איך נוכל בכל זאת לרגש את בני הגיל השלישי?

דף הבית » מאמרים » איך נוכל בכל זאת לרגש את בני הגיל השלישי?


אחד מהציוויים המוסרים היהודיים הבסיסיים שניתן עוד בעשרת הדיברות הוא "כבד את אביך ואת אימך". המוסר הבסיסי והמובן מאליו כל באי העולם הוא לכבד אנשים מבוגרים מפאת גילם.

האזינו לכתבה

בשפות שונות ישנים שלל כינויים לאנשים מבוגרים, אשר המשותף לכולם הוא הרצון להביע כבוד והערכה כלפיהם. עם זאת, במקרים רבים ישנם מי מאיתנו שאינם מצליחים לעמוד כראוי במשימה זו. בשורות הבאות נציג בפניכם מספר אפשרויות לכבד את בני הגיל השלישי.

איך נוכל בכל זאת לרגש את בני הגיל השלישי

ברכות לגיל השלישי

כאשר מגיע יום חגם של האנשים המבוגרים הקרובים לנו, רבים מאיתנו נתקלים בקושי למצוא ברכות מיוחדות לגיל השלישי. נדמה כי בגיל הזה כבר לא נותר מה לאחל. אף על פי כן, הנחה זו שגויה. ישנם דרכים רבות לברך את בני הגיל השלישי, אך יש לשים לב שהברכה שלנו מכבדת במידה הולמת את מושא האיחול. יש לזכור כי המבוגרים בארצנו חוו את החוויות הקשות של מדינתנו, ובהן מלחמות, שפל כלכלי ומשברים אחרים. לכן, יש מקום להתייחס לניסיון חייהם בברכות שלנו, מה שיסייע להאדרת שמם ולזריקת אור נוסף על שעברו. כך לדוגמה, אזכור של אירוע היסטורי משמעותי בו לקחו חלק או אתגר עמו התמודד ויכלו לו, עשוי לייחד את הברכה שלכם ולהעניק תחושה חמימה למושא האיחול.

הכלים הדרושים

במקרים רבים, בני הגיל השלישי מתקשים בתנועה ונדרשים לעזרה בכך. כך לדוגמא ניתן למצוא שבני הגיל השלישי נדרשים למתקנים מיוחדים דוגמת הליכונים או מקלות הליכה להתניידות בתוך הבית. יתר על כן, ייתכן שקרובינו יצטרכו להסתייע גם במתקנים אחרים כמו מתקנים ייעודים למקלחת או לשירותים, אשר יסייעו בעת ביצוע הפעולות היום יומיות בחללים אלו. היבט נוסף הוא ההתניידות מחוץ לבית. במקרים רבים בני הגיל השלישי אינם מסוגלים עוד לנהוג ברכב בכוחות עצמם, מה שיחייב מציאת פתרונות חלופיים. דוגמה לפתרון מעין זה הוא קלנועית חשמליות. קלנועיות הן כלי תחבורה איטיים על ארבעה גלגלים שאינם דורשים רישיון מיוחד ומאפשרות התניידות גם בשבילים צרים. על שום כך, הן מהוות פתרון יעיל וקל עבור מבוגרים.

ריהוט לגיל השלישי

בין היתר, בני הגיל השלישי צריכים גם ריהוט מיוחד שיתאים עבורם. ריהוט לגיל השלישי צריך להיות מותאם לקשיים הפיזיים המאפיינים גיל זה. לדוגמה, מבנה הפריטים צריכים להתאים לכאבי הברכיים והריפודים של הרהיטים השונים צריכים להיות נעימים דיים עבור חלקי הגוף השונים לאחר שנים של מאמץ.

המחיר – לאו דווקא גבוה

כל המוצג לעיל אינו כרוך בהכרח בהוצאות כספיות גדולות. מובן כי ברכה לגיל השלישי איננה עולה הון אלא רק דורשת מחשבה על מושא הברכה. בנוסף, רכישת קלנועית היא אמנם לא עניין של שקלים בודדים, אך היא בדרך באה על חשבון הרכב הפרטי, מה שמאפשר שימוש בכסף זה. הכלים הדרושים להתניידות בתוך הבית הם בדרך כלל אביזרי מתכת פשוטים וזולים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שלח הודעה
1
היי , כאן נדב :)
מחפש כתיבת ברכה בתשלום?
אני זמין לעזור לך בתשלום שלח לי הודעה ונדבר :)