דף הבית » חידות » חידות לילדים לראש השנה

חידות לילדים לראש השנה

התחילה אצלכם שנה חדשה, ואיתה שמחה רבה, החגים עומדים בפתח, אבל אתם נמצאים ממש במתח, אתם מחפשים להעניק לילדים שלכם את מיטב הידע התורני בנוגע לחג המתקרב, אבל הילדים השובבים מעדיפים את המשחקים על פני הלימודים…. אם גם אתם נמצאים בסצנה הזו, הגעתם למקום הנכון, הבאנו לכם כאן חידות המכיל בתוכו 10 חידות הקשורות לחג ראש השנה, חידות אלו סובבים את כל מנהגי ראש השנה ואת כל ההלכות היהודיות הנוהגות בראש השנה, באמצעות חידות אלו תוכלו להעניק לילדים ולתלמידים שלכם את הידע התורני הנצרך להכרת החג על בוריו, תוכלו לבצע זאת באמצעות משחק כיפי ומגניב, ותוכלו לבצע זאת באמצעות תחרות בין כלל הילדים. וכמובן שאחרי שהילדים יענו על החידות, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח להם לענות על החידות.
בדיחות למה

כסה

ראש השנה נקרא בתורה גם 'כסה' האם תדעו מדוע נקרא כך? פתרון: מאחר וראש השנה חל בתחילת החודש שבו הירח מכוסה, ומשום כך קראה לו התורה בלשון 'כסה' לשון של כיסוי והסתרה.

מאכלי ראש השנה

איזה מאכל נוהגים לאכול בראש השנה ומדוע? פתרון: נוהגים לאכול דבש, לסמל שאלוקים יעניק לנו שנה טובה ומתוקה כמו דבש, ישנם מקומות שנוהגים לאכול עוד סוגי מאכלים המרמזים על שנה של שפע ואושר ושמחה.

הימים שבין ראש השנה ליום כיפור

איך נקראים הימים שבין ראש השנה ליום כיפור ומדוע? פתרון: ימים אלה נקראים עשרת ימי תשובה, מאחר ובימים אלו כל אדם צריך לעשות סליחה ולהתחרט על מעשיו הרעים.

התפילה החשובה בראש השנה

מהי התפילה החשובה ביותר בראש השנה, ומדוע? פתרון: תפילת מוסף במהלכה אנחנו מזכירים לפני האלוקים מלכויות – שאנחנו ממליכים אותו על כל העולם, זכרונות – שבהם אנחנו מזכירים לפניו את הזכויות הרבות של האבות הקדושים שבזכותם אלוקים ירחם עלינו ויביא לנו שנה טובה, שופרות – באמצעותם אנחנו מזכירים את עקידת יצחק.

אירוע שקורה בראש השנה

איזה אירוע רציני קורה בראש השנה? פתרון: ביום הזה אלוקים דן את כל האנשים שחיים בעולם וקובע מה יהיה להם בשנה הבאה, האם הם יחיו או ימותו, האם יהיו להם חיים מאושרים או שלא.

פקידה בראש השנה

איזה אישה מפורסמת נפקדה בראש השנה, ונולד לה בן ידוע ומפורסם? פתרון: שרה אמינו נפקדה בראש השנה, ולאחר 9 חודשים נולד לה יצחק אבינו.

עם מה תוקעים

עם מה תוקעים בראש השנה, ומדוע תוקעים? פתרון: תוקעים עם שופר, והסיבה שאנחנו תוקעים להזכיר לפני אלוקים את העקידה שאברהם אבינו עקד את יצחק אבינו ובזכות זה אלוקים ירחם עלינו.

קולות השופר

בשופר ישנם 3 סוגי קולות, האם תדעו מהם סוגי הקולות, וכמה קולות כל אדם חייב לשמוע בראש השנה? פתרון: תקיעה – תקיעה ארוכה וישרה, שברים – 3 תקיעות קצרות, תרועה – מספר רב של תקיעות קצרות מאוד, והחובה היא לשמוע 100 קולות של השופר.

כרטיס של איחולים

בהמון מקומות נוהגים לשלוח כרטיס שבו אנחנו כותבים איחולים רבים וטובים לשנה החדשה, אנחנו שולחים זאת לסבא ולסבתא, ולפעמים גם לאחים ולאחיות, איך נקראים כרטיסים אלו? פתרון: כרטיסי ברכה.

ראש השנה בתורה

איך נקרא ראש השנה בתורה? ומדוע? פתרון: יום תרועה – שביום הזה תוקעים בשופר. יום הזיכרון – שביום הזה אלוקים זוכר את כל הבריות ודן אותם לשנה הקרובה.

שאלות נפוצות על חידות לילדים לראש השנה

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לילדים לראש השנה לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לילדים לראש השנה שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לילדים לראש השנה שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לילדים לראש השנה - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות לפורים הוא והיא

ברכה לפורים

חידות ירושלים

פתגמים על ירושלים

חידות ט"ו בשבט לילדים

בדיחות לטו בשבט

חידות שמות ערים

חידות שמות ערים

חידות הוא והיא לשבועות

חידות הוא והיא לשבועות

חידות חנוכה לילדים

בדיחות חנוכה