דף הבית » חידות » חידות חשיבה קשות

חידות חשיבה קשות

חידות חשיבה תמיד היוו אתגר מעניין עבור אנשים רבים, חידות חשיבה מחייבות אתכם לפתוח את אפיקי המחשבה, לצאת מהקיבוע המחשבתי הקלאסי ולהתחיל להפעיל את גלגלי המח במהירות, רק אם תחליטו שאתם לא כפופים להלך המחשבה הרגיל יש לכם סיכוי לפתור את חידות החשיבה, על מנת לשפר את גלגלי המח שלכם, הבאנו לכם כאן 10 חידות חשיבה קשות, חלקם אף קשות במיוחד שיחייבו אתכם לחשוב טוב, ולצאת מכל מה שהאמנתם בו עד היום, תעברו על החידות, חלק מן הפרטים אולי נראים לכם במבט ראשון כמשהו שולי, אבל אחרי שתעמיקו אתם תגלו שכל פרט כאן נצרך, ולכן אל תמהרו, תחשוב היטב לפני שאתם עונים את התשובות, ואם אתם מצליחים לפתור את החידות, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות, בהצלחה!
בדיחות למה

משפט מוזר

איש בלי שתי עיניים, הביט למעלה בשמיים, וראה עץ ועליו תפוחים, הוא לא קטף תפוחים, אך גם לא נשארו תפוחים על העץ, איך זה יכול להיות? פתרון: לאיש לא היו 2 עיניים, היתה לו רק עין אחת, ועל העץ היו תפוחים – 2 תפוחים, האיש קטף תפוח אחד, ולא 'תפוחים' ואילו על העץ נשאר תפוח אחד ולא 'תפוחים'.

כיתה מופצלת

המורים של כיתה מופרעת מחליטים לפצל את הכיתה לשניים, אבל כדי להיות הוגנים הם מבקשים מכל תלמיד לרשום את שמות שני חבריו הטובים ביותר על פתק, ומבטיחים שכאשר הכיתה תפוצל כל תלמיד יזכה להיות לפחות עם אחת משתי הבחירות שלו. התלמידים, שלא רוצים שהכיתה תתפצל, מתאמים מראש ביניהם מה כל תלמיד ירשום, וכאשר המורים מנסים לפצל את הכיתה הם מגלים שבכל חלוקה של התלמידים לשתי קבוצות יש לפחות תלמיד אחד שלא מקבל אף אחת מהבחירות שלו. מה הייתה האסטרטגיה של התלמידים? למחרת המורים מבקשים מכל תלמיד לרשום את שמות שלושת חבריו הטובים, ומבטיחים שכאשר הכיתה תפוצל כל תלמיד יזכה להיות לפחות עם אחת משלוש הבחירות שלו. האם גם עכשיו התלמידים יכולים למנוע מהמורים לפצל את הכיתה? פתרון: יש שיטות רבות למנוע את הפיצול כאשר כל תלמיד בוחר רק שני חברים. דוגמה: ניקח שלושה תלמידים שכל אחד רושם את שני האחרים. השלושה האלה חייבים להיות באותה כיתה. עתה כל אחד משאר התלמידים רושם את השמות של שניים מתוך השלישייה הזאת. כאשר על התלמידים לרשום שלושה שמות, אין להם דרך למנוע את הפיצול של הכיתה!

מה יקרה לבריכה

אדם שט בסירה בבריה, הסירה היתה עמוסה בכדורי ברזל, פתאום החליט האיש להשליך את כל הכדורים לבריכה על מנת לבדוק מה יקרה בבריכה, מה לדעת יקרה בבריכה? המים יעלו? המים ירדו? או שמפלס המים לא ישתנה? פתרון: מפלס המים ירד, והסבר לכך הוא - כאשר הכדורים עמוסים על הסירה הם דוחים את המים בהתאם למשקלם ולצפיפות המים (= Kg1 לליטר). אולם כאשר הכדורים מושלכים לבריכה הם דוחים מים לפי נפחם. בגלל צפיפות הברזל (7.8) הנפח הנדחה על ידם קטן פי 7.8. לכן מפלס המים ירד.

מהירות הריצה

נערה אחת רצה במהירות קבועה על פני גשר צר וחסום משני צדדיו, לאחר שעברה שתי חמישיות מאורכו של הגשר, היא לפתע שומעת מאחור רעש של משאית כבדה אשר נוסעת במהירות של 60 קמ"ש לכיוון הגשר, די מהר הבינה הנערה, כי אם היא תפגוש את המשאית באמצע הגשר, סיכוייה לשרוד די נמוכים, ולכן עליה לעשות הכל על מנת לרדת מהגשר קודם שתתקל במשאית, במהלך הריצה חשבה הנערה במהירות והגיעה למספר מסקנות: 1. אם היא תחזור אחורנית במהירותה הקבועה, היא תגיע לתחילת הגשר ביחד עם המשאית, וכך היא תוכל לקפוץ ולהינצל. 2. אם היא תמשיך לרוץ קדימה במהירותה הקבועה היא תגיע לקצה הגשר בדיוק עם המשאית וגם אז היא תוכל לקפוץ ולהינצל, האם תדעו מהי מהירותה ריצה של הנערה? פתרון: 12 קמ"ש.

מי אני

עיתון יותר טוב מירחון, גם על חוף הים עדיף מברחוב, בהתחלה עדיף לרוץ מללכת, וקח בחשבון שיכול להיות שתצטרך לנסות זאת כמה פעמים, זה אמנם דורש קצת מיומנות, אבל זה בהחלט קל ללמוד, מי אני? פתרון: עפיפון.

מי אני קשה

מי שמכין אותו, לא רוצה אותו, אך מי שקונה אותו, לעולם לא משתמש בו, ומי שמשתמש בו, לא רואה אותו, מי אני? פתרון: ארון קבורה.....

היכן זה צד צפון

באחד התמרונים הטיל המפקד על 2 חיילים לבצע צניחה חופשית ממסוק ללא הכנה מוקדמת על כיווני האוויר, הם עולים על המסוק טסים בגובה רב, ופתאום הם שומעים את המפקד: 'קפצו עכשיו' הם מיד פותחים את המצנחים וקופצים מהמסוק, בלית ברירה הם מנסים לנתב את דרכם ולהבין היכן הוא צד דרום והיכן הוא צד צפון, פתאום אחד החיילים שומע את חבר שלו, צד צפון זה כאן! איך הוא ידע? פתרון: הוא הסתכל על הדודי שמש מאחר וקולטי דוד השמש מותקנים בשיפוע לכיוון צד דרום.

מתי נפגשים במסעדה

שבעה חברים מבית הספר עלו ביחד לאוניברסיטה, החברות ביניהם נמשכה לאורך זמן רב, יום אחד החליטו ללכת ביחד בכל יום למסעדה, הבעיה שנוצרה היא, שהחבר הראשון יכול להגיע כל יום, החבר השני יכול להגיע כל יומיים, החבר השלישי כל שלושה ימים וכן הלאה עד החבר השביעי שיכול לבוא אך ורק פעם אחת בשבוע, יום אחד נפגשו כל החברים ביחד, בתוך כמה ימים יפגשו שוב כל החברים ביחד במסעדה? פתרון: אחרי 420 ימים.

בן כמה אני

יום אחד פוגש אחמד את חבירו יוסוף, הוא שואל אותו: 'יוסוף, מה גילך?' עונה לו יוסןף: 'קח את גילי כפי שיהיה בעוד 3 שנים, הכפל אותו ב-3 ואז חסר ממנו את 3 פעמים גילי כפי שהיה לפני 3 שנים, ואז אתה תדע את גילי', אחמד חזר הביתה, חשב וחשב אך לא הצליח להגיע לכלל פתרון, הוא הלך לאבא שלו שחשב, פתאום הוא אמר לו, אני יודע בן כמה יוסוף, האם גם אתם יודעים בן כמה יוסוף? פתרון: 18.

חכמה יהודית

קיסר רומא הכניס את אחד היהודים החכמים לחדר חשוך ואמר לו: לפניך 10 כדורים מ-5 סוגים, כל סוג של כדור נמצא פעמיים, הכדורים שווים בגודלם ובמראם, עליך לקחת אך ורק 5 כדורים מבלי לקחת את אותו כדור פעמיים, היהודי הבין שאין לו הרבה ברירות, והוא אמר למלך, תן לי שעה ואני אביא לך את 5 הכדורים, לאחר מספר רגעים חייך היהודי ויצא מהחדר עם 5 כדורים בלבד, האם תדעו מה הוא עשה? פתרון: הוא חתך את הכדורים, ולקח מחצית של כל כדור.

שאלות נפוצות על חידות חשיבה קשות

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות חשיבה קשות לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות חשיבה קשות שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות חשיבה קשות שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות חשיבה קשות - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות חקירה

חידות חקירה

חידות שרלוק הולמס

חידות שרלוק הולמס

חידות טיולים

חידות הוא והיא לטיולים

חידות היגיון במתמטיקה

חידות מתמטיקה

חידות הוא והיא לפורים

חידות הוא והיא לפורים

חידות ט"ו בשבט לילדים

בדיחות לטו בשבט