דף הבית » חידות » חידות יום ירושלים

חידות יום ירושלים

יום ירושלים הוא יום חג לאומי כמעט כמו יום העצמות, ביום הזה אנחנו חוגגים את איחודה של העיר ירושלים תחת ריבונות ישראלית לאחר מלחמת ששת הימים, יום זה נקבע בחוק ייעודי שנקרא 'חוק יום ירושלים'. מלבד שמו הרשמי של היום הזה ישנם שמות נוספים שאנשים מכנים אותו כמו 'יום שחרור ירושלים' או 'יום איחוד ירושלים' וכן הלאה. במהלך יום ירושלים ישנם לא מעט טקסים רשמיים בתוך ירושלים ומחוצה לה, כמו כן ישנם טקסי זכרון ממלכתיים לחללים שנפלו במלחמת ששת הימים, במקביל מתקיים רק ריקוד הדגלים, יום חג זה הוא יום שחוצה מגזרים, ואף רבים מהציבור הדתי חוגג יום זה בהודאה על שחרור ירושלים, כך קול קורא שיצא מטעם הרבנות הראשית לישראל מכיר ביום ירושלים כיום חג להודות על הנס הגדול שעיר בירת ישראל הנצחית ירושלים אוחדה לעיר אחת תחת ריבונות ישראלית. רבים מכלל האזרחים מכבדים את היום באמצעות תהלוכה ענקית שמגיעה עד הכותל המערבי, וישנם כאלה שביום זה יאמרו הלל בבית הכנסת, ישנם כאלה שאף יאמרו תפילות מיוחדות שהרבנות הראשית חיברה עבור יום גדול זה. אך האירוע המשותף לכלל האומה הישראלית היא הארוחה החגיגית שרבים מאיתנו עורכים ביום הזה, משפחות שלמות מתאחדות ואוכלות בצוותא ומספרים על האירועים שקרו ביום הזה, ועל מנת לאתגר אתכם הבאנו לכם כאן 10 חידות מסובכות על אירועים שקרו ביום ירושלים, כך תוכלו להפגין את רמת הידיעות שלכם על יום ירושלים, וכמובן שאם תצליחו, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
פתגמים על ירושלים

יום שעלבים

מהו יום שעלבים? פתרון: בזמן מלחמת ששת הימים נכנס היישוב שעלבים לכוננות בשל הסמיכות לגבול עם ירדן, ביום כ"ח באיירי החלו הירדנים להפגיז את היישוב באש תותחים, אך בסופו של יום ניצלו תושבי הישוב ממות בטוח, בעקבות כך הוחלט בקיבוץ לציין את יום ירושלים גם כיום שעלבים.

רב הכותל

האם תדעו מי הוא רב הכותל היום ומי היה רב הכותל הקודם? פתרון: כיום הרב שמואל רבינוביץ, ורב הכותל הקודם היה הרב מאיר יהודה גץ.

הכותל המערבי

לא מעט אנשים מדברים בהתרגשות על ה'כותל המערבי' האם תדעו מהו הכותל המערבי? פתרון: כותל המערבי הוא קיר שהיה אחד מארבעת הקירות שהיו מקיפים את הר הבית, ומקובל ביהדות כי במקום הזה כל התפילות מתקבלות לפני בורא עולם וכך עד היום הכותל המערבי משמש כותל תפילה עבור כלל אומות העולם.

הכותל בשליטה ישראלית

ממתי נמצא הכותל המערבי בשליטה ישראלית? פתרון: מאז מלחמת ששת הימים.

שער האשפות

אחד משערי הר הבית נקרא 'שער האשפות' האם תדעו מדוע שער זה נקרא כך? פתרון: מאחר ובשנים עברו נהגו התושבים הערביים שגרו בעיר העתיקה להשליך ברחבת השער את האשפה שלהם על מנת להסתיר את הכותל מעיני היהודים.

ירושלים של זהב

מהו מקור הביטוי 'ירושלים של זהב'? פתרון: כינוי שמגיע מרבי עקיבא שקנה לאשתו רחל תכשיט של ירושלים שהיה מזהב.

בונה הכותל המערבי

מי בנה את הכותל המערבי? פתרון: הכותל נבנה ב-3 פעימות, יסודות הכותל נבנו על פי המסורת בידי דוד המלך, אך גובה הכותל לא היה גבוה במיוחד, לאחר מאות שנים הוסיף הורדוס כמאה שנים לפני הספירה עוד מספר נדבכים על הכותל, ולאחר מאות שנים בזמן העות'מניים נוספו עוד מספר נדבכים בכותל.

בית מפורסם ברובע המוסלמי

ישנו בית מפורסם מאוד הממוקם ברובע המוסלמי שנרכש בידי יהודים ובית זה צופה ממש על הרב הבית, האם תדעו איך נקרא בית זה? פתרון: בית הצלם.

עצרת של צעירי המפד"ל

בשנת 1968 בקשו צעירי המפד"ל לקיים עצרת בכותל המערבי אך היו כאלה שהתנגדו לקיום עצרת זו, האם תדעו מי הם היו? פתרון: הממשלה התנגדה לקיום עצרת זו.

מחוות למדינת ישראל ביום ירושלים

אילו מדינות העניקו מחוות מדיניות למדינת ישראל לכבוד יום ירושלים? פתרון: בשנת 2017 הפרלמנט הצ'כי הכיר בירושלים כעיר בירת ישראל ולאור כך הוא העביר את השגרירות לירושלים, בשנת 2018 נשיא פראגווי הודיע כי הוא יעביר את השגרירות לירושלים, ולאחר מספר חודשים נערך טקס שבו הועבר השגרירות באופן רשמי לעיר ירושלים.

שאלות נפוצות על חידות יום ירושלים

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות יום ירושלים לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות יום ירושלים שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות יום ירושלים שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות יום ירושלים - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות חשבון לילדים

10 חידות בחשבון

חידות לילדים לסוכות

בדיחות למה

חידות לוגיות

בדיחות למה

חידות הוא והיא לטיולים

חידות הוא והיא לטיולים

חידות שנונות

חידות שנונות

חידות ליום העצמאות

בדיחות למה