דף הבית » חידות » חידות לחג השבועות

חידות לחג השבועות

חג השבועות הוא החג השני מבין שלושת הרגלים, חג זה חל לאחר ספירת העומר בו אנו סופרים במשך שבעה שבועות את הימים שעברו, בחג זה אנחנו חוגגים את מסירת התורה מיד האלוהים לעם ישראל, ועל פי המסורת מאורעות רבות שאירעו בתולדות העם היהודי היו בחג השבועות למשל לידת יצחק, לידת יהודה, ברית יעקב ועוד שלל מאורעות שסימנו ציוני דרך בעם היהודי. חג השבועות נקרא במספר שמות וכך מנהגים רבים נכרכו בחג זה, החל מהמנהג לאכול מאכלי חלב, וכלה במנהג לקשט את בית הכנסת בצמרים ופרחים. ומה יותר טוב מלערוך לכם מבחן פתע לבדוק עד כמה אתם בקיאים בחג הזה, ובמיוחד בשביל זה הבאנו לכם 10 חידות על מנהגי החג ועל שמות החג, באם תוכלו להוכיח את רמת הידיעות שלכם, וכמובן שאם תצליחו על תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
בדיחות למה

תיקון ליל שבועות

קהילות רבות נוהגות להיות ערים בכל ליל השבועות ולעסוק בלימוד התורה או לקרוא את תיקון ליל שבועות, האם תדעו מה הסיבה לכך? פתרון: משום שבזמן מתן תורה בני ישראל ישנו עד שעה מאוחרת ואלוהים היה צריך להעירם בקולות וברקים, ומשום כך אנחנו מתקנים את חטאם וערים כל הלילה ועוסקים בלימוד התורה.

שמות חג השבועות

אילו שמות ישנם לחג השבועות? פתרון: חג הקציר – ע"ש שבסמוך לחג קוצרים את החיטים, חג הביכורים – ע"ש שבזמן שבית המקדש היה קיים היו מביאים את הביכורים, חג מתן תורה – ע"ש שבחג הזה קיבלנו את התורה, חג המים – ע"ש שביום הזה עשו את ניסוך המים.

בגדי לבן בחג השבועות

ישנם כאלה שנוהגים ללבוש בחג השבועות בגדי לבן, האם אתם יודעים את סיבת הדבר? פתרון: מאחר ובלילה הזו קיבלו בני ישראל את התורה, התורה משמשת כברית בין אלוהים לבני ישראל וזהו כמו ברית נישואין ומשום כך ליל שבועות נחשב כליל הכלולות, וכמו שכלה לובשת בגדי לבן על מנת לסמל את טהרתה, כך אלוהים מצוות את העם להיטהר.

מאכלי חלב בחג השבועות

בחג השבועות אנחנו רגילים לאכול מאכלי חלב, האם תדעו מדוע אוכלים מאכלי חלב בחג השבועות? פתרון: ישנן כמה סיבות, א. משום שהר סיני נקרא 'הר גבנונים' מלשון גבינה. ב. משום שעל התורה כתוב 'דבש וחלב תחת לשונך'. ב. מאחר והתורה נמסרה לבני אדם ולא למלאכים ואחת המצות שעם ישראל קיים את המצוות הוא איסור בשר וחלב, ומשום כך אנחנו נוהגים לאכול מאכלי חלב להדגיש את האיסור של בשר וחלב.

ספירת העומר

מהו ספירת העומר, ומה זה בא לסמל? פתרון: ספירת העומר אלו הימים שבין פסח לחג השבועות שבהם אנחנו סופרים את הימים שנותרו עד מתן תורה.

למה נמשלה התורה

בחג השבועות עם ישראל קיבל את התורה, וכפי שאתם יודעים התורה נמשלה לחמשה סוגי נוזלים, האם תדעו למה התורה נמשלה? פתרון: מים, דבש, חלב, יין, שמן.

כפה עליהם הר כגיגית

כשעם ישראל קיבל את התורה הוא סירב עד שאלוהים 'כפה עליהם הר כגיגית' האם תדעו מה הכוונה? פתרון: הפך עליהם את ההר כמו שהופכים גיגית על מישהו.

חג השבועות

מדוע חג השבועות נקרא כך? פתרון: מלשון 'שבועה' שעם ישראל נשבע לאלוהים לקבל את התורה והוא ישמור את מצוותיו ואת חוקותיו.

מגילת רות

בחג השבועות אנחנו נוהגים לקרוא בתפילה את מגילת רות, האם תדעו מה הקשר בין מגילת רות לחג השבועות, ומי חיבר את מגילת רות? פתרון: את מגילת רות חיבר שמואל הנביא, והקשר בין מגילת רות לחג השבועות: א. שניהם קרו בזמן הקציר. ב. התורה היא תורת חסד וגם מגילת רות כולה חסד. ג. דוד המלך נולד בחג השבועות ומת בחג השבועות, ובמגילת רות מסופר על הייחוס של דוד המלך.

קרבן של חג השבועות

איזה קרבן מיוחד היו מקריבים בחג השבועות? פתרון: שתי הלחם.

שאלות נפוצות על חידות לחג השבועות

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לחג השבועות לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לחג השבועות שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לחג השבועות שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לחג השבועות - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות קשות במיוחד

בדיחות למה

חידות לחודש שבט

בדיחות למה

חידות בלשים

חידות בלשים

חידות למהנדסים

בדיחות למה

חידות לילדים לפורים

בדיחות למה

חידות היא והוא לפסח

חידות היא והוא לפסח