דף הבית » חידות » חידות לל"ג בעומר

חידות לל"ג בעומר

ל"ג בעומר הוא חג של מדורות, למעשה ביום הזה אנחנו מציינים את הפסקת מנהגי האבילות שנוהגים בימי ספירת העומר, ביום הזה אנחנו חוזרים לשמוע שירים ועושים חתונות ושאר הדברים שנמענו מלעשות אותם בימי הספירה. מנהג הדלקת המדורה הוא אולי המנהג הוותיק והקדום ביותר, ביום זה נוהגים רבים מעם ישראל לערוך חלאק'ה לילדים שהגיעו לגיל שלש, חלקם מקפידים לעשות את טקס החלאק'ה במירון בצמוד לקברו של רבי שמעון בר יוחאי. ככל שנחפש לא נמצא מקור בגמרא או במשנה ליום ל"ג בעומר, אך חכמי ישראל בדורות קודמים הביאו את המקורות למנהגים אלו. בבתי הספר נהגו ללמד את הילדים על היום הזה, ובעיקר על רבי שמעון בר יוחאי, פועלו ומעשיו. אם אתם רוצים לאתגר את הילדים שלכם, הבאנו בשבילכם 10 חידות קצת קשות ומכשילות על ל"ג בעומר בכלל ועל רבי שמעון בר יוחאי בפרט, כך תוכלו להעסיק את הילדים לפרק זמן ארוך במיוחד, ואחרי שהם יצליחו, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח להם לענות על החידות.
בדיחות למה

בגדי רשב"י ובנו רבי אלעזר

איך שמרו רבי שמעון בר יוחאי ובנו רבי אלעזר על בגדיהם שלא יבלו במערה? פתרון: הם הורידו את הבגדים וכיסו את גופם בחול במשך כל השבוע ורק ביום השבת הם לבשו את הבגדים לכבוד שבת.

מדוע התחבא רבי שמעון בר יוחאי

רבי שמעון בר יוחאי התחבא במערה במשך 14 שנה ביחד עם בנו רבי אלעזר, האם תדעו מדוע הוא נאלץ להתחבאות? פתרון: מפני הרומאים שרדפו אחריו לאחר שיהודה בן גרים הלשין בפניהם שרבי שמעון קורא תיגר על מלכותם.

סופו של יהודה בן גרים

מה קרא ליהודה בן גרים אחרי שרבי שמעון בר יוחאי יצא מהמערה? פתרון: רבי שמעון בר יוחאי הביט בו, והפכו לגל של עצמות.

חלאק'ה בל"ג בעומר

בל"ג בעומר נוהגים רבים מעם ישראל לערוך את מנהג החלאק'ה במירון, האם תדעו מהו החלאק'ה? ומהיכן הגיע מקור מנהג זה? פתרון: החלאק'ה הוא התספורת הראשונה שעושים לילד שמגיע לגיל שלש, במהלך התספורת עושים לו פאות ומלבישים אותו בציצית, מקור המנהג הוא מדברי המקובלים שהעידו על האר"י שאמר שבמירון בגיל שלש זהו המקום לערוך את החלאק'ה לילדים.

המרד היהודי

בתקופת רבי שמעון בר יוחאי אירע המרד המפורסם ביותר בתולדות היהודים, האם תדעו איך קראו לאותו מרד? ומי היה הקיסר הרומאי שנלחם באותו העת ביהודים? פתרון: המרד נקרא 'מרד בר כוכבא' ובאותו הזמן שלט בארץ ישראל אדרייאנוס קיסר שנלחם בעם היהודי.

לוחמי בר כוכבא

באיזה שיטה בחר בר כוכבא את לוחמיו? פתרון: הוא הורה להם לכרות את בוהן היד להוכיח את אומץ ליבם, וכן לכרות עץ ארז במהל רכיבה על סוס, להוכיח את כוחם הרב.

אירועים שקרו בל"ג בעומר

אילו שני אירועים היסטוריים קרו בל"ג בעומר? פתרון: פסקו תלמידיו של רבי עקיבא למות, ורבי שמעון בר יוחאי נסתלק לבית עולמו ביום זה.

מיתת תלמידי רבי עקיבא

בימי הספירה נהרגו כמעט כל תלמידי רבי עקיבא, האם תדעו מדוע הם מתו, וכמה מהם נותרו בחיים? פתרון: הם מתו מאחר ולא נהגו כבוד האחד ברעהו, ונותרו חמשה תלמידים בלבד.

הדלקת המדורות בל"ג בעומר

מדוע השתרש המנהג בעם ישראל להדליק מדורות בל"ג בעומר? פתרון: למעשה המקור להדלקת המדורות אינו יודע כל צרכו, אך ברבות השנים העניקו חכמי ישראל מספר הסברים להדלקת המדורות, או משום שהדלקת נר מהווה נחת רוח לצדיק, ומאחר ובאותו היום יום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, מדליקים מדורות, או זכר לאש שסבבה את ביתו של רבי שמעון בר יוחאי ביום פטירתו.

ספרי רבי שמעון בר יוחאי

ביום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי, קיבץ הוא את כל תלמידיו ואמר להם את סודות הקבלה, סודות אלו התקבצו בשני חלקים מסודרים, האם תדעו מהם שמות הספרים? פתרון: אידרא רבא ואידרא זוטא.

שאלות נפוצות על חידות לל"ג בעומר

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לל"ג בעומר לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לל"ג בעומר שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לל"ג בעומר שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לל"ג בעומר - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות פורים לילדים

ברכה לפורים

חידות חשיבה

חידות חשיבה

חידות חיות לילדים

בדיחות על חיות

חידות לחורף

בדיחות למה

חידות יישובים

בדיחות למה

חידות חנוכה לילדים

בדיחות חנוכה