דף הבית » חידות » חידות לחג פורים

חידות לחג פורים

חג פורים, חג פורים, חג גדול ליהודים מסכות, רעשנים … (שיר עממי) חג הפורים הוא חג מלא שמחה והודאה, וכפי הנראה הוא החג השמח ביותר באומה היהודית, ביום הזה אנחנו מודים על הניצחון שאלוהים הביא לעם ישראל מהמן הרשע שרצה להשמיד את כל היהודים שחיו במלכות אחשוורוש, וזאת באמצעות אסתר המלכה שהיתה אשתו של המלך אחשוורוש. ביום הזה אנחנו נוהגים להתחפש, ולהביא משלוחי מנות ולחגוג בסעודה עם כל בני המשפחה, וגם לשתות לא מעט יין, ביום הזה תוכלו למצוא לא מעט אנשים שיכורים ברחובות. אך יחד עם זאת חד הפורים מתאפיין במספר מנהגים מעניינים, ובטח אתם רוצים לבחון את רמת הידיעות שלכם ולדעת האם אתם בקיאים בחג הזה… אז בדיוק בשביל זה הבאנו לכם כאן 10 חידות על חג הפורים בהם תוכלו להוכיח לעצמכם את רמת הידיעות שלכם, כך שבמידה ויש לכם ידע נרחב, תוכלו לפתור את החידות האלה בקלות רבה, ובמידה ואין לכם, תוכלו לרכוש עוד כמה פיסות מידע, וכמובן שאחרי שתסיימו לפתור את החידות, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
בדיחות למה

תחפושות בפורים

בחג הפורים תוכלו למצוא המון אנשים שמתחפשים, האם תדעו מדוע נוהגים להתחפש בחג הפורים? פתרון: ישנם מספר סיבות, אך הסיבה העיקרית היא משום שהנס נעשה באמצעות תחפושת, אסתר המלכה לא גילתה את עמה ואת מולדתה, חרבונה שאמר למלך אחשוורוש לתלות את המן על העץ היה אליהו הנביא שהתחפש לדמות של חרבונה.

מצות הנוהגות בפורים

מה המצוות הנוהגות בפורים? פתרון: לקרוא מגילה, להביא מתנות לאביונים, להביא משלוחי מנות ולאכול סעודה כיד המלך.

הריגת ושתי המלכה

מדוע הרג המלך אחשוורוש את ושתי המלכה? פתרון: מאחר ובמהלך הסעודה קרא לה המלך אחשוורוש ומאחר ויצא לושתי זנב, היא לא רצתה לבוא אל המלך, ומשום כך המלך גזר עליה עונש מוות כדין מורדת במלכות.

סעודת המלך אחשוורוש

באיזה שנה עשה אחשוורוש את הסעודה הגדולה ומדוע? פתרון: בשנת השלישית למלכותו, והסיבה לכך שעד השנה השלישית המלך אחשוורוש היה עסוק בבניית ארמון הפאר שלו.

בגתן ותרש

בגתן ותרש הם שני אנשים מפורסמים מאוד במגילת אסתר, האם תדעו מהם רצו לעשות? ואיך התבטלה מזימתם? פתרון: הם רצו להרוג את המלך אחשוורוש, ומזימתם נכשלה בעקבות סיפורו של מרדכי היהודי לאסתר המלכה, אשר סיפרה למלך אחשוורוש.

משלוחי מנות בפורים

מדוע שולחים משלוחי מנות אחד לשני בחוג הפורים? פתרון: על מנת להרבות אחוה ושלום ורעות בין כלל השכנים.

תהלוכת עדלידע

מה זאת תהלוכת 'עדלידע', ומתי היא נערכה לראשונה? פתרון: עדלידע היא תהלוכה היתולית הנערכת בחג הפורים או בשושן פורים, התהלוכה התקיימה לראשונה בתל אביב בשנת 1912 ביוזמתו של אברהם אלמדע, וכיום התהלוכות שודרגו ומלוות היום בנשפים מפוארים מאוד.

פורים שפיל

מהו 'פורים שפיל'? פתרון: מופע היתולי לחג הפורים המבוסס על מגילת אסתר, מנהג זה נהוג בחצרות החסידים בהם מעמידים אדם בדחן שמציג את מעשה המגילה בצורה היתולית ושמחה.

חג פורים

מדוע נקרא חג הפורים 'פורים'? פתרון: משום שהמן הרשע הטיל גורל – פור מתי להשמיד את עם ישראל, ובגורל עלה לו היום י"ד באדר, ומשום זכר לנס אנחנו חוגגים את החג וקוראים לו 'חג הפורים' ע"ש הפור.

השנה שבה נערכו מאורעות חג הפורים

באיזו שנה מדויקת התרחשו מאורעות חג הפורים? פתרון: במאה החמישית לפני הספירה.

שאלות נפוצות על חידות לחג פורים

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לחג פורים לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לחג פורים שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לחג פורים שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לחג פורים - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות היגיון קלות

חידות הגיון

חידות חיות מי אני

בדיחות על חיות

חידות הגיון וחשיבה

חידות הגיון וחשיבה

חידות לפורים בחרוזים

ברכה לפורים

חידות למבוגרים

בדיחות למה

חידות לוגיות

בדיחות למה