דף הבית » חידות » חידות לחודש שבט

חידות לחודש שבט

חודש שבט הוא חודש ה-11 בתורה, כידוע שבתורה לא מופיעים שמות החודשים, אלא החודשים מכונים לפי מספרים, חודש ניסן נקרא החודש הראשון וכן הלאה. חודש שבט מופיע בנביא זכריה, ופירוש המילה 'שבט' הוא בשפה האכדית שמשמעותה 'מצליף' וזה קרוי ע"ש הגשם היורד בחודש שבט ומצליף על בתי האנשים. בחודש שבט חל חג ט"ו בשבט בחג זה נהגו בני ישראל בכל תפוצות ישראל לאכול פירות לזכר יום הדין שחל על פירות האילן. אבל האם אתם חושבים שאתם בקיאים היטב בחודש הזה? האם אתם חושבים שאתם מכירים היטב את המנהגים היהודיים בחודש הזה ואת המאורעות שהתרחשו במהלך חודש שבט? אז בהחלט הגעתם למקום הנכון, לפניכם 10 חידות שיאתגרו אתכם ויחייבו אתכם להוכיח ידיעות רבות, כך שאם יש לכם ידיעות נרחבות תעברו את החידון הזה בקלות רבה, ואם לא, תוכלו לרכוש לעצמכם עוד כמה ידיעות נכבדות, וכמובן שאל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
בדיחות למה

ר"ה לפירות האילן

מתי הוא ראש השנה לפירות האילן? פתרון: מחלוקת בין ב"ש לב"ה, ב"ה אומרים בט"ו בשבט, ואילו ב"ש אומרים בא' בשבט.

יום הולדת למוסד מוכר

אחת מהמוסדות המוכרים ביותר במדינת ישראל חוגג יום הולדת בחודש שבט, האם תדעו מיהו אותו מוסד? פתרון: כנסת ישראל.

ט"ו בשבט והאוניברסיטה העברית

האם תדעו מהו הקשר ההיסטורי בין ט"ו בשבט לאוניברסיטה העברית? פתרון: בתאריך ט"ו בשבט תרע"ח הונחה אבן הפינה להקמת האוניברסיטה.

יום המשפחה

מהו יום המשפחה, ומתי הוא חל בתאריך העברי? פתרון: יום המשפחה חל בתאריך ל' בשבט וזאת בעקבות מותה של הנרייטה סאלד שהקימה את ההסתדרות הציונית הדסה, וכונתה בפני כל 'אם הילדים', ביום זה נהוג להעניק מתנות להורים ולאחים.

פורים סרגוסה

אחד מסוגי הפורים שהתקבלו בקרב תפוצות ישראל הוא 'פורים סרגוסה' האם תדעו מתי הוא חל, ומה נס ההצלה שארע שם? פורים סרגוסה חל ביום י"ז וי"ח בשבט, ביום זה מציינים יהודי סרגוסה שבספרד את נס ההצלה שלהם, שבזמן ביקורו של המלך יצאו יהודי הקהילה לקבלו רק עם נרתיקי ספרי התורה ללא ספרי התורה ממש, מומר בשם מרקוס הלשין למלך על מזימת היהודים, והחליט המלך כי בעת בואו לסרגוסה ידרוש לפתוח את נרתיקי ספרי התורה לראות האם אמת הדבר, באותו הלילה נגלה אליהו הנביא לגבאי הקהילה ואמר להם לקחת את ספרי התורה, וכך היה, ובהגיע המלך אל העיר וידרוש לפתוח את נרתיקי ספרי התורה, ראה כי בפנים מונחים ספרי התורה.

נטיעת נטיעות

במדינת ישראל נוהגים לנטוע נטיעות בחוד שבט על מנת ליישב כל חלק במדינת היהודים מדינת ישראל, האם תדעו מתי החל מנהג זה? פתרון: זה החל בשנת 1884 ביישוב הנקרא 'יסוד המעלה'.

תפילה בט"ו בשבט

ישנם כאלה שנוהגים להתפלל על דבר מסוים ביום ט"ו בשבט, האם תדעו על מה? פתרון: על אתרוג נאה לחג הסוכות.

ט"ו בשבט

מה נהגו בתפוצות ישראל לאכול ביום ט"ו בשבט, ומה הסיבה לכך? פתרון: מאחר וביום זה ר"ה לאילנות האילן, נהגו בכל תפוצות ישראל לאכול מפירות האילן ולהודות עליהם לבורא עולם.

י' בשבט

חסידות חב"ד עורכת את י בשבט כיום שמחה והלל והודאה, האם תדעו למה? פתרון: י' בשבט הוא יום ההילולא של הרבי הריי"צ נשיאה השישי של חסידות חב"ד, ומשום כך יום י' בשבט נקבע כיום שמחה וחג לכל חסידי חב"ד ברחבי העולם.

יום הנצחת מורשת גוש קטיף

אחד הימים המפורסמים ביותר בחודש שבט הוא יום 'הנצחת מורשת גוש קטיף' האם תדעו מתי הוא היום הזה, ומדוע נבחר אותו היום? פתרון: כ"ב בשבט נקבע ליום הנצחת גוש קטיף והסיבה שנקבע דוקא יום זה הוא משום שביום זה הוחלט להקים את הישוב הראשון בגוש קטיף הנקרא 'נצר חזני'.

שאלות נפוצות על חידות לחודש שבט

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לחודש שבט לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לחודש שבט שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לחודש שבט שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לחודש שבט - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות כיתה ד

בדיחות למה

חידות חשבון לחנוכה

בדיחות חנוכה

חידות בראיון עבודה

בדיחות מצאתי עבודה

חידות לפורים לכיתה א'

ברכה לפורים

חידות בגיאומטריה

חידות בגיאומטריה

חידות לילדים מי אני

בדיחות למה