דף הבית » חידות » חידות לילדים לחנוכה

חידות לילדים לחנוכה

הנרות מוכנים, הסופגניות נמצאות עמוק בסיר עם השמן, השולחן ערוך, המעדנים מדיפים ריחות נעימים, וכל מה שנותר לכם לחגיגה המושלמת זאת פעילות חווייתית מהנה לכל המשפחה, בדיוק בשביל זה הבאנו לכם כאן חידון הכולל בתוכו 10 שאלות על נושא חג החנוכה, באמצעות חידות אלו תוכלו לבחון את רמת הידיעות של הילדים שלכם, ולהעשיר אותם בידע נרחב נוסף. חידות אלו כוללות מלאי רחב של מנהגים והלכות הנוהגות בימי החנוכה, וכן ידע היסטורי על מה שארע בימי החנוכה. וכמובן שאם יצליחו כולם לפתור את החידות במהרה, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח להם לענות על החידות.
בדיחות למה

היום האחרון של חנוכה

איך נקרא היום האחרון של חג החנוכה, ומדוע הוא נקרא כך? פתרון: 'זאת חנוכה' והוא נקרא כך על שם מה שקוראים בבתי הכנסת באותו היום פרשת 'זאת חנוכת המזבח'.

ההבדל בין הרעשן לסביבון

מה ההבדל בין הרעשן של חג הפורים לסביבון של חג החנוכה? פתרון: הרעשן נמצא עם הידית למטה מה שמסמל על הרצון של המן להשמיד את העם היהודי, ואילו הסביבון נמצא עם הידית למעלה, מה שאומר שהרצון של היוונים היה לנתק את העם היהודי מאלוקיו.

משחק הסביבון

מדוע נהגו בעם ישראל לשחק בימי החנוכה בסביבון? פתרון: בזמן גזירת היוונים על לימוד התורה, היו ילדי היהודים מתקבצים במערות ולומדים תורה, וכשהיו מגיעים חיילי יוון, הם מיד היו מוציאים את הסביבונים והיו משחקים עימם, ומשכך התגלגל המנהג לשחק עם הסביבונים בימי החנוכה.

אותיות הסביבון

אילו אותיות מופיעות על הסביבון, ומהי המשמעות שלהם? אותיות נ.ג.ה.פ (ישנם מקומות שבמקום האות פ' הם חורטים את האות ש') ומשמעות המילים הם נס גדול היה פה.

נר מיוחד בחנוכה

איזה נר מיוחד מדליקים כל יום בסמוך לנרות החנוכה? ומדוע מדליקים זאת? פתרון: 'שמש' והסיבה להדלקתו היא בעקבות האיסור שיש ליהנות מאור נרות החנוכייה, ועל כן מדליקים את ה'שמש' שיהיה אפשר ליהנות מהאור שלו.

מנהג נחמד לילדים

ישנו מנהג מעניין מאוד בחג החנוכה, שכל הילדים אוהבים אותו, האם תכירו את המנהג ומה המקור שלו? פתרון: חלוקת 'דמי חנוכה' והסיבה לכך היא בעקבות המנהג לחלק לעניים כסף בימי החנוכה שהם ימי שמחה, ועל מנת שהעניים לא יתביישו לבקש כסף, הנהיגו שכל הילדים מבקשים כסף, וגם ילדי העניים יבקשו כסף ויקבלו את דמי החנוכה.

שמן שמדליקים את החנוכייה

עם איזה שמן מדליקים את נרות החנוכה? פתרון: על פי הדין הפשוט כל השמנים כשרים להדלקת נרות החנוכה, אך המנהג הוא להדר ולהדליק בשמן זית, מאחר ונס פח השמן היה בשמן זית.

ההבדל בין המנורה של ביהמ"ק לחנוכייה

החנוכייה שבה אנחנו מדליקים את נרות החנוכה, מזכירה לנו מאוד את המנורה שהיתה בבית המקדש, אך עדיין ישנו הבדל אחד ביניהם, האם תדעו מהו? פתרון: במנורה של בית המקדש היו רק 7 קנים ואילו בחנוכייה שלנו יש 8 קנים.

נרות חנוכה

כמה נרות מדליקים בימי החנוכה ומדוע? פתרון: 8 נרות, זכר לנס על מציאת פח השמן שהיה בו שמן שמספיק ליום אחד בלבד, ובדרך נס השמן דלק במשך שמונה ימים רצופים.

מאכלי חנוכה

אלו מאכלים מיוחדים נהגו בתפוצות ישראל לאכול בימי החנוכה, ומדוע? פתרון: המנהג הוא לאכול מאכלים העשויים בשמן כמו סופגנייה או לביביה, זכר לנס פח השמן שהיה בימי החנוכה, בנוסף לכך רבים אוכלים מאכלי חלב, וזאת זכר לנס שהיה בזמן המרד בה יהודית כרתה את ראשו של אליפורנוס באמצעות הפיתוי שהיא פיתתה אותו שיאכל מאכלי חלב, ולאחר שהוא נרדם היא כרתה את ראשו.

שאלות נפוצות על חידות לילדים לחנוכה

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לילדים לחנוכה לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לילדים לחנוכה שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לילדים לחנוכה שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לילדים לחנוכה - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות חשבון לילדים

10 חידות בחשבון

חידות טריוויה

חידות טריויה

חידות מותאמות לכיתה ו'

בדיחות לילדים בגן

15 חידות לילדים

בדיחות למה

חידות הגיון וחשיבה

חידות הגיון וחשיבה

חידות ט"ו בשבט

בדיחות לטו בשבט