דף הבית » חידות » חידות לילדים לסוכות

חידות לילדים לסוכות

ראש השנה עבר עליכם ביעף, לאחר מכן הגיע צום יום כיפור, ומיד לאחר מכן התפרץ אליכם חג הסוכות, הילדים בבית, אתם בטח מנסים להעסיק אותם לפעמים בהצלחה ולפעמים עם פחות הצלחה, וגם אתם שואלים את עצמכם, איך אפשר להביא לילדים פעילות שתעניק להם תעסוקה ולכם לשקט ושלווה לפרק זמן מכובד. בדיוק בשבילכם הבאנו את החידון שלפניכם, חידון זה מותאם לילדים, הוא כולל מספר שאלות בכל הקשור לחג הסוכות, על הלכות החג ועל מנהגי החג ועל עוד מספר דברים מעניינים, כך שמובטח לכם שעה של שקט ושלווה, בה בעת שהילדים שלכם ירכשו ידע תורני עשיר. תוכלו להשתמש בחידון גם כמשחק קבוצתי בה הילד שמסיים את החידון במהירות הגבוהה ביותר הוא הזוכה, אך במידה והילדים יצליחו לפתור את החידות, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח להם לענות על החידות.
בדיחות למה

החומרים של הסוכה

מאיזה חומר בונים את הסוכה? פתרון: דפנות הסוכה יכולות להיות מכל חומר שהו, אך הסכך צריך להיות מדבר שגדל באדמה ואינו מקבל טומאה.

צמחים שמנענעים

עם אילו צמחים אנחנו מנענעים בחג הסוכות ומדוע? פתרון: 4 המינים, לולב, הדס, אתרוג וערבה, והסיבה לנענועים שבאמצעותם אנחנו מבטאים את השעבוד שיש לנו לאבינו שבשמים

חג האסיף

בתורה חג הסוכות נקרא גם 'חג האסיף' האם תדעו מדוע הוא נקרא כך? פתרון: משום שבחג הזה אוספים את כל התבואה מהשדה לפני בא הגשם.

שלשת הרגלים

חג הסוכות הוא חלק משלש הרגלים, האם אתם יודעים מהם שלושת הרגלים? פתרון: חג פסח, חג שבועות וחג הסוכות.

מה עושים בסוכה

מה אנחנו עושים בתוך הסוכה? פתרון: הכל!! אוכלים, שותים, ישנים, מטיילים, כל דבר שאנחנו עושים בבית אנחנו עושים גם בסוכה, חשוב לציין כי פעולות בזויות אנחנו לא עושים בסוכה, ומשום כך אנשים רבים מקפידים שלא יהיה בסוכה פח אשפה.

שמחת תורה

בסוף חג הסוכות אנחנו חוגגים חג שנקרא 'שמחת תורה' מה עושים בחג הזה, והאם הוא קשור לחג הסוכות? פתרון: בחג הזה אנחנו חוגגים את סיום הקריאה בספר התורה, חג זה הוא חג נפרד מחג הסוכות ואינו חלק מהסוכה, והסיבה לחג הזה הוא שאלוקים רוצה לפני שניפרד מהסוכה נעשה עוד חג קטן וזהו חג שמחת תורה.

גודל הסוכה

האם יש מגבלות מסוימות על הגודל של הסוכה? פתרון: לסוכה אין הגבלת גודל, אך היא צריכה להיות מינימום 7 טפחים על 7 טפחים (בערך 56 ס"מ על 56 ס"מ) ואילו לגבי הגובה הסוכה צריכה להיות לא יותר נמוכה מ-10 טפחים (80 ס"מ) ולא יותר גבוהה מ-20 אמה.

שמחת בית השואבה

מהו שמחת בית השואבה? פתרון: במהלך ימי חג סוכות אנו חוגגים את שמחת בית השואבה זכר לשמחה הגדולה שהיתה בבית המקדש בזמן שהיו שואבים את המים על מנת לנסך אותם על גבי המזבח.

מדוע יושבים בסוכה

מדוע בחג הסוכות אנחנו יושבים בסוכה? פתרון: זכר לענני הכבוד שהקיפו את בני ישראל בזמן הליכתם במדבר, וזה גם מסמל את הדירות שהיו לעם ישראל בזמן הליכתם במדבר.

ההבדל בין חג הסוכות לשאר החגים

במה שונה חג הסוכות משאר החגים? פתרון: חג הסוכות הוא החג היחיד שאין בו מאכלים מיוחדים, בשונה משאר החגים שיש בהם מאכלים מיוחדים, פסח – מצה, שבועות – מאכלי חלב ועוד.

שאלות נפוצות על חידות לילדים לסוכות

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לילדים לסוכות לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לילדים לסוכות שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לילדים לסוכות שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לילדים לסוכות - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות פורים לילדים

ברכה לפורים

חידות היגיון לוגיקה או מחשבה

חידות לוגיקה

חידות לגאונים

ציטוטים חכמים

חידות לל"ג בעומר

בדיחות למה

חידות יום ירושלים

פתגמים על ירושלים

חידות ההוביט

חידות הוביט