דף הבית » חידות » חידות לילדים לפורים

חידות לילדים לפורים

פורים בא, פורים בא, ואיתו שמחה רבה… בטח בגן שמעתם לא מעט על חג הפורים, למדתם שבחג הזה מתחפשים, למה אתם מתחפשים? למרדכי הצדיק, או לאסתר המלכה, או אולי בכלל לשוטר או חייל? בחג הפורים גם שולחים המון משלוחי מנות. והכי חשוב, האנשים המבוגרים שבבית שותים הרבה יין ומשתכרים….. פורים הוא חג שמביא לי המון שמחה, ולשם כך הבאנו לכם כאן חידון מעניין שיעזור לכם לדעת את כל המנהגים והדברים המיוחדים שעושים בחג פורים, אם תצליחו לפתור את החידות, כנראה שאתם שולטים ממש בחומר, ואם לא תצליחו… אז תרכשו לעצמכם עוד ידיעות נרחבות על החג הזה, וכמובן שאל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות!
בדיחות למה

מצוות היום בפורים

מהם מצוות היום שיש בחג הפורים? פתרון: מקרא מגילה, משלוח מנות, מתנות לאביונים, משתה ושמחה.

היום שלפני חג הפורים

איזה יום חשוב יש לפני חג הפורים, ומדוע נקרא כך? פתרון: ליום זה קוראים 'תענית אסתר' ע"ש שביום הזה צמו כל בני ישראל על מנת שאסתר תצליח בשליחות שלה אל המלך אחשוורוש והיא תצליח לבטל את הגזרה שגזר המן על היהודים.

מתנות לאביונים ומשלוח מנות

בחג הפורים אנחנו מביאים משלוחי מנות ומתנות לאביונים, למי מביאים דברים אלו? פתרון: משלוח מנות מביאים לחברים ולשכנים, ואילו מתנות לאביונים מביאים לאנשים שנזקקים לכסף, על מנת שיהיה להם מספיק כסף לרכוש את צרכי החג.

האישה של המלך אחשוורוש

איך קראו לאשה של המלך אחשוורוש, ומה קרה לה? פתרון: ושתי, והמלך אחשוורוש הורה להרוג אותה בעקבות שלא שמעה לציווי שלו ולא הגיעה אל משתה היין.

ההבדל בין הרעשן לסביבון

מה ההבדל בין הרעשן של פורים לסביבון של חנוכה, ומדוע יש הבדל זה? פתרון: הסביבון נמצא עם הידית כלפי מעלה, ואילו הרעשן של פורים נמצא עם ידית כלפי מטה, וזה בא לסמל שבפורים הגזירה היתה על השמדת היהודים ואילו בחנוכה הגזירה היתה על השמדת התורה הקדושה.

מרדכי מובל ברחובות שושן הבירה

מדוע הרכיבו את מרדכי היהודי בבגדי מלכות ברחובות שושן הבירה, ומי הוביל את מרדכי על הסוס? פתרון: משום שמרדכי הציל את המלך אחשוורוש מהמזימה של בגתן ותרש שרצו להרוג אותו, והמן הרשע הוביל את מרדכי על סוס המלך!

ציווי מרדכי היהודי לאסתר המלכה

איזה ציווי ציווה מרדכי את אסתר המלכה, ואסתר הקפידה על ציווי הזה במשך כל זמן שהותה בבית המלך אחשוורוש? פתרון: מרדכי אמר לה שלא תאמר את עמה ואת מולדתה, ואסתר עמדה בציווי זה בגאון, על אף הלחצים של המלך אחשוורוש.

פורים

לחג פורים קוראים 'פורים' האם תדעו מדוע קוראים לחג בשם הזה? פתרון: פורים זה מלשון 'פור' – 'גורל', על שם הגורל שעשה המן הרשע על בני ישראל לדעת באיזה חודש כדאי להרוג אותם!

מדוע היא לא באה אל משתה היין

מדוע סירבה אשתו של המלך אחשוורוש לבוא אל משתה היין? פתרון: משום שצמח לה קרן על הראש, והיא התביישה שיראו כולם שיש לה קרן על הראש.

סירוב אסתר המלכה לגשת אל אחשוורוש

בפעם הראשונה שמרדכי ביקש מאסתר המלכה להיפגש עם המלך, סירבה אסתר המלכה, האם תדעו מדוע היא סירבה? פתרון: משום שאין אפשרות לבוא אל המלך אחשוורוש ללא קבלת הזמנה רשמית, ומאחר ואסתר לא קיבלה הזמנה רשמית, הרי שהיה דינה למות!

שאלות נפוצות על חידות לילדים לפורים

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לילדים לפורים לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לילדים לפורים שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לילדים לפורים שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לילדים לפורים - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות בחשבון לכיתה ג'

10 חידות בחשבון

חידות חשבון כיתה ג'

10 חידות בחשבון

חידות לילדים פרשת יתרו

בדיחות למה

חידות לוגיות

בדיחות למה

חידות לחודש שבט

בדיחות למה

חידות חכמות

בדיחות חכמות