דף הבית » חידות » חידות לפורים לכיתה ה

חידות לפורים לכיתה ה

חג הפורים קרב ובא, אבל אתם כבר ילדים גדולים, ואתם מכירים לא מעט על החג, המורה סיפר לכם על החג, על מצוות החג, על המנהגים המיוחדים הנוהגים בחג, וכמובן על המאכלים המיוחדים הנאכלים החג, וכנראה שהוא גם סיפר לכם את סיפור המגילה, סיפור המגלם בתוכו עצב, ויאוש, ויחד עם זאת ישועה גדולה בלי שיעור. אז אם אתם מרגישים שאתם מוכנים לחג, באו למבחן קצר, לפניכם 10 חידות חלקם קצת קשות ומאתגרות וחלקם דורשות ידיעות רבות, ואין ספק שאתם ילדים מצטיינים תצליחו לפתור את החידות בקלילות רבה, וכמובן שאחרי שתפתרו את החידות, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
ברכה לפורים

עשיית מלאכה בפורים

בכל החגים אנחנו יודעים שיש איסור מלאכה, גם בחנוכה לא עושים מלאכה כל זמן שהנרות דולקים, האם גם בפורים יש איסור לעשות מלאכה? פתרון: אין איסור לעשות מלאכה.

פורים משולש

מהו פורים משולש, ומדוע הוא נקרא כך? פתרון: פורים משולש הוא פורים שיוצא בשבת, שבשנה כזו, קוראים את המגילה ביום שישי, אומרים על הניסים גם בשבת, וסעודה ומשלוחי מנות ומתנות לאביונים עושים ביום ראשון, ומאחר וחג הפורים נחגג על פני 3 ימים נקרא זה 'פורים משולש'.

שם האב

מה היה שם האב של מרדכי, אסתר, המן? פתרון: מרדכי – יאיר, אסתר – אביחיל, המן – המדתא.

חמשת המגילות

מגילת אסתר היא אחת מחמשת המגילות, האם תדעו מהם שאר המגילות שיש ומתי קוראים אותם? פתרון: מגילת רות – שבועות, מגילת איכה – תשעה באב, מגילת שיר השירים – פסח, מגילת קהלת – סוכות.

הובלת המן את מרדכי היהודי

מה אמר המן ברחוב העיר בזמן שהוא הוביל את מרדכי היהודי? פתרון: ככה יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו.

תהלוכת עדלידע

אחת המצעדים המפורסמים ביותר בפורים הוא תהלוכת 'עדלידע', האם תדעו היכן נערכה התהלוכה הראשונה? פתרון: בתל אביב בשנת 1912 תהלוכה זו הגיעה ביוזמת אברהם אלמדע.

הריגת ושתי המלכה

מדוע המלך אחשוורוש הרג את המלכה ושתי? פתרון: במהלך הסעודה שערך המלך אחשוורוש, ביקש להביא את המלכה וושתי בעירום על מנת שכל הסועדים יראו את יופיה, ומאחר וצמח לה קרן, סירבה וושתי לבוא אל המלך, וכעונש על כך הורה המלך להורגה.

פורים שפיל

אחת המושגים היהודיים בפורים נקרא 'פורים שפיל' האם תדעו מה משמעות פורים זה? פתרון: פורים שפיל הוא מופע היתולי המבוסס על סיפור המגילה בצורה היתולית מאוד, מנהג זה היה נהוג בעיקר במדינות אירופה, וכיום בישראל מנהג זה מצוי פחות.

מזימת בגתן ותרש

מה תכננו בגתן ותרש? ומי ביטל את מזימתם? פתרון: להרוג את המלך אחשוורוש, ומרדכי היהודי שמע את מזימתם וסיפר זאת אל המלך.

קריאת המגילה

כמה פעמים קוראים את המגילה, ומי חייב לשמוע את המגילה? פתרון: חובת שמיעת מגילה חלה על כל האנשים, וקוראים את המגילה פעמיים בפורים פעם אחת בלילה ופעם אחת בבוקר.

שאלות נפוצות על חידות לפורים לכיתה ה

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לפורים לכיתה ה לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לפורים לכיתה ה שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לפורים לכיתה ה שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לפורים לכיתה ה - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות הגיון וחשיבה

חידות הגיון וחשיבה

חידות כדורגל

בדיחות על כדורגל

חידות חשיבה יצירתית

חידות חשיבה

חידות בחשבון לילדים בכיתה ב'

10 חידות בחשבון

חידות ליום המשפחה

בדיחות למה

חידות לגיל 5

בדיחות למה