דף הבית » חידות » חידות ליל הסדר

חידות ליל הסדר

ליל הסדר הוא אחת הלילות החשובים ביותר ביהדות, בלילה הזה אנחנו חוגגים את יציאתם על בני ישראל מארץ מצרים לפני 2000 שנה, ועלייתם לארץ המובטחת ארץ ישראל, בחד הזה ישנם לא מעט מצוות ומנהגים, החל מהחובה לאכול מצה ולשתות 4 כוסות של יין וכלה במנהגים של אכילת זרוע וביצה וגניבת האפיקומן. ברבות השנים השתרשו בעם ישראל לא מעט מנהגים מעניינים ולכולם תכלית אחת, לספר על הניסים והנפלאות שאלוקים עשה לעם ישראל בזמן יציאת מצרים, בזמן יציאת מצרים אלוקים היכה את המצרים ב-10 מכות כשכל מכה יותר קשה מחבירתה, לאחר מכן הוא קרע להם את ים סוף, כן, כמו שאתם שומעים, הוא קרע להם את הים לשניים והם הלכו באמצע… המצרים ניסו להיכנס גם הם לים, אבל הסוף כבר ידוע…. והם טבעו בתוך הים! אחרי 400 שנות גלות הגיע הרגע שבו עם ישראל יצא מארץ מצרים כבן חורין, ממון רב לקחו איתם בני ישראל בארץ מצרים, והכל מחמת הבטחת האלוקים לאברהם אבינו, 'ואחר מכן יצאו ברכוש גדול'. אין ספק שגם אתם למדתם לא מעט על הלילה הזה, ומשכך החלטנו להפתיע אתכם עם חידון קצת קשה שיאתגר אתכם ויוכיח לכולם מה רמת הידיעות שלכם, כמובן שאם אתם שולטים בחומר תוכלו לפתור את החידות האלה בין רגע, ואם לא, רכשתם עוד ידע יהודי תורני… ואחרי שתסיימו את החידון, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידון!
בדיחות למה

ארבעה עמדו על הים צור, ציר, צאן וצר, צר הציק לצאן, וצור צעק לציר, שיר שיווע לצור, וצור ציוה לציר, צא חלץ צאני מיד צד, האם תדעו מיהם הארבעה? פתרון: צור – הקב"ה, ציר – משה רבינו, צאון – עם ישראל, צר – פרעה הרשע!

עם תנקדו אותו ב'חולם' – הוא יהיה חלק מהשבשבת, ועם תנקדו אותו עם 'שורוק' – הוא יהיה אחד מסימני הסדר, מי הוא? פתרון: צפון....

כמה כוסות מכינים בליל הסדר, ומדוע? פתרון: 5 כוסות, 4 כוסות שותים, ואילו הכוס החמישית מיועדת לאליהו הנביא.

במהלך מכות מצרים הרימו המצרים את ידיהם, גם העם המצרי הרים את ידיו במהלך המכות, ואף פרעה בכבודו ובעצמו הרים את ידיו, האם תדעו באילו מכות קרו דברים אלו? פתרון: חרטומי מצרים הרימו את ידיהם במכת 'כינים' באומרם 'אצבע אלוקים היא', העם המצרי הרים את ידיו במכת 'ארבה' ואילו פרעה הרים את ידיו במכת 'בכורות'.

מדוע נקרא חג הפסח כך? פתרון: משום שבמכת בכורות שבה נהרגו כל בכורי מצרים, אלוקי ישראל 'פסח' – דילג, על בתי בני ישראל ולא הרג את הבנים הבכורים שלהם.

מי האדם הראשון בהיסטוריה שחגג את חג הפסח ואפה מצות עוד קודם שבני ישראל יצאו מארץ מצרים? פתרון: אברהם אבינו ולוט אפו למלאכים מצות ולא לחם מאחר וחג הפסח היה ולא אוכלים חמץ.

כל אחד מכם יודע שבליל הסדר קוראים את ההגדה, האם תדעו מהו מקור השם 'הגדה'? פתרון: מלשון 'והגדת לבנך'.

האם האישים הנ"ל מוזכרים בהגדה, ואם כן, היכן? משה, אהרון, דוד? פתרון: משה – 'ויאמינו בה' ובמשה עבדו', אהרון – במהלך ההלל. דוד – 'דוד בן ישי עבדך משיחך'.

מהם בנו בני ישראל את בתי מצרים, ואם תסיר את ראשו הרי הם לאביהם צאצאים, מי אני? פתרון: לבנים – בנים.

אחת ממכות מצרים יכולה להיקרא, אדומה, ירוקה ושחורה, האם תדעו אילו מכות הם? פתרון: אדומה – דם, ירוקה – צפרדע, שחורה – חושך.

שאלות נפוצות על חידות ליל הסדר

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות ליל הסדר לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות ליל הסדר שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות ליל הסדר שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות ליל הסדר - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות לגאונים

ציטוטים חכמים

חידות חיות מי אני

בדיחות על חיות

חידות לפורים קשות

ברכה לפורים

חידות לגיל 7

בדיחות למה

חידות יצירתיות

ציטוטים חכמים

חידות חכמות

בדיחות חכמות