דף הבית » חידות » חידות לפורים לכיתה א'

חידות לפורים לכיתה א'

חג פורים, חג פורים, חג גדול ליהודים…. גם אתם שומעים את השיר המיתולוגי ברקע? אז כן, חג הפורים קרב ובא, המולה, בלגן, משלוחי מנות מהודרים עומדים הכן לשליחה מיידית, הכנות סעודת הפורים בעיצומן, ויחד עם זאת הילד הקטן שלכם שמחפש כל הזמן תעסוקה, דורש את שלו, התזזיתיות שבין הטיפול בילד לטיפול בהכנות לחג סוחטות מכן את כל הכוחות הנפשיים והפיזיים. ובדיוק בשבילכם הבאנו לכם חידות מאתגר ומענין, חידות שיעסיקו את ילדכם עוד זמן רב, ויחד עם זאת יעזרו לו לרכוש לא מעט ידע לחג, תוכלו לבצע את החידות בצורה של תחרות בין מספר ילדים, או באופן פרטי לכל ילד. וכמובן שאם הילד שלכם יצליח לפתור את החידות, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לו/להם לענות על החידות.
ברכה לפורים

הרכבת מרדכי ברחוב העיר

מדוע הרכיבו את מרדכי ברחוב העיר על סוסו של המלך? ומי הרכיב אותו? פתרון: מאחר ומרדכי היהודי הציל את המלך אחשוורוש כשהוא סיפר למלך על המזימה של בגתן ותרש להרוג את המלך באמצעות רעל שהכניסו לו לאוכל, והמן הרשע נבחר להרכיב את מרדכי היהודי.

החודש שבו נחגג פורים

באיזה חודש נחגג חג הפורים? פתרון: אדר.

חידת מי אני

אני יהודייה וגם יתומה, אבי ואמי נפטרו בעת ילדותי, ואימצני מרדכי היהודי, מצאתי חן בעיניי אחשוורוש ואליו הגעתי לאחר תלאות רבות, מי אני? פתרון: אסתר המלכה.

איך נקרא היום שלפני חג הפורים

איזה יום נחגג קודם חג הפורים ומדוע? פתרון: קודם חג הפורים ישנו צום הנקרא 'צום תענית אסתר' בצום זה אנחנו מזכירים את הצום שערכו היהודים במשך שלשה ימים ושלשה לילות קודם כניסתה של אסתר המלכה אל המלך אחשוורוש.

המקור להתחפש בפורים

מדוע אנחנו נוהגים להתחפש בפורים? פתרון: בגלל שמרדכי יצא עם מלבושי מלכות ולא לבש את הבגדים הרגילים שלו, אז גם אנחנו לא לובשים את הבגדים הרגילים שלנו.

מקור שם 'פורים'

מדוע קוראים לחג הפורים כך? פתרון: על שם המילה 'פור' המסמלת את הגורל שערך המן הרשע לדעת באיזה חודש להשמיד את העם היהודי.

מדינות המלך אחשוורוש

על כמה מדינות מלך המלך אחשוורוש? פתרון: מאה עשרים ושבע מדינות.

כמה כסף שילם המן הרשע

כמה כסף שילם המן הרשע למלך אחשוורוש על מנת שהמלך יסכים להשמיד את כל היהודים? פתרון: המן הרשע שילם למלך עשרת אלפים כיכר כסף על מנת להשמיד את היהודים.

בקשת מרדכי היהודי מאסתר המלכה

מה היתה בקשתו של מרדכי היהודי מאסתר המלכה, והאם היא הסכימה לבצע את בקשתו? פתרון: להיכנס אל המלך ולבקש ממנו לבטל את רוע הגזירה, ואסתר לא הסכימה, מאחר והיא לא הוזמנה באופן רשמי אל המלך, וכל מי שלא מוזמן באופן רשמי מוצא להורג.

מי אני קשה

אני מולך על האימפרייה הפרסית הגדולה והענקית, לי עומדים יועצים רבים, העומדים ומייעצים בנושאים רבים, ביניהם נמצא המן הרשע לו אני מקשיב באופן מוחלט, האם תדעו מי אני? פתרון: המלך אחשוורוש.

שאלות נפוצות על חידות לפורים לכיתה א'

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לפורים לכיתה א' לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לפורים לכיתה א' שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לפורים לכיתה א' שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לפורים לכיתה א' - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות הוא והיא לט"ו בשבט

משפטים על עצים וטבע

חידות לפסח

בדיחות לפסח

חידות היגיון במתמטיקה

חידות מתמטיקה

חידות שמות ערים

חידות שמות ערים

חידות לוגיות

בדיחות למה

חידות ט"ו בשבט לילדים

בדיחות לטו בשבט