דף הבית » חידות » חידות היגיון קלות

חידות היגיון קלות

חידות היגיון הם מסוג החידות היפות ביותר, החידות האלה מחייבות אתכם לצאת מחוץ לקופסא, להפעיל את החשיבה בצורה מקורית, ובצורה הזו אתם יכולים להגיע לפתרון החידה, במהלך החיים תיפגשו בכל מיני בעיות שהפתרונות שלהם הם נמצאים מתחת לשולחן, מה שאומר שעליכם פשוט לחשוב מחוץ לקופסא. בשביל להשאיר את הראש שלכם פעיל, ולגרום לכם לחשיבה יצירתית, הבאנו לפניכם עשרה חידות, לא כל כך מסובכות, חלקם אפילו קלות, אולי הם נראות מסובכות, אבל במחשבה מעמקיה תגלו שהם ממש לא מסובכות אבל המכנה המשותף בין כולם הוא, הצורך להפעיל חשיבה מחוץ לקופסא, ככל שתחשבו מחוץ לקופסא, הסיכוי שלכם לפתור את החידות יהיה גבוה יותר, ואם תצליחו, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
חידות הגיון

רצח בלתי מפוענח

רצח בלתי מפוענח ביום הראשון ללימודים בבית הספר 'אלונים' נרצח המורה לגיאוגרפיה, מיד הגיעה צוות חקירה על מנת לחקור את האירוע, ובאופן מיידי הם סימנו לעצמם ארבעה חשודים עיקריים, הגנן, המורה למתמטיקה, המורה להתעמלות ומנהל בית הספר, כל אחד מהחשודים כמובן הכחיש כל מעורבות לאירוע ואף הציג אליבי: הגנן אמר שגזם עצים בחצר בית הספר. המורה למתמטיקה אמר שבדיוק בזמן הזה הוא בחן את תלמידיו במבחני אמצע שנה. המורה להתעמלות אמר ששיחק כדורסל במגרש. מנהל בית הספר טען כי בזמן הזה הוא היה במשרד בית הספר. למרות ההכחשות הנמרצות צוות החקירה עלה על הרוצח, האם תדעו מי הרוצח? פתרון: המורה למתמטיקה שטען שבחן את תלמידיו במבחני אמצע שנה, ומדובר ביום הראשון ללימודים.

בת כמה אחותי

כשהייתי בת 4 אחותי הקטנה לא הגיעה לחלון שלנו בבית בלי לטפס, כי היא הייתה חצי מגילי. היום כשאני כבר בת 36, אחותי מגיעה לגובה החלון; בת כמה אחותי? פתרון: היא בת 34.

בקבוק ופקק

בקבוק ופקק עולים ביחד 1.10 ₪, ההבדל בין הבקבוק לפקק הוא שקל, הפקק עולה פחות מהבקבוק, האם תדעו כמה עולה הפקק וכמה עולה הבקבוק? פתרון: הפקק עולה 5 אגורות, ואילו הבקבוק עולה 1.05 ₪.

הצמיד הגנוב

גברת כהן ניגשה נסערת למשטרה וטענה שהצמיד העתיק שלה נעלם מדירתה, כאשר השוטרים הגיעו לביתה הם לא ראו סימני פריצה על הדלת או על המנעול מה שעורר אצלם את החשד שבאמת לא היתה פריצה, אך לאחר סקירה קצרה הם גילו כי חלון אחד שבור ועל הרצפה נמצאים סימני עקבות רגליים מלוכלות, למחרת עצרה המשטרה את גברת כהן באשמת מרמה והטרדת המשטרה, האם תוכלו לדעת מדוע? פתרון: השוטרים לא גילו שברי זכוכית על הרצפה, מה שאומר שהחלון נשבר מהבית ולא מבחוץ, מה שמוכיח שגברת כהן ביימה את הפריצה.

מי אני מעניין

אני אחות של דודה שלך, אבל לא דודה שלך? פתרון: אני אמא שלך.

חידת הכלא

יוסי יושב בתא הכלא עם רצפת אדמה, בחדר ישנו חלון אחד גבוה אליו לא ניתן להגיע אלא עם כסא, מה שכמובן אין בתא, התא חם ויבש וריק לחלוטין, אך לאחר חיפושים נרחבים מצא יוסי את חפירה חבוי, לאחר שיקול קצר הבין יוסי כי הסוהרים יחזרו לכלא רק בבוקר מה שאומר שיש לו 8 שעות פנויות, מה על יוסי לעשות על מנת שהוא יצליח לברוח מהכלא? פתרון: יוסי יחפור עד שיתמלא לו ערימת עפר, ואז הוא יטפס על החלון ויצליח לברוח.

מציאת הכדורים

ספורטאי צעיר יושב מול המאמן שלו ומבקש לצאת לתחרות חשובה, המאמן שלו מתיישב מולו ומסכים לבקשה, אך מציב לו תנאי שייבחן גם את יכולתו השכלית. המאמן מציע לספורטאי 4 גלולות לבליעה, שתיים בצבע אדום ושתיים בצבע כחול, וניגש לכבות את האור, וכך הוא אומר לו אם תדע לבחור בחושך מוחלט כדור אחד אדום וכדור אחד כחול, הרי שתשלח לתחרות, ואם לא, אז לא, כיצד יבחר הספורטאי הצעיר את 2 הכדורים בצבע הנכון בעלטה גמורה? פתרון: עליו לחצות כל כדור, ואז הוא יהיה בטוח שהוא נטל כדור אחד אדום וכדור אחד כחול.

חידת המעלית

גבר שגר בקומה ה-17 בבניין גבוה משתמש במעלית כדי לעלות לדירה שלו רק כאשר השכנים שלו עולים איתו או כאשר יש בחוץ גשם, אם מזג האוויר שמשי בחוץ והגבר נמצא במעלית לבד, הוא עולה איתה רק עד הקומה ה-9 וממשיך לטפס במדרגות עד לדירה שלו, מדוע הוא עושה זאת? פתרון: כנראה שהוא נמוך ואינו מגיע לגובה כפתורי המעלית, מה שמחייב אותו לבקש עזרה מהשכנים, ביום גשום יש לו מטרייה שעוזרת לו לקבל קצת יותר גובה, אבל אם המטריה ביחד הוא מגיע רק עד הכפתור של קומה 9.

מי אני?

אני מביא המון אור לעולם אפל, אבל ברגע שתיגע בי אתה תסתכן במוות מיידי, מי אני? פתרון: חשמל.

תעלומה במושב

מנחם היה איש זקן שחי לבדו בביתו הפרטי במושב, בשעת צהריים ביום שישי, הדוור שהכיר את האיש וחלף ליד ביתו, קרא בשמו של מנחם, אך לא הייתה תשובה, הדוור התקרב אל החלון כדי להציץ אל פנים הבית והופתע לגלות את האיש המבוגר שוכב בתוך שלולית של דם. כאשר השוטרים הוזעקו למקום הם מצאו בפתח הדלת של הקשיש את העיתון של יום שלישי, עם מכתבים שהדוור הניח שם כמה דקות לפני האירוע, ועוד עוגה עם פתק: "סופ"ש נעים לך מנחם, מציפי השכנה". באותו יום הרוצח נתפס. מיהו האשם בפשע? פתרון: הרוצח הוא כנראה מחלק העיתונים, מאחר והוא לא חילק את העיתונים של יום רביעי, חמישי ושישי, בהכרח שהוא היחיד שידע שאין טעם להשאיר את העיתונים.

שאלות נפוצות על חידות היגיון קלות

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות היגיון קלות לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות היגיון קלות שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות היגיון קלות שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות היגיון קלות - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות חיות

בדיחות על חיות

חידות לחג חנוכה

בדיחות למה

חידות הוא והיא לחנוכה

חידות הוא והיא לחנוכה

חידות של פסח

חידות של פסח

חידות ליום העצמאות

בדיחות למה

חידות שמות ערים

חידות שמות ערים