דף הבית » חידות » חידות לפורים למבוגרים

חידות לפורים למבוגרים

פורים הוא אחד מחגי ישראל ואולי המיוחד שבהם, חג זה הינו החג היחיד שחלקו חוגג אותו בי"ד באדר וחלקו האחר חוגג אותו בט"ו באדר, בחג זה אנחנו מודים לאלוקים על הצלת היהודים באימפריה הפרסית מרצח עם שזמם המן האגגי המשנה למלך אחשוורוש לעולל ליהודים. אין ספק שאת סיפור המגילה הקלאסית כולנו מכירים, מהגן אנחנו שומעים בכל שנה את סיפור המגילה, אבל ישנם לא מעט עובדות מעניינות ובלתי ידועות שהתקיימו בזמן נס הפורים, האם אתם מכירים עובדות אלו? האם אתם חושבים שאתם בקיאים בהיסטוריה הפרסית? אם התשובה שלכם היא חיובית, אז נסו להעמיד את עצמכם במבחן פתע, לפניכם 10 חידות קשות ומאתגרות, חלקם מחייבות חשיבה מחודדת, וחלקם מחייבות ידע היסטורי, ובמידה ותצליחו על תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
ברכה לפורים

מרדכי היהודי

מדוע נקרא מרדכי 'מרדכי היהודי'? פתרון: משום שהוא כפר בע"ז וכל הכופר בעבודה זרה נקרא יהודי, ראוי לציין כי מרדכי הוא האדם הראשון בהיסטוריה שנקרא 'יהודי' עד אז היהודים היו נקראים 'העברים'.

תליית המן הרשע

באיזה תאריך היסטורי נתלה המן הרשע על העץ? פתרון: בחג הפסח.

חיפוש מלכה למלך אחשוורוש

לאחר הריגת המלכה ושתי חיפש המלך אחשוורוש אישה, כמה זמן נמשך חיפוש המלכה, וכמה נשים עברו לפני המלך אחשוורוש? פתרון: חיפוש המלכה ערך 4 שנים תמימות, במהלכם בחן המלך אחשוורוש 1400 נערות!

מזימת בגתן ותרש

מדוע בגתן ותרש רצו להרוג את המלך אחשוורוש? פתרון: בגתן ותרש היו רואי פני המלך שייעצו להרוג את המלכה ושתי, לאחר הריגת המלכה ושתי כעס המלך אחשוורוש על אותם יועצים שהורו לו להרוג את המלכה ושתי וכעונש הוא הוריד אותם מגדולתם, וכך מצאו את עצמם בגתן ותרש שומרי הסף, ומשום כך רצו להרוג את המלך אחשורוש, ומדרכי היהודי הציל את המלך.

גיל אסתר המלכה

בת כמה היתה אסתר המלכה בשעה שנבחרה לאשתו של המלך אחשוורוש? פתרון: ישנם כאלה שאומרים שהיתה בת ארבעים וישנם כאלה שאומרים שהיתה בת שמונים!

יום לפני חג הפורים

מהו היום המיוחד שאנחנו חוגגים קודם חג הפורים, ומתי קרו מאורעות אלו. פתרון: קודם חג הפורים אנחנו חוגגים את צום 'תענית אסתר' זכר לצום שצמו בני ישראל בזמן שאסתר המלכה הזמינה את המן ואחשוורוש לסעודה אליה הביתה, ואז החל הנס האלוקי, אמנם בראי ההיסטוריה צום בני ישראל להצלחת אסתר המלכה, היה בחג הפסח ולא יום קודם חג הפורים.

גזירת המן הרשע על היהודים

האם גזירת המן הרשע היתה על כל יהודי העולם או רק על היהודים שמלכו במלכות אחשוורוש? פתרון: מלכות אחשוורוש היתה על מאה עשרים ושבע מדינות, יהודי העולם התגוררו אך ורק במלכות אחשוורוש, מה שאומר שגזירת המן הרשע היתה השמת העם היהודי באופן טוטאלי.

מגילת אסתר

מדוע מגילת אסתר נקראת מגילת אסתר ולא מגילת מרדכי? פתרון: מאחר ואסתר המלכה היא זו שדרשה שיכתבו את כל הנס על ספר.

הריגת המלכה ושתי

מי הורה להרוג את המלכה ושתי ומדוע? פתרון: המן הרשע – ממוכן, הורה להרוג את המלכה ושתי וזאת בעקבות מספר דברים שהמלכה ושתי היתה עושה לו א. סוטרת לו על פניו. ב. לא הזמינה את אשתו של המן לסעודת הנשים שהיא ערכה. ג. שהיתה להמן בת והוא רצה להשיאה למלך אחשוורוש.

גזירת המן הרשע

האם גזירת המן בוטלה או שהיא לא בוטלה? פתרון: למעשה גזירתו של המן הרשע מעולם לא בוטלה, כמו שכתוב במגילה שמלך אינו חוזר מצו שהוא נותן, אלא שהמלך העניק צו אחר המאפשר ליהודים להגן על עצמם.

שאלות נפוצות על חידות לפורים למבוגרים

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לפורים למבוגרים לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לפורים למבוגרים שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לפורים למבוגרים שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לפורים למבוגרים - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות לפסח

בדיחות לפסח

חידות היגיון במתמטיקה

חידות מתמטיקה

חידות שנונות

חידות שנונות

חידות הוא והיא קלות

חידות הוא והיא קלות

חידות בתורה

חידות בתורה

חידות ילדים

חידות ילדים