דף הבית » חידות » חידות לפורים קשות

חידות לפורים קשות

חג הפורים הוא חג שמעורר לא מעט השראה, הוא חג שבוא אנחנו חוגגים את הצלתו של העם היהודי מידי המן ותומכיו, באמצעות לא מעט מנהגים, אך למעשה אם נבדוק את הרקע ההיסטורי של החג הזה אנחנו נגלה כי הוא לוט בערפל, גם התיעוד העולה מהמגילה אינו מספר באופן מוחלט את סיפור המגילה, המגילה מציגה אך ורק את עיקרי הדברים, אבל פיסות היסטוריה רבות חסרות במגילה, לא מעט אנשים עסקו במהלך השנים לחבר את פיסות המידע הרבות המובאות בלא מעט מקומות, ובכך לבנות את ההיסטוריה ואת סיפור המגילה המורחב. גם מנהגים שונים התקבצו בעם ישראל ברבות השנים, וגם מקור מנהגים אלו אינו ברור כל צורכו. כעת שחג הפורים קרב אלינו בצעדי ענק, הגיע הזמן לבדוק האם אתם בקיאים בסיפור המגילה, ובמנהגי חג הפורים, לפניכם חידון קשה שיעזור לכם להכיר את החלקים הפחות ידועים של חג הפורים, וכמובן שאם תצליחו אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
ברכה לפורים

זמני סעודת המלך אחשוורוש

מהם התאריכים בהם התקיים סעודת המלך אחשוורוש עבור תושבי העיר שושן? פתרון: ביום ג' תשרי החלה הסעודה וביום כיפור – י' בתשרי, היה שיאו של המעמד שהמלך אחשוורוש מורה להביא את ושתי המלכה בעירום.

עיר בירת מלכות פרס ומדי

מה היתה עיר הבירה של מלכות פרס ומדי? פתרון: עיר הבירה היתה בבל, אך לאחר עלייתו של אחשוורוש למלוכה הורה לבנות את שושן לעיר בירה, ובכך לבסס את מלכותו.

שנאת אחשוורוש ליהודים

מדוע המלך אחשוורוש שנא את היהודים שהיו בשושן הבירה? פתרון: מאחר וחוזי הכוכבים אמרו לו שמי שישב על כסאו לאחר מותו יהיה מן העם היהודי, וסבור היה המלך שזה מסמן על מרידתם של העם היהודי, ומשום כך רצה הוא להרוג את העם היהודי, אך לאחר שהוברר לו שאסתר המלכה הינה יהודיה, הבין הוא שבנו שבא מאסתר המלכה יהיה המלך אחריו והוא בא מהעם היהודי.

פורים רב

מהו מקור המנהג שממנים 'פורים רב' – רב ייעודי לחג הפורים? פתרון: העולם סבור כי מקור המנהג הוא להרבות שמחה וששון, אך מקור המנהג הוא משום שההלכה אוסרת על רב להורות בזמן שבו הוא שתוי, ומחשש שמא רב העיר ישתה וישתכר היו ממנים בני העיר רב ייעודי לחג הפורים שהיה יכול לענות על שאלות בהלכה.

תפקידו של מרדכי היהודי

מה היה תפקידו של מרדכי היהודי במלכות אחשוורוש? פתרון: בתחילה היה מרדכי שר חשוב, לאחר מכן הוא התמנה להיות משנה למלך אחשוורוש במקום המן הרשע.

ההיסטוריה של המן

מה היה ההיסטוריה של המן הרשע? פתרון: המן הרשע היה ספר בכפר הנקרא קרצום עד שהתגייס לצבא המלכותי והפך להיות ראש גייסות הצבא.

מלוכת אחשוורוש

איך אחשוורוש קיבל את המלוכה? פתרון: לפי המסורת היהודית, המלך אחשוורוש היה שומר הסוסים של נבוכנצאר אביו של ושתי המלכה, ולאחר שהוא הרג את נבוכדנצר קיבל את המלוכה.

מרדכי נלחם בהמן

מדוע מרדכי לא השתחווה להמן הרשע? פתרון: מאחר והמן שם על עצמו ספל, כך שכל מי שהשתחווה השתחווה לפסל, ובנוסף לכך המן הרשע שנים רבות קודם בואו אל המלך אחשוורוש היה רעב ללחם, ובשל כך מכר את עצמו למרדכי היהודי, ולכן מרדכי לא רצה להשתחוות להמן עבדו.

שנות חייו של מרדכי היהודי

כמה שנים חי מרדכי היהודי? פתרון: על פי המסורת היהודית, מרדכי היהודי חי במשך 400 שנה, ועלה לארץ ישראל והיה בזמן בית המקדש השני.

מנהג קדום במלכות פרס ומדי

איזה חוק היסטורי ביטל המלך אחשוורוש בזמן שערך את הסעודה עבור כל בני מלכותו, ומדוע? פתרון: נוהג מלכותי קדום קבע כי מביאים בתחילת המשתה כוס זהב גדולה ובה ממלאים יין חי וחזק, ושר המשקים היה מוסמך על פי חוק לבחור מן המוזמנים אנשים שיחויבו לשתות את כל הכוס ובכך להופכם לחסרי דעת, והמלך אחשוורוש רצה להראות כי הוא יכול לשלוט ברצונות בני האדם, ומשכך הורה לבטל מנהג זה.

שאלות נפוצות על חידות לפורים קשות

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לפורים קשות לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לפורים קשות שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לפורים קשות שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לפורים קשות - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות המירוץ למיליון

חידות המירוץ למיליון

חידות כיתה ו

בדיחות למה

חידות הוא והיא לראש השנה

חידות הוא והיא לראש השנה

חידות ידע כללי לילדים

חידות ילדים

חידות בנושא פורים

בדיחות על פורים

חידות חיות מי אני

בדיחות על חיות