דף הבית » חידות » חידות שרלוק הולמס

חידות שרלוק הולמס

שרלוק הולמס הוא דמות שכל אחד מאיתנו גדל עליה, ספרי מדע ובילוש רבים נכתבו עליו, והחלום כמעט של כל הילד הוא להיות שרלוק הבלש, אז האם יש לכם את האפשרות להיות שרלוק הבלש?, הבאנו לכם 10 תעלומות ששרלוק התמודד איתם, בוא נראה אתכם מצליחים לפתור את התעלומות האלה, ואם תצליחו, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לפענח את התעלומות האלה.
חידות שרלוק הולמס

מי הרוצח

אדם רצח את אשתו עם סכין בתוך האוטו שלו. למקרה לא היו עדים. הוא זרק את גופתה מחוץ לאוטו ונזהר מאוד שלא להשאיר את טביעות אצבעותיו עליה, לאחר מכן הוא זרק את הסכין מעבר לצוק אל תוך עמק שבו לעולם לא יוכלו למצוא אותה, ונסע לביתו. כעבור שעה הוא קיבל שיחת טלפון מתחנת המשטרה, ובשיחה הוא שומע את שרלוק הבלש אומר לו: "אשתך נרצחה. עליך להגיע לזירת הפשע על מנת לזהות את גופתה". האיש ניתק מיד את הטלפון ומיהר לזירת הפשע, ברגע שהוא הגיע לשם הורה שרלוק לשוטרים לעצור את האיש, איך הוא ידע שהבעל הוא הרוצח? פתרון: אם הוא לא היה הרוצח, איך הוא ידע היכן זירת הפשע?

ד"ר ווטסון ושרלוק

דוקטור ווטסון סיפר לשרלוק הולמס הבלש הנודע את הסיפור הבא:" איש אחד ישב עם אשתו בסלון. האיש קרא להנאתו ספר מתח ואשתו סרגה אפודה האיש היה שקוע בקריאה ובפרק שקרה סופר על מרדף מכוניות אחרי פושע נמלט היה חמים ונעים בחדר, האיש הרגיש שהוא מנומנם ואט אט עצם את עיניו ונרדם. ובחלומו ראה האיש את עצמו משתתף במרדף המכוניות ממש כמו בסיפור. בהמשך החלום הגיע האיש עם מכוניתו לפסי רכבת, והחליט לחצות אותם במהירות. אבל כאשר התקרב לפסים הוא ראה, בזוית עינו, את הרכבת המתקרבת אליו במהירות עצומה. בינתיים סימה אשתו של האיש לסרוג את האפודה, והחליטה שהגיע הזמן לשכב לישון. או אז שמה לב לכך שבעלה ישן על הספה. האישה נגשה אל בעלה וניערה את כתפו כדי להעיר אותו, ובדיוק אז - בחלום - הרכבת התנגשה בכל העצמה במכוניתו של האיש. האיש נבהל כול כך, עד שקיבל התקף לב ומת במקום." "אינני מאמין לסיפור זה!" אמר שרלוק הולמס. "כול הסיפור הזה הוא שטויות" מה הניע את שרלוק הולמס להיות בטוח בכך שאין כול אמת בסיפור הזה? פתרון: אם האיש אכן מת בחלומו כי אז אף אחד לא היה יכול לדעת מה הוא חלם....

בני כמה הילדים

יוסי הגיע לבית הספר והראה לכל הילדים שיש לו הרבה כסף - בידו החזיק שטר של 200 שקלים. המורה שלו עמדה בצד ושמעה את יוסי משוויץ ומנפנף בשטר הכסף. ניגשה אליו המורה ושאלה אותו : "מי נתן לך את הכסף ?"יוסי נבהל וגימגם ולבסוף ענה : "מצאתי את שטר הכסף על המדרכה בדרך לבית הספר. ממש במקרה מצאתי אותו - רוח חזקה נשבה כל הבוקר ולפתע העיפה לי את הכובע מהראש. רדפתי אחרי הכובע ברחוב ולפתע ראיתי את השטר מונח על הרצפה. הסתכלתי סביבי ולא ראיתי מישהו שמחפש את שטר הכסף, אז הרמתי אותו ועכשיו הוא שלי". המורה חשבה שהסיפור של יוסי קצת משונה אבל התקשתה להחליט מה לא בסדר בסיפור שלו. היא התקשרה לשרלוק הבלש וסיפרה לו בטלפון את כל הסיפור של יוסי, שרלוק חשב רגע ואמר : "הסיפור של יוסי אינו נכון. תצטרכי לברר איתו בדיוק איך השיג את הכסף". איך שרלוק ידע את זה? פתרון: השטר היה אמור להתעופף באוויר....

השוד שלא היה

הגברת לוי התקשרה למשטרה והודיעה כי פרצו לביתה וגנבו לה את כל התכשיטים. שרלוק הבלש הגיע לחקור ושמע ממנה את הסיפור הבא : "הגעתי הביתה אחר הצהרים מהעבודה וראיתי כי דלת הבית פרוצה. נכנסתי לדירה וראיתי שמישהו הפך את כל הדירה בחיפוש אחר תכשיטים. החבאתי את התכשיטים בתוך המקפיא שלי וגם לשם הגנב הגיע. המקפיא היה פתוח והרצפה שתחתיו הייתה מלאה מצרכים וקוביות קרח. התכשיטים נעלמו". שרלוק חשב לרגע ואז אמר לה : "גברת לוי, את משקרת !!!", איך הוא ידע? פתרון: הקרח היה צריך להפוך למים.

הרכבת שירדה מהפסים

בוקר אחד, ארעה תאונה לרכבת בדרכה מירושלים לחיפה והיא ירדה מהפסים. שרלוק הבלש הוזמן לחקור את נהג הקטר לגבי התאונה. הנהג סיפר : "נסעתי במהירות הרגילה ולא הבחנתי במשהו חריג. הקטר שאני נוהג בו הוא די ישן ומעלה הרבה עשן. העשן הסתיר לי את השמשה הקדמית ולא ראיתי את הסלע הגדול שהתגלגל ונחת על המסילה. התנגשתי בסלע והרכבת ירדה מהפסים". שרלוק חשב לרגע ואז אמר לנהג הקטר : "לא היה ולא נברא - התאונה באשמתך !!!", איך הוא ידע? פתרון: כאשר הרכבת נוסעת קדימה, העשן הנפלט מן הארובה שבגג הקטר, עף לאחור. לא יתכן שתוך כדי נסיעת הרכבת העשן עף לפנים והסתיר את השמשה הקדמית.

חידת שרלוק במסעדה

שתי נערות התיישבו לאכול במסעדה, הן הזמינו את המנות שלהן, ועד שהאוכל הגיע, שתיהן הזמינו גם תה קר עם קוביות קרח, אחת הנערות סיימה לשתות את התה הקר שלה מהר מאוד, ולכן הזמינה כוסות תה נוספות, בסופו של דבר יצא שהיא הזמינה חמש כוסות תה קר, בעוד שחברתה הזמינה רק כוס אחת, עוד לפני שהגיע המזון לשולחן שלהן, גילתה החברה ששתתה את חמש הכוסות כי חברתה מתה, מיד היא קראה לשרלוט ושאלה אותו, מדוע היא לא מתה... שרלוט חשב לרגע ואז הוא חייך... מה הוא הבין? פתרון: הרעל היה בקרח, אז מי ששתתה מהר לא שתתה את הקרח כי הוא לא הספיק להינמס.

חידת הארמון

למלך אחד הייתה טירה עגולה והרבה משרתים, יום אחד נגנב לו הכתר, הוא מיד קרא לשרלוק הבלש ושרלוק לא חיכה לרגע והוא מיד התחיל לתחקר את כל העובדים בארמון, הוא שאל את טבח והוא ענה: "כל היום בישלתי", המשרת ענה: "כל היום שירתתי את המלך", המנקה ענתה: "כל היום ניקיתי את פינות הארמון" והנסיך ענה: "כל היום למדתי", אמר שרלוק, המנקה גנבה את הכתר, איך הוא ידע? פתרון: היא אמרה שהיא ניקתה את פינות הארמון אבל הארמון הוא עגול ואין בו פינות.

מי שבר את החלון

אדון ששון חזר הביתה מן העבודה וגילה שהחלון באחד החדרים מנופץ. הוא הביט מבעד לחלון וראה על הדשא תחתיו את שברי הזכוכית של החלון. הוא קרא לבנו ושאל כיצד זה קרה. הבן סיפר כי ילדים שיחקו בגינה בכדור, בעטו את הכדור אל החלון ושברו אותו. הילדים נעלמו לפני שהספיק לזהות אותם. האב החליט לבקש את עזרתו של שרלוק באיתור הילדים ששברו את החלון. שרלוק שמע את הסיפור מפיו של הבן, הציץ על החלון השבור ועל השברים של הזכוכית המנופצת ואמר למר ששון : "אין צורך לחפש ילדים אחרים. נראה לי שהבן שלך הוא ששבר את החלון". איך הוא הגיע למסקנה הזו? פתרון: הזכוכיות היו על הרצפה, זאת אומרת שמישהו שבר את החלום מבפנים...

רצח או התאבדות

אדם נמצא מת בדירתו, בידו האחת מכשיר הקלטה ובידו השנייה אקדח, מיד הזמינו את שרלוק הבלש, והוא נכנס לדירה, כשהוא נכנס לדירה הוא לוקח את המכשיר הקלטה ומפעיל אותו, מה שנשמע מהמכשיר הוא: "לא נשאר לי דבר... אין לי עוד סיבה להמשיך לחיות..." ואז נשמעה ירייה. שרלוק מחייך ואומר שאין כאן התאבדות זה פשוט רצח!!! איך הוא הגיע למסקנה הזו? פתרון: אם האיש ירה בעצמו בסוף ההקלטה, הוא לא יכול היה להעביר בחזרה את הקלטת לתחילתה כך שתשמעו אותה מההתחלה. כנראה שמישהו אחר עשה זאת במקומו לאחר שמת, כלומר נרצח.

מי הרוצח

שרלוק הגיע לבית של משפחה בה נרצח האב, בבית נותרו חמש נפשות, וכעת כולם חשודים ברצח. שרלוק אסף את כולם ואמר להם שהוא נותן לכל אחד להגיד רק משפט אחד, שלאחריו הוא ידע בבירור מי הרוצח! נעמדו בני המשפחה והתחילו לומר: דוד הבן: "אחי אלי, הוא זה שביצע את הרצח". אסתר האם: "אני לא עשיתי את זה". נורית הבת: "זו לא הייתה אחותי חגית". אלי הבן: "אחי דוד משקר באומרו שאני עשיתי את זה". חגית הבת: "אימא מספרת את האמת". שרלוק מיד הבין שרק שלשה מהמשפטים שנאמרו הם נכונים, ומיד הוא קבע מי הרוצח, מי באמת הרוצח? פתרון: חגית הבת היא הרוצחת, ושאר המשפטים הם נכונים.

שאלות נפוצות על חידות שרלוק הולמס

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות שרלוק הולמס לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות שרלוק הולמס שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות שרלוק הולמס שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות שרלוק הולמס - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות ההוביט

חידות הוביט

חידות היגיון מתחכמות

חידות הגיון

חידות ליום הולדת

בדיחות למה

חידות למהנדסים

בדיחות למה

חידות הגיון פסיכומטרי

חידות הגיון פסיכומטרי

חידות לפורים הוא והיא

ברכה לפורים