כתיבת מכתב אישי

דף הבית » שירותי כתיבה » כתיבת מכתב אישי

מכתב אישי - מה הכוונה?

מכתב אישי כשמו כן הוא, הוא מכתב שנכתב למטרה אישית. המכתב לא נועד להישמע בפני קול והתוכן שלו מיועד לרוב לבן אדם בודד אחד או למספר מצומצם של אנשים.

המכתב נועד להעביר מסר מסוים, לעזור לנו להתמודד עם רגש חזק שנמצא אצלנו בלב. המטרה של המכתב משתנה בין המקרים השונים אבל בסופו של דבר, מדובר במכתב שנועד להביע תחושות ולהוביל לקצה מסוים.

כתיבת מכתב אישי

מתי נרצה לכתוב מכתב אישי?

1. בשביל לומר תודה

המטרה הפשוטה והמקסימה ביותר למקרים בהם נרצה לכתוב מכתב אישי הוא בשביל להגיד תודה. יכול להיות מדובר בסיום של תקופה מורכבת במהלכה קיבלנו סיוע מחבר קרוב ואהוב או בתקופת מחלה ממושכת בה הרופא המטפל הפך את התהליך המורכב לנעים מעט יותר. יכול להיות מדובר בפסיכולוגית שלנו שידעה להכיל אותנו ולתמוך אותנו בכל קושי ובמילים אחרות – מכתב תודה אישי יכול להתאים בכל מקרה שבו נרצה להודות לאדם שלקח חלק משמעותי בחיים שלנו ותרם לנו בתהליך ההתפתחות האישי שלנו. היה שם בשבילנו בשפל ועזר לנו להבין שהוא זמני. אמירת תודה משמעותית לסגירת תקופה מורכבת בחיים שלנו וליכולת שלנו לצמוח ממנה ולהמשיך הלאה.

מכתב לבקשת תודה

2. בשביל לבקש קידום

מקרה מעט יותר מורכב בו נרצה לכתוב מכתב אישי הוא במצב בו נרצה לבקש קידום. אתם נמצאים כבר כמה שנים בעבודה שלכם באותה המשרה ורואים שדברים לא משתנים? מעוניינים לקבל העלאה במשכורת? רוצים להתקדם לתפקיד מנהלתי משמעותי יותר? אם אתם לא מצליחים להביע את התחושות שלכם כמו שצריך בעל פה, מתבלבלים בכל שיחה שיש לכם עם הבוס ופשוט נאבדים – יכול להיות ששווה לכם להביע את הרגשות שלכם על הכתב.

במכתב קידום חשוב שתתייחסו לסיבות שהופכות אתכם לבן אדם המושלם עבור התפקיד הנכסף שלכם, לתהליך שעברתם בתקופת הזמן האחרונה בחברה ולחשיבות של ציר הפיתוח בתחושה האישית שלכם. אל תביעו כעס ותסכול בניסוחים רגשניים ופרובוקטיבי, תשמרו על אסרטיביות – במקרים כאלה מילים קשות לא יובילו לשום מקום.

מכתב לבקשה לקידום בעבודה

3. בשביל להתוודות

אם יש לכם סוד משמעותי שאתם לא מצליחים למצוא לו מענה, אבן על הלב שאתם חייבים להוריד או משהו שאתם פשוט חייבים כבר לספר לאדם הקרוב אליכם – אולי שווה לכם לכתוב מכתב אישי. מכתב אישי לעומת שיח פנים אל פנים יאפשר לכם לספר את הסיפור שלכם במלואו, מההתחלה ועד הסוף. ללא הפרעות, בקצב האישי שלכם ובסדר שבו מגיע לו להישמע. כתיבה מוקדמת של האירועים תעזור לסיפור לשמור על רצף ולהיות מובע בדרך הטוב ביותר. במקום להיקטע במהלך הסיפור על ידי האדם הקרוב המתוסכל, כתיבת מכתב תאפשר לו לקרוא את ההתוודות שלכם בקצב האישי שלו ובכך לקבל את הבשורה בדרך הטובה ביותר.

יכול להיות מדובר בבגידה, יכול להיות מדובר בשקר שאתם לא גאים בו. בסופו של דבר אף אחד לא מושלם, אבל כנות היא תמיד הפתרון.

מכתב לוידוי

4. בשביל להביע תיסכול

אם אתם לא מרגישים נאהבים בזוגיות שלכם, אם אדם הקרוב אליכם מאכזב אתכם שוב ושוב ואם אתם פשוט לא מוצאים את המקום במשפחה בין האחים – אולי שווה לכם לשקול לכתוב מכתב אישי לאנשים הקרובים בו תביעו את התחושות שלכם. במכתב תסבירו על האופן שבו אתם מרגישים, על הדברים שיושבים לכם על הלב ועל הדרך שבה אתם רואים לנכון לעשות שינוי. עם המילים הנכונות, אנחנו בטוחים שהמצב ישתפר.

מכתב להבעת תיסכול

איך לכתוב מכתב אישי?

כתיבה של מכתב אישי, בדומה לכתיבה של ברכה, נאום או כל טקסט אחר הוא תהליך לא קל. מדובר בתהליך שדורש מהאדם שלוקח בו חלק ריכוז, יצירתיות וסבלנות. בהרבה מקרים המילים פשוט לא באות ואתם נמצאים מול הדף הריק, מרגישים חזק את כל הדברים שהייתם רוצים להביע ולא מוצאים את הדרך לומר. אז איך בכלל מתחילים?

  1. תכתבו שלדאם מדובר בסיפור או רצף מסוים שהייתם רוצים להעביר, יכול להיות ששווה שתבנו "שלד" למכתב שלכם. "שלד" משמעו, מבנה בסיסי של המכתב בכותרות – תוכלו לסמן לעצמכם מה הייתם רוצים לכתוב בכל פסקה, מה הסדר שבו הגיוני שהדברים יאמרו ובאלו מילים כדאי שתשתמשו. בניית שלד תעשה לכם הרבה סדר בכתיבת המכתב ותחסוך לכם הרבה בלבול, תסכול ובלגן.

  2. תעשו רשימה של נקודותבנוסף לשלד של המכתב, אנחנו ממליצים לכם לסמן רשימה של נקודות שהייתם רוצים להעביר. לעומת שלד, רשימת הנקודות לא חייבת להיות נושא לפסקה אלא להסתכם באמירה בודדת, דוגמא או רעיון שעלה לכם לראש שחשוב שתזכרו. את הרשימה תניחו לצידכם במהלך הכתיבה ותסמנו את הרעיונות שהבעתם ככל שתתקדמו בתהליך.

  3. תיקחו את הזמןכמו שכבר אמרנו, כתיבה של מכתב אישי הוא תהליך לא פשוט. אנחנו ממליצים לכם לפנות עבור התהליך ערב או כמה ערבים נעימים בסלון הבית שלכם. תשימו מוזיקה נעימה, תכינו לכם כוס תה חמה ומנחמת ותשבו עם עצמכם ותחשבו. תעבירו זיכרונות, תחשבו על הסיבות שהביאו אתכם לכתוב את אותו המכתב ותתהו על הדרך הנכונה ביותר להעביר את הדברים. עם מספיק חשיבה וזמן, זה בסוף יקרה.

מה חשוב שנזכור בתהליך כתיבת מכתב אישי?

תהליך הכתיבה הוא לא פשוט ודורש הרבה סבלנות, ריכוז ומחשבה. ולכן בהרבה מקרים, המכתב שתכתבו בכלל לא יביע את המסר שתכננתם להעביר. חשוב לעשות בקרה על התהליך, לוודא את עצמנו ולקרוא מידי פעם את השורות שנכתבו בשביל לראות אם יש בהן היגיון פנימי. אז מה חשוב לזכור לבדוק?

איך אנחנו יכולים לעזור לכם בכתיבת מכתב אישי?

כמו שכבר אמרנו, כתיבה של מכתב אישי היא מלאכה מורכבת וטעונה. המלאכה דורשת מכותב המכתב לחשוב על סיטואציות מורכבות ולא נעימות ואפילו להעמיק בהן יותר משהיה רוצה. ולכן, בהרבה מקרים היעזרות באיש מקצוע יכולה לסייע לכתיבת מכתב רגיש ומעמיק שיעביר את המסר בצורה הטובה ביותר. אז מה נעשה ביחד?

אם שכנענו אתכם ואתם מעוניינים להיעזר בשירותים שלנו לכתיבת המכתב האישי שלכם, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר. העבודה שלנו תהיה אישית, משותפת וחברית ואנחנו מבטיחים להעניק לכם שירות רגיש ומקצועי. בהצלחה!

1. נכיר אתכם מקרוב

ראשית, לפני שנשמע על המצב שעליו הייתם רוצים לכתוב נכיר אתכם קצת יותר מקרוב. אנחנו מאמינים שהיכרות עם האדם שבשמו אנחנו כותבים משמעותית מאוד לבחירת ניסוח הדברים ומשפיעה על יכולת שלנו לכתוב באופן אישי, רגיש וכנה. רק לאחר שנכיר אתכם, נוכל להתקדם הלאה.

2. נבין את הסיטואציה

אחרי שנכיר אתכם ואת השפה שלכם קצת יותר מקרוב, נשמע מכם על הסיטואציה שעליה הייתם רוצים שנכתוב. נשאל אתכם על הסיבות שהביאו אתכם להיעזר בשירותים שלנו ועל המסר שהייתם רוצים להעביר ונשמע על המטרה שאתם שואפים להשיג באמצעותו.

3. נבין את המסר כראוי

לאחר שנכיר אתכם כמו שצריך נוכל להתפנות ולהתחיל לעבוד על המכתב. לאחר שנסיים את המלאכה נשלח לכם טיוטה ראשונית ונוודא שאתם מרוצים מהעבודה. נדאג לתקן חוסר דיוקים וניסוחים שהרגישו לכם לא מתאימים ונוודא שתהיו מרוצים מהתוצאה.

אם שכנענו אתכם ואתם מעוניינים להיעזר בשירותים שלנו לכתיבת המכתב האישי שלכם, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר. העבודה שלנו תהיה אישית, משותפת וחברית ואנחנו מבטיחים להעניק לכם שירות רגיש ומקצועי.

מתחייבים לחזור אליכם תוך עד 60 דקות, בהתחייבות.
אנו מעניקים מענה אישי ואנושי בוואצפ.

בהצלחה!

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

כתיבת ברכה לחתונה

כתיבת ברכה לחתונה

כתיבת דרשה לבר מצווה

ציטוטים על דת

כתיבת הספד לנפטר

ציטוטים למצבה להנצחת הנפטר

כתיבת נאום בחירות למועצת התלמידים

כתיבת נאום למועצת התלמידים

כתיבת דרשה לבת מצווה

פתגמים על יהדות

כתיבת ברכה ליום הולדת

כתיבת ברכה ליום הולדת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שלח הודעה
1
היי , כאן נדב :)
מחפש כתיבת ברכה בתשלום?
אני זמין לעזור לך בתשלום שלח לי הודעה ונדבר :)