דף הבית » חידות » חידות חשבון לפסח

חידות חשבון לפסח

חג פסח הוא חג שמסמל על התחדשות והתרעננות, בכל בית יהודי מנקים את הבית לפסח, נזהרים שלא יהיה חמץ אחד, כי אחרי הכל החג הזה חשוב מאוד, הרי בחג הזה עם ישראל יצא ממצרים, הוא שוחרר מעבדות של 210 שנים, קושי, מוות היו מנת חלקו, ואז בחג הפסח הגיע אלוקים ושיחרר אם את ישראל באמצעות מופתים רבים, 10 מכות וקריעת ים סוף. אנחנו בטוחים שגם אתם עוזרים בבית ומנקים לפסח, אבל גם אתם רוצים לפעמים רגע של שחרור, אז בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, הבאנו לכם 10 חידות בחשבון שיכולות להתאים לכלל הגילאים, חלקם קשות וחלקם פחות קשות, חידות אלו יעזרו לכם לנוח ולצבור עוד כח לעבודה הרבה שיש לפני פסח, וגם כמובן לתת אינדיקציה על רמת הידיעות שלכם במקצוע החשבון, אז קחו לעצמכם את הזמן, קראו את השאלות היטב, ותנסו למצוא את התשובה, ואם תצליחו, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
חידות של פסח

כמה אגוזים יש לי

אבא חילק במהלך ליל הסדר אגוזים לכל הילדים, יעקב מספר לאחיו דן, שיש לו הרבה אגוזים, שואל אותו דן, כמה אגוזים יש לך? אומר לו יעקב יש לי מספר אגוזים גדול מ-20 אך קטן מ-30, אם תחלק אותם בקבוצות של 3 לא ישארו לי אגוזים, אך אם תחלק אותם בקבוצות של 5 ישארו לי 2 אגוזים, האם תדעו כמה אגוזים יש ליעקב? פתרון: 27 אגוזים.

כמה מצות אופים בשעה

אבא הלך במהלך הימים לפני פסח לאפות מצות עבור החג, אבא עבד במאפייה 5 שעות, לאחר עבודה מאומצת חילקו את המצות בין כלל העובדים ואבא קיבל לידיו 5 ק"ג מצות כשכל ק"ג מצות מכיל בתוכו 10 מצות דקות ויפות, כשאבא הגיע הביתה הוא שאל את הילדים, האם יכולים לדעת כמה מצות הוא עשה בכל שעה, תוכלו לעזור להם? פתרון: 10 מצות – ק"ג אחד.

משלוח של מצות

מלון 'כינר' הזמין משלוח של 70 ק"ג מצות לקראת חג הפסח, עלות המשלוח היא כמובן בהתאם לגודל האריזה, במחירון של חברת ההובלות הופיע כך: עלות משלוח עד 4 ק"ג – 40 ₪, עלות משלוח עד 7 ק"ג – 63 ₪. באילו מארזים כדאי למלון לשלוח את המצות על מנת לשלם את המחיר הנמוך ביותר? פתרון: 10 חבילות של 7 ק"ג יצא להם הכי זול.

ביצים במצות

אם לאפות ק"ג מצות צריך להשתמש ב-6 ביצים, כמה ביצים יצטרכו להשתמש על מנת לאפות 3.5 ק"ג? פתרון: 21 ביצים.

בקבוקי יין

אמא הכינה לליל הסדר 10 בקבוקי יין על מנת שישתמשו בהם ל-4 כוסות, כל בקבוק מכיל בתוכו 6 כוסות, בשולחן ליל הסדר ישבו 6 אנשים, במהלך ליל הסדר מרים התינוקת הקטנה שברה בקבוק יין אחד, האם תדעו כמה בקבוקי יין נשארו בבית לאחר ליל הסדר? פתרון: 5 בקבוקים.

כמה זמן נשאר לנקות

אמא התחילה לנקות את הבית בר"ח ניסן, היא בדקה וגילתה שנותרו לה רק 14 ימים לנקות את הבית, היא מיד החליטה לאסוף את כל בני המשפחה וחילקה ביניהם תפקידים, היא אמרה שאת הסלון נבצע בתוך 2 ימים, את החדר ילדים בתוך יום אחד, את החדר בנות בתוך 2 ימים נוספים, לאחר מכן את השירותים והאמבטיה שהם יקחו יום עבודה אחת, לאחר מכן נתמקד במטבח למשך 3 ימים, וכל השאר יהיה לבישולים עבור חג הפסח, האם תדעו כמה ימים נותרו לבישולים של חג הפסח? פתרון: 5 ימי עבודה.

סוג מצות

בבית חרושת למצות שמורות ארוזים מצות בקופסאות משלשה סוגים, קופסה שיש בה 2 מצות, קופסה שיש בה 5 מצות וקופסה שיש בה 10 מצות, בצורה כזו המצות משווקות לציבור הרחב. רוני קנה 45 מצות מאותו סוג, האם תדעו איזה סוג של קופסת מצות רוני קנה? פתרון: קופסא של 5 מצות.

מחיר המצה

דנה הלכה לסופר וקנתה 8 ק"ג מצות, כשהיא הגיע לקופה אמר לה הקופאי שהמחיר הוא 460 ₪, האם תדעו כמה עולה 1 ק"ג מצות? פתרון: 57.5 ₪.

שנות שיעבוד עם ישראל

עם ישראל היו צריכים לעבוד במצרים 400 שנה, אמנם בפועל עם ישראל עבד רק 210 שנה, כמה שנים הורידו לעם ישראל מהשיעבוד בארץ מצרים? פתרון: 290 שנה.

שאלות נפוצות על חידות חשבון לפסח

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות חשבון לפסח לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות חשבון לפסח שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות חשבון לפסח שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות חשבון לפסח - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות היגיון לילדים

חידות ילדים

חידות המירוץ למיליון לילדים

חידות המירוץ למיליון

חידות חשיבה לילדים

חידות חשיבה

חידות ט"ו בשבט לילדים

בדיחות לטו בשבט

חידות בנושא פורים

בדיחות על פורים

חידות למבוגרים

בדיחות למה