דף הבית » חידות » חידות חשיבה מחוץ לקופסא

חידות חשיבה מחוץ לקופסא

אין ספק שאחד הדברים הטובים ביותר להעביר את הזמן ובו זמנית גם לאמן את המח הוא 'פתירת חידות' עולם החידות הוא עולם מופלא, מלא בהמון סוגי חידות, חלקם חידות מצחיקות ומשעשעות, חלקם חידות ידע כללי וחלקם חידות הדורשות חשיבה מחוץ לקופסא, בעולם שבו אנו חיים אנחנו רגילים לחשוב בצורה מסוימת, קשה לנו מאוד לצאת מהקופסא ולחשוב בצורה מקורית ומעניינת, הבאנו לפניכם 10 חידות שיחייבו אתכם לצאת ולחשוב מחוץ לקופסא, חידות אלו יהוו אתגר חשיבתי למוח שלכם, והוא יחייב אתכם לעמול קשה על מנת שתצליחו לפתור את החידות, חלקם יראו לכם אולי קלות בהתחלה, אבל אחרי מחשבה אתם תגלו שהחידה אינה קלה כמו שהיא נראית, והיא מחכה לפאנץ' מסוים שדרכו תוכלו לפתור את החידה. אל תמהרו, חשבו היטב לפני שאתם עונים על החידות, ואל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות!
חידות חשיבה מחוץ לקופסא

כמה עלה הנקניק?

מר יוגב נכנס למעדניה ובידו סכום כסף מדוייק, לקניית קילו וחצי נקניק עבור הכריכים לפיקניק, בעלי המעדניה חתך נתח נקניק, שקל ואמר למר יוגב: "הנקניק שוקל ב-10 ש"ח יותר מהסכום שבקשת", אמר לו מר יוגב: "אם כך, אז תן לי חצי מזה ובשאר הכסף-5 ש"ח, תן לי חמוצים. כמה שילם מר יוגב עבור הנקניק? פתרון: אם הנתח היה בערך של 10 ₪ יותר ואילו מר יוגב ביקש חצי כמות, כך שנותרו לו 5 ₪ מהסכום שבו הוא התכוון לקנות, יוצא ש-15 ₪ שווים 3/4 מהכמות שרצה לקנות, ואם כך הוא התכוון לקנות ב-20 ₪ קילו וחצי.

איך הוא ניצל

אחד הרוצחים האכזריים בהיסטוריה היה נוהג לשחק עם הקורבנות שלו, היא היא מביא להם 2 טבליות עם כוס מים ואומר להם שאחת הטבליות היא 'ציאניד' ואילו השניה היא כדור דמה, בכל פעם שהקורבן היה בחור כדור אחד, היה הרוצח בוחר את הכדור השני, למותר לציין כי לאורך כל מסע ההרג של הרוצח שנמשך על פני שנים רבות, הקרבן היה מת ואילו הוא מעולם לא מת, מה שאומר שהוא מעולם לא בלע את טבלית הרעל, איך זה יתכן? פתרון: הרעל לא היה בכדור, הרעל היה במים.

מי אני

ככל שיש יותר ממני, ככה רואים פחות טוב, אבל אם תעצום את העיניים שלך, אני לא אחכה רגע קט ומיד אני אופיע מולך, מי אני? פתרון: חושך.

מי הגנב

ביום בהיר נכנסת גברת לוי למשטרה היא פונה אל הקצין התורן ואומרת לו שהיא בבוקר קמה ומחפשת את שרשרת הפנינים שלה, פתאום היא מגלה כי השרשרת נעלמה, היא האריכה לתאר להם את החשיבות הנוסטלגית שיש לשרשרת, לאור האובדן הקשה החליט הקצין ללכת עם גברת לוי לביתה על מנת לבדוק מה קרה, כשהם מגיעים לדירה רואה הקצין כי אין סימני פריצה למעט חלון אחד מנופץ, כשהקצין הסתובב בבית הוא רואה בית מבולגן והרצפה היתה מלאת בוץ, לאחר שיטוט של כמה דקות אומר הקצין: 'גברת לוי, אתה עצורה באשמת הונאה...' האם תדעו מדוע הקצין עצר אותה? פתרון: אם היתה פריצה, היו צריכים להיות על הרצפה שברי זכוכית.

השם של נהג הרכבת

לנהג ולמאבטח ולמבקר קוראים: בני, רון וגד, הנוסעים ברכבת באותו זמן היו בעלי שמות דומים: מר בני, מר רון ומר גד, לפניכם מספר נתונים על האנשים: מר רון מתגורר בחדרה, המאבטח מתגורר בין חדרה לחיפה, הכנסתו של מר גד היא 9000 ₪, ואילו הכנסתו של המאבטח היא שליש מההכנסה של הנוסע המתגורר הכי קרוב אליו, הנוסע בעל אותו שם כמו של המאבטח, מתגורר בחיפה, בני מנצח את המבקר בטניס. על פי הנתונים האלו האם תדעו מהו שמו של נהג הרכבת? פתרון: בני.

ניטרול הפצצה

בשנת 1990 אדם בשם סיימון גרובר הניח מטען חבלה בסמוך למזרקה בניו יורק, בסמוך למטען הוא הניח שני מיכלים, האחד היה של 3 ליטר ואילו השני היה של 5 ליטר, לאחר שעה מצלצל סיימון לתחנת המשטרה ומספר להם כי הוא הניח מטען חבלה, והוא מוסיף כי האפשרות היחידה לנטרל את הפצצה היא באמצעות מילוי של אחד המיכלים ב-4 ליטר מים בדיוק, כל תוספת או הפחתה של מים תגרום בתוך מספר דקות להתפוצצות המטען. השוטר כמובן לא ידע מה לעשות, הוא החליט לקרוא לחכמי ניו יורק ולבקשת את עצתם, האם תוכלו לעזור לשוטר? פתרון: צריך למלא את המיכל הגדול ב-5 ליטרים של מים, אותם הוא ישפוך לכלי הקטן עד שהוא ימלא אותו ב-3 ליטרים של מים. כעת, הוא ירוקן את המיכל הקטן וישפוך את שארית המים במיכל הגדול (2 ליטרים) אל הקטן. אחר כך, הוא ימלא שוב 5 ליטרים של מים במיכל הגדול ואז ממנו ישפוך ליטר אחד אל החלל שנותר במיכל הקטן – כך שבסופו של דבר יישארו לו במיכל הגדול 4 ליטרים של מים והוא יוכל לנטרל את הפצצה.

העצה של המשוגע

מר טיטינסקי נסע במכוניתו על כביש 90 לכיוון ים המלח, במהלך הנסיעה הוא מרגיש שהרכב נוטה לכיוון צד ימין, הוא עוצר בצד ומגלה לתדהמתו הרבה שיש תקר בגלגל הימני הקדמי, הוא ממשיך לנסוע אט אט עם הרכב עד שהוא מגיע לחניות של בית משוגעים, הוא יורד מהרכב, מותיר את הג'ק מעלה את הרכב מפרק את הגלגל, ולאט לאט הוא מצליח להוציא את הגלגל הרזרבי, לאחר נסיונות רבים הוא מצליח להוציא את הגלגל הרזרבי, כשהוא בא להתקין את הגלגל הרזרבי הוא מגלה להפתעתו כי כל הברגים נעלמו לו, הוא לא ידע מה לעשות, הוא חשב וחשב, עד שמשוגע אחד מהחלון צועק לו משהו... מר טיטנסקי שומע את זה, ושואל אותו, אם אתה כזה חכם, למה אתה בבית משוגעים? אמר לו המשוגע, אולי אני משוגע אבל לא טיפש... האם תדעו מה הפתרון שהמשוגע הציע למר טיטינסקי? פתרון: להוציא בורג אחד מכל שלשת הגלגלים האחרים ולחבר בזה את הגלגל הרביעי.

מי נסע לבאר שבע

אלכס היה חייל שחזר לביתו בבאר שבע אחר חודש שלם של אימונים קשים ומפרכים, ביתו של אלכס היה בבאר שבע, בתחנה הוא פוגש אישה עם 7 בנות, כשכל בת מחזיקה בשק, לשאלתו מה יש בשק הם אמרו לו שבכל שק ישנה חתולה, ולכל חתולה ישנם 7 גורים, האם תדעו כמה אנשים נסעו לבאר שבע? פתרון: אלכס החייל בלבד.

תוצאות המשחק

בליגת הכדורגל החליטו להנהיג שיטת ניקוד חדשה שתעודד הבקעת שערים: עבור ניצחון הקבוצה תקבל 10 נקודות, עבור תיקו תקבל 5 נקודות ועבור כל שער שיובקע תקבל הקבוצה נקודה אחת, לא משנה אם נצחה, הפסידה או יצאה בתיקו. בשלב הניסוי של השיטה השתתפו שלוש קבוצות וכל אחת השתתפה לפחות במשחק אחד. קבוצה א' זכתה ב-8 נקודות, קבוצה ב' זכתה ב-14 נקודות וקבוצה ג' זכתה ב-9 נקודות. האם תגעו מה היו התוצאות של המשחקים? פתרון: ב' ניצחה את ג ב- 1:4, ואילו במשחק א' וב' הסתיימה בתיקו 3:3.

אורך הנרות

בלילה גשום וחשוך נפלה עלטה בעיירה רוסית, בזמן הפסקת החשמל הדליקו באחד הבתים שני נרות: נר אחד, הארוך ב-1 ס"מ מהנר האחר, הודלק בשעה 17:30, והנר הקצר הודלק בשעה 19:00. בשעה 21:30 היו שני הנרות שווים באורכם. הנר הקצר כבה בשעה 23:00, ואילו הנר הארוך כבה בשעה 23:30, האם תדעו מה אורכם של שני הנרות? פתרון: אורכו של הנר העבה הוא 9 ס"מ ואילו אורכו של הנר הדק הוא 8 ס"מ.

שאלות נפוצות על חידות חשיבה מחוץ לקופסא

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות חשיבה מחוץ לקופסא לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות חשיבה מחוץ לקופסא שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות חשיבה מחוץ לקופסא שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות חשיבה מחוץ לקופסא - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות קשות במיוחד

בדיחות למה

חידות חשבון לילדים

10 חידות בחשבון

חידות ליום הפאי

בדיחות למה

חידות לחכמים

בדיחות למה

15 חידות לילדים

בדיחות למה

חידות לבני נוער

בדיחות לנוער