דף הבית » חידות » חידות ידע כללי

חידות ידע כללי

משפטים חכמים

הנחת יסוד

בטח גם אתם שמעתם על המושג שנקרא 'הנחת יסוד', האם הנחת יסוד אשר נחשבת לאמיתה אך בו זמנית אינה ניתנת להוכחה, איל היא נקראת? פתרון: אקסיומה.

קפה מוקה

רבים מאתינו מכירים את שמות הקפה, קפה, קפוצ'ינו, שוקלטה, ומוקה, האם תדעו מהו מקור השם 'מוקה'? פתרון: מקור השם הוא בעיר מוח'א שבתימן שהיה מרכז סחר של קפה.

שארל לואי אלפונס

שארל לואי אלפונס זכה בפרס נובל לרפואה בשנת 1907, בעקבות גילוי יצור חד תאי קטלני במיוחד, האם תדעו מה שמו של היצור הזה? פתרון: פלסמודיום – האורגינזם האחראי על הפצת מחלת המלריה.

המכונה הגדולה בעולם

בני האנוש יצרו לא מעט מכונות וכלים טכנוגליים, האם תדעו מהי המכונה הטכנולוגית שנבנתה בידי האדם בשירות המדע, והינה המכונה הגדולה ביותר בעולם שנבנתה אי פעם? פתרון: מאיץ החלקיקים שנבנה בשוויץ, אורכו 27 ק"מ.

בניני הדקדוק

כמה בניינים עיקריים של דקדוק יש בשפה העברית? פתרון: 7 בניינים.

אבן העומדת בראש הבנין

בצורה בניה עם לבנים שיוצרים קשת, בראש הקשה עומדת אבן עליונה, האם תדעו מהו שמה של אותה אבן? פתרון: אבן הראשה.

מטבע האירו

לכל מטבע ישנם חלקיקי מטבע, שקל בנוי מ-100 אגורות, בארה"ב המטבע הינו דולר שבנוי מ-100 סנט, באירופה המטבע הוא אירו, שהוא בנוי מ....? פתרון: אירו – סנט.

המדינה השניה בגודלה בעולם

התפיסה המקובלת כי המדינה בעלת השטח הגדול ביותר בעולם הינה 'רוסיה' האם תדעו מי זאת המדינה השניה בעלת השטח הגדול בעולם? פתרון: קנדה, אמנם ביחד לאכלוסייה היא אינה גדולה, אכלוסיית קנדה מונה 40 מיליון תושבים בלבד.

מסך הברזל וקיר הברזל

למי מיוחס הביטוי – 'מסך הברזל' ולמי מיוחס הביטוי 'קיר הברזל'? פתרון: מסך הברזל - מיוחס ל ווינסטון צ'רצ'יל' שאמר את הביטוי כמטפורה לקו הגבול האידיאולוגי המחלק את אירופה לשני גושים.; הביטוי: קיר הברזל מיוחס לזאב ז'בוטינסקי, שהבין שאין סיכוי שהערבים יקבלו מרצונם את שהות היהודים בארץ, ורק שיבינו שיש "קיר ברזל", שאותו הם לא יכולים לחצות בדרכים אלימות, רק אז יש סיכוי שיקבלו אותנו ויוותרו על דרך אלימה. תפיסה זו מקובלת עד היום בתפיסת הביטחון הישראלי.

האדם הוויטרובי

אחד המושגים המוכרים בעולם הרפואה הוא הרישום של גוף האדם הנקרא 'האדם הוויטרובי' האם תדעו מי יצר רישום זה? פתרון: לאונרדו זה וינצ'י הוא זה שחתום על רישום מפורסם זה.

שאלות נפוצות על חידות ידע כללי

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות ידע כללי לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות ידע כללי שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות ידע כללי שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות ידע כללי - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות יום ירושלים

פתגמים על ירושלים

חידות הוא והיא לחנוכה

חידות הוא והיא לחנוכה

חידות למבוגרים

בדיחות למה

חידות לגיל 7

בדיחות למה

חידות הוא והיא

ציטוטים מהסרט אליס בארץ הפלאות

חידות היגיון במתמטיקה

חידות מתמטיקה