דף הבית » חידות » חידות כיתה ב'

חידות כיתה ב'

הורים לילדים שעלו לכיתה ב' בודאי מכירים את האתגר הגדול שעומד לרשותם, מצד אחד הילד סיים את כיתה א', הוא כבר עבר לענף של הגדולים, הוא כבר לא הילד הקטן שנמצא בגן בתור שמרטפית… הוא כבר לומד בכיתה מסודרת ורוכש לעצמו ידע לא קטן, אך מצד שני הידע אותו הוא רוכש די מועט, כי אחרי הכל הוא רק גמר את כיתה א', מה שגורר אחריו סיטואציה די מעניינת בו הילד רוצה לרכוש עוד ועוד ידע, ומצד שני היכולת שלכם די מוגבלת… אתם עסוקים בשאר מטלות הבית, בטיפול בשאר הילדים, או סתם ללכת לעבודה. ובדיוק בשביל המצב הזה הבאנו לפניכם כאן 10 חידות שיעזרו לילד שלכם להבין מהי רמת הידיעות שלו, החידות נוגעות בשלל נושאים, כמו ידע כללי עולמי, ידע בספר התנ"ך, וכלה במחשבה יצירתית, כך שאם הוא רכש ידע רחב הוא בודאי יענה על החידות האלה במהירות האפשרית, אך אם הוא עדיין לא רכש לעצמו ידע מספק, אל דאגה, באמצעות החידות האלה הוא ירכוש לעצמו עוד ועוד ידע, וכמובן שאל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לילד שלכם לענות על החידות האלה!
בדיחות למה

איזה יום זה היה?

באיזה יום שבת אלוקים מכל המלאכה אשר עשה, כלומר הפסיק את עבודת הבריאה, וישב ונח? פתרון: ביום השביעי שהוא יום השבת.

מאכל לאומי

אם הסתובבתם בקניון בטח נפגשתם לא מעט את הבאגט והקרואסון, האם ידעתם שמאכלים אלו נחשבים כמאכלים הלאומיים של מדינה מסוימת? האם תדעו של איזו מדינה? פתרון: צרפת.

קנגורו

הקנגורו היא החיה הלאומית של אוסטרליה, אבל בטח גם אתם שמתם לב שיש לה כיס מיוחד, האם תדעו למה משמש הכיס של הקנגורו? פתרון: הקנגורו נושאת את הגורים שלה בכיס שיש לה.

האוזניים של הפיל

אם הייתם בגן החיות הלאומי בטח ראיתם את הפיל הענק, ואם הסתכלתם טוב ראיתם את האוזניים הענקיות שיש לפיל, האם תדעו למה יש לו כאלה אוזניים ענקיות? פתרון: אוזני הפיל מיועדות לקירור הגוף, ולכן הם זקוקות לאוזניים גדולות על ידם הם מקררות לעצמם את הגוף.

שלכת

בעונת הסתיו ישנה תופעת טבע הנקראת 'שלכת', מהי? פתרון: העצים משירים את כל העלים שיש להם, על מנת להביא עלים חדשים ורעננים.

אסאדו

אחד מחלקי הבשר היוקרתיים ביותר הוא 'אסאדו' החלק הזה של הבשר רך מאוד ואיכותי מאוד, ובבישול מתאים הוא ערב לחיך בצורה בלתי רגילה, גם מאכל זה הוא מאכל לאומי של אחת המדינות באמריקה הדרומית, האם תדעו איך קוראים לה? פתרון: ארגנטינה.

מי אני

אני הייתי אחת ממכות מצרים, בי ירדו מן השמים כדורי ברד גדולים מעורבים עם אש מתלקחת, האם תדעו מי אני? פתרון: ברד.

מי אני

אני תערובת של חרקים, מכרסמים או מזיקים שעלולים להרוס את הארץ... וכמובן שהגחתי לביקור האחת ממכות מצרים מי אני? פתרון: ערוב.

כמה עלתה הקניה

אמא ביקשה מעומר שילך לסופר הקרוב ויקנה שם גבינה, לחם ושמן, היא הביאה לו שטר של 50 ₪ כשעומר הגיע לקופה אמרה לו הקופאית שהגבינה עולה 6 ₪, הלחם עולה 7 ₪ ואילו השמן עולה 9 ₪ אך אם הוא ירכוש עוד בקבוק שמן שני הבקבוקים ביחד יעלו לו 15 ₪, עומר התקשר לאמא, ואמא אמרה לו שיביא 2 בקבוקי שמן, כמה עלתה הקניה לעומר? פתרון: 28 ₪.

כמה כסף היא הרוויחה

יום אחד השכנה ביקשה מיעל שתשמור על הבת שלה למשך 3 שעות, היא אמרה לה שהיא צריכה לצאת לחתונה והיא לא מצאה בייביסיטר שתשמור על הבת שלה, יעל אמרה לה שהיא תעשה את זה בשמחה, השכנה של הדגישה כי אחרי שהיא תחזור היא תביא לה תשלום על העזרה שלה, לאחר 4 שעות השכנה חזרה ואמרה ליעל שהיא רוצה לשלם לה 20 ₪ על כל שעה... תעזרו ליעל לדעת כמה כסף היא צריכה לקבל מהשכנה שלה....? פתרון: 80 ₪.

שאלות נפוצות על חידות כיתה ב'

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות כיתה ב' לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות כיתה ב' שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות כיתה ב' שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות כיתה ב' - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

אלף אפס חידות

בדיחות למה

חידות של פסח

חידות של פסח

חידות חשיבה מתמטית

חידות מתמטיקה

חידות בחשבון לילדים בכיתה ב'

10 חידות בחשבון

חידות לחג פורים

בדיחות למה

חידות כיתה א

בדיחות למה