דף הבית » חידות » חידות כיתה ד

חידות כיתה ד

אתם לומדים בכיתה ד? אתם ממש גדולים!!! בטח כבר למדתם, חילוק, חיבור, חיסור ואפילו שברים, בטח כבר התחלתם ללמוד את שאר המקצועות כמו הנדסה, אלגברה, ואפילו היסטוריה, אז אולי הגיע הזמן לבדוק מהם רמת הידיעות שלכם? אם אתם רוצים לבדוק ולראות מהי רמת הידיעות שלכם הגעתם למקום הנכון, בדיוק בשביל זה הבאנו לכם כאן 10 חידות במגוון רחב של נושאים, ידע היסטורי, חשבון, ידע כללי ועוד שלל נושאים כך תוכלו להוכיח לכולם כמה רבים הידיעות שלכם!!! החידות שלפניכם לא קלות, חלקם אף קשות במיוחד, ולכן אל תמהרו, תחשבו טוב לפני שאתם עונים על החידות, ואם רכשתם ידע רב אתם בטח תסתדרו לבד עם השאלות, וכמובן שאל תשכחו לכתוב לנו בתגובות כמה זמן לקח לכם לענות על החידות, בהצלחה.
בדיחות למה

איך ייצרו את הסבון

אחד ממוצרי החובה בכל מקלחת הוא 'הסבון' האם אתם יודעים איך בעבר יצרו את הסבון? פתרון: השתמשו באפר צמחים יחד עם שומן מהחי, וזה היה הסבון המקובל במשך מאות שנים.

איך נקבע השלטון במדינה

כאן במדינת ישראל, זהות השלטון נקבע על פי בחירות, האם תדעו כיצד נקבעות תוצאות הבחירות? פתרון: ככל שלמפלגה ישנם יותר קולות, כך היא תקבל מספר מושבים גבוה יותר בכנסת שלבסוף גם יבחר את זהות ראש הממשלה.

בחירות חשאיות

בשלטון דמוקרטי הבחירות הינם בחירות חשאיות, גם כאן בארץ הבחירות הינן בחירות חשאיות, האם אתם יודעים מה משמעות 'בחירות חשאיות'? פתרון: המצביע אינו חייב לגלות מה הוא הצביע, ועל כן הוא מצביע מאחורי פרגוד.

מספר זוגי ומספר ראשוני

האם יש מספר זוגי שבו זמנית משמש גם כמספר ראשוני? פתרון: כן, 2 הוא מספר זוגי וגם מספר ראשוני.

שפת היהודים

האם תדעו באיזה שפה דיברו היהודים שגרו בארץ ישראל קודם הפיכת השפה העברית לשפה הרשמית של המדינה? פתרון: לא היתה שפה רשמית, כל יהודי דיבר בשפת המוצא שלו.

אליעזר בן יהודה

השפה הרשמית של מדינת ישראל, הינה השפה העברית, ובטח אתם יודעים שמחייה השפה העברית הוא אליעזר בן יהודה, האם תדעו מתי הוא פעל להחיות את השפה העברית כאן בארץ? פתרון: לפני קום המדינה הוא פעל בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20.

חודשי הלימודים

שנת הלימודים מתחילה בחודש התשיעי ומסתיימת בחודש השישי, באיזה חודש מתחחילה ומסתיימת השנה? פתרון: מתחילה בחודש ספטמבר ומסתיימת בחודש יוני

שיא מוזר

ספר השיאים של גינס מעניק לא מעט שיאים מוזרים במיוחד, אחד השיאים המוזרים ביותר הוא השיא של הכי הרבה זוגות גרבים על רגל אחת שנגרבו במשך 30 שניות, האם תדעו כמה גרביים נגרבו אז? פתרון: 28 גרביים.

מקור המילה גלידה

אחת המילים שאליעזר בן יהודה הכניס לשפה העברית היא 'גלידה' האם תדעו מהיכן מקור המילה? פתרון: מהשפה הארמית שפירוש המילה 'גלידא' – כפור.

שמפו בעברית

אמא שלכם אתכם למכולת וביקשה מכם לקנות 'שמפו' האם ידעתם שהמילה 'שמפו' אינה מילה בעברית? האם אתם יודעים מה התחליף שלה בעברית? פתרון: תחפיף.

שאלות נפוצות על חידות כיתה ד

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות כיתה ד לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות כיתה ד שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות כיתה ד שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות כיתה ד - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות ליום המשפחה

בדיחות למה

חידות הארי פוטר

חידות על הארי פוטר

חידות לוגיות

בדיחות למה

חידות חכמות

בדיחות חכמות

חידות של פסח

חידות של פסח

חידות כדורגל

בדיחות על כדורגל