דף הבית » חידות » חידות ליום השפה העברית

חידות ליום השפה העברית

השפה העברית הפכה להיות השפה הלאומית של מדינת ישראל, אין ספק שמקור השפה העברית מגיעה מלשון הקודש, אך יחד עם זאת נכנסו בה לא מעט מילים חדשות, חלקם מילים לועזיות שהפכו להיות חלק אינטגרלי מהשפה העברית וחלקם 'סלנגים' שהפכו עם השנים להיות חלק מהשפה העברית. מחייה השפה העברית הינו אליעזר בין יהודה שנולד בסך הכל לפני 160 שנה – פרק זמן מינורי יחסית במונחים היסטוריים, אך יחד עם זאת הוא הצליח להפוך את השפה העברית כשפה הלאומית של מדינת ישראל, על מנת לשדרג אתה שפה העברית הקים אליעזר בן יהודה את הגוף שנקרא 'ועד הלשון העברית' כשמאוחר יותר זה הפך ל'אקדמיה ללשון עברית' כשתפקידם הוא לעדכן את השפה העברית לפי הנתונים הקיימים, אין ספק שגוף זה הרים תרומה מכרעת לאורך הדורות על השפה העברית, ולמעשה השפה כולנו מכירים מגיעה מכח אותו גוף. כאן בישראל מציינים יום מיוחד לשפה העברית משנת 2012 נקבע יום מיוחד יום הולדתו של אליעזר בן יהודה כיום שבו חוגגים את השפה העברית. ולכבוד היום החשוב הזה הכנו עבורכם חידון עברית מורחב וחגיגי שיבדוק עד כמה אתם מכירים את נבכי השפה אותה אתם מדברים, ואם לא… תוכלו לרכוש על הדרך ידע בשפה העברית, וכמובן שאם תצליחו, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
בדיחות למה

אם בן הזוג

איך קוראים לאם בן הזוג שלכם ביחד וברבים? פתרון: ביחיד – חמות, וברבים – חמיות.

ריצת ספרינט

מהי המילה העברית המתארך ריצת ספרינט? פתרון: מאוץ.

מספר בעברית תקנית

איך אומרים את המספר 17,215 בעברית תקנית? פתרון: שבעה עשר אלף מאתיים וחמש עשרה.

נסיעה שיתופית בעברית

כיום המדיניות ברחבי העולם היא לחסוך בנסיעות ברכבים פרטיים, ומשום כך מדינות רבות מעודדות נסיעות שיתופיות, בלועזית הנסיעה נקראת 'קארפול' איך תופעה זו נקראת בשפה העברית? פתרון: צותאית.

צ'קלקה

מכוניות החירום ברכבי העולם נוסעים עם מכונית כשעל גביהם נמצאת צ'קלקה מהבהבת ומרימה קולות סירנה רבות, האם תדעו איך אומרים צ'קלקה בעברית תקנית? פתרון: צפירור.

מה זה עלילון

אמא ביקשה מכם ללכת לחנות ולרכוש עבורה עלילון, לא ידעתם מה היא מתכוונת, בהגיעכם לחנות ביקשתם מהמוכר 'עלילון' הוא מיד קם והביא לכם, מה קיבלתם ממנו? פתרון: עלילון הוא ספר קומיקס.

קריירה בעברית

למדתם, רכשתם מקצוע, כרגע גם אתם מחפשים קריירה, אך בטח אתם יודעים שהמילה קריירה אינה בעברית אלא היא מילה לועזית, האם תדעו מה התחליף למילה קריירה בעברית? פתרון: נתיבה מקצועית.

ווין ווין בעברית

הדלקתם את החדשות ושמעתם את הקריין אומר, 'יש לנו כאן סיטואציה של ווין – ווין לשני הפרטנרים שבמגרש' האם תוכלו לעזור לשדרן לנסח את המשפט בעברית תקנית? פתרון: 'יש לנו כאן סיטואציה של ניצחון לשני הפרטנרים שבמגרש'.

אח בוער או בוערת

בימי הקור גם אתם מדליקים את האח – תנור, לפתע מצלצל הטלפון, על הקו אתם שומעים את אמא ששואלת אתכם האם האח בוער או בוערת? פתרון: בוערת – המקור הוא מירמיה 'ואת האח לפני מבערת'.

גרביים מחממים או מחממות

האם הגרביים מחממים או הגרביים מחממות? פתרון: המילה גרב היא מילה חדשה בעברית והיא נאמרת בלשון זכר ומשום כך אומרים 'גרביים מחממים'.

שאלות נפוצות על חידות ליום השפה העברית

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות ליום השפה העברית לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות ליום השפה העברית שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות ליום השפה העברית שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות ליום השפה העברית - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות הישרדות

חידות השרדות

חידות הוא והיא לט"ו בשבט

משפטים על עצים וטבע

חידות טיולים

חידות הוא והיא לטיולים

חידות לפורים בחרוזים

ברכה לפורים

חידות כיתה ג'

בדיחות למה

חידות חשיבה יצירתית

חידות חשיבה