דף הבית » חידות » חידות לגיל 10

חידות לגיל 10

גיל העשרה הוא גיל מאתגר מאוד, זה גיל שבו הילדים מצד אחד רוצים לרכוש לא מעט ידע, הם כבר התחילו את הלימודים בבית הספר ורוצים לגמוע עוד ועוד ידע, אך מצד שני עולם המשחק הווירטואלי קורץ להם, מה שמעמיד את הילדים בקונפליקט די קשה, האם לבחור במסך הווירטואלי או ברכישת הידע. אז אם אתם הורים שנמאס לכם שהילדים מחוברים כל היום למסך ואתם רוצים להביא להם פעילות שתגרום להם לצאת מהמסך, הגעתם למקום הנכון, לפניכם 10 חידות של ידע כללי, המותאמות לגיל העשרה, חידות אלו יאתגרו את הילדים שלכם ויחייבו אותם לרכוש עוד ועוד ידע, ואם הם יצליחו לפתור את החידות, כנראה שבהחלט יש לכם סיבה טובה להתגאות בהם! וכמובן שאם הם יצליחו לפתור את החידות, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח להם לענות על החידות.
בדיחות לגיל 10

הזעה

סביר להניח שגם אתם שמתם לב שאתם מדי פעם מזיעים, בפרט בעונת הקיץ או שאתם נמצאים במקום שחם במיוחד, אתם מייצרים הזעה מרובה, האם תדעו מדוע אתם מזיעים? פתרון: תפקיד ההזעה הוא לסלק את עודפי החום מהגוף, ומשום כך חשוב מאוד לשתות הרבה על מנת להחזיר לגוף את המינרלים ואת המלחים שהוא מאבד באמצעות ההזעה.

שונית

מהי שונית? פתרון: שונית היא סלע או סלעים, זה יכול להיות גם רכס או עצם מלאכותי הבולטים מעל קרקעית הים ויוצרים בית גידול עבור הדגים והחיות הרבות החיות בים.

תפקיד הכליות

מהו תפקידן של הכליות בגוף האדם? פתרון: לכליות מספר תפקידים, הם מסננות את הדם מרעלים שונים ומחומרי פסולת שחדרו למחזור הדם באמצעות הפיכתן לשתן, הם גם שולטות על כמות המים שתצא דרך השתן, כמו כן הם דואגות שלגוף שלנו יהיה מספיק נוזלים.

ביות הכלבים

בטח גם לכם יש כלב בבית, הכלבים הם חיות מבויתות, האם תדעו מהיכן בויתו הכלבים? פתרון: מהזאבים.

אפקט החממה

מה זה 'אפקט החממה'? פתרון: כשגזי החממה עוצרים חלק מאנרגיית החום המגיעה מהשמש מלחזור לחלל וכולאת אותם בתוך האטמוספרה, מה שמוביל לשינוי האקלים על פני כדור הארץ, ויוצר התחממות גלובלית.

מדוזות

כשמדברים על הקיץ, אי אפשר להתעלם מהמדוזות, האם אתם יודעים מה המדוזות אוכלות, ומי אוכל מדוזות? פתרון: המדוזות אוכלות דגים קטנים, מדוזות אחרות קטנות יותר, סרטנים זעירים, ואילו ישנם חיות שמסוגלות לאכול את המדוזות, כמו מינים מסוימים של הכרישים, פינגווינים, צבי ים, ועוד מספר סוגי דגים.

העצמות בגוף האדם

בגוף האדם ישנם המון חלקים, אחד מהאיברים המופלאים שיש לנו הוא ה'עצמות' האם אתם יודעים מה התפקיד של העצמות בגוף האדם? פתרון: לעצמות ישנם מספר תפקידים, הן בסיס תמיכה לשרירים שמניעים את הגוף, הן מגינות על האיברים הפנימיים כמו המח ועוד, הן גם משמשות את הגוף כמאגר של מינרלים שונים, ובנוסף לכך הם מייצרות תאי דם חדשים לגוף.

העכביש

האם תדעו כמה רגליים וכמה עיניים יש למרבית העכבישים בעולם? פתרון: שמונה רגליים ושמונה עיניים!

ברקים

בעונת החורף מופיעים בחוץ לא מעט ברקים, האם תדעו מהי הדרך הבטוחה ביותר להישמר מפני הברקים? פתרון: מאחר והברק נע במהירות דרך מוליכים חשמליים בדרכו לקרקע, על כן הסכנה להיפגע ממנו גוברת ככל שנמצאים בגובה רב יותר – ובמגע רחב יותר עם הקרקע, ועל כן הדרך הבטוחה ביותר היא לשהות במבנה סגור הרחק ממשטחים ומוליכים ומשקעים חשמליים.

תפוחי אדמה

תפוחי אדמה הוא אחד מהירקות הטעמים, ניתן למצוא תפוחי אדמה בשלל רב של צבעים, לבן, אדום, ואפילו סגול... האם אתם יודעים מהו המרכיב העיקרי בתפוחי אדמה? פתרון: מים, 75% ממשקל תפוחי האדמה הוא מים, ושאר הפחמימות הם עמילן.

שאלות נפוצות על חידות לגיל 10

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לגיל 10 לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לגיל 10 שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לגיל 10 שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לגיל 10 - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות לפסח

בדיחות לפסח

חידות יישובים

בדיחות למה

חידות הוא והיא קשות

חידות הוא והיא קשות

חידות מותאמות לילדים

בדיחות ילדים

15 חידות

בדיחות למה

חידות בתורה

חידות בתורה