דף הבית » חידות » חידות היגיון לראיון עבודה

חידות היגיון לראיון עבודה

כל אחד מאיתנו מחפש להתקבל לחברות היי-טק הגדולות בתחום, אם זה באינטל או באפל או בכל חברה מובילה אחרת, במהלך ראיונות העבודה תשאלו כמובן שאלות אישיות עליכם, למה אתם חושבים שאתם מתאימים, מה התכונות החזקות שלכם, ומהן התכונות החלשות שלכן, מה המנהל היה אומר עליך ועוד שלל שאלות. אד בדרך כלל ראיונות העבודה גוררים אחריהם שאלות שאולי לא תמיד הם נשמעות לכם קשורות לעבודה, ואם חשבתם שזה רק בגלל השעמום של המראיין, אז לא, לחידות האלה יש משקל חשוב מאוד לבדוק את ניתוח המחשבה שלכם, ואת ההיגיון שלכם, פעמים רבות תשמעו שאלות כמו כמה שוקל מטוס בואינג 747? השאלה לא נשאלת בשביל לבדוק האם יש לך ידע כמה שוקל המטוס, עיקר השאלה באה על מנת לבחון את הלך החשיבה שלך, מה הצורה בה אתה חושב, איך אתה ניגש לבעיות מסובכות, האם אתה יודע להשתמש בהיגיון שלך או לחילופין לצאת מהקופסה, במהלך ראיונות העודה תיתקלו בלא מעט שאלות כאלה מעניינות, ובשביל להקל עליכם את המלאכה, הבאנו לכם כאן 10 חידות שנשאלו במספר ראיונות העבודה, המטרה שלהם היא להכין אתכם ולבדוק האם יש לכם הלך מחשבה מקורי, אל תחששו, תקראו את החידות, אולי הם נשמעות לכם פשוטות, אבל לא תמיד הם פשוטות כמו שהם נראות, תקראו היטב ותנסו לחשוב מה הפתרון, ואם תצליחו אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
חידות הגיון

חידת המתגם

אתם נמצאים בחדר עם שלושה מתגים, כל אחד מהם שולט על אחת משלוש נורות חשמל שתלויות בחדר הסמוך, המשימה שלכם היא לקבוע איזה מתג שולט על כל נורה! כל הנורות כבויות בתחילה, ואי אפשר לראות מחדר אחד מה קורה בחדר השני, ושימו לי כי אפשר לבחון את החדר אך ורק פעם אחת, כיצד תוכלו לקבוע איזה מתג מחובר לכל נורה? פתרון: הרימו מתג אחד, המתינו 5-10 דקות בשביל שהנורה תתחמם, לאחר מכן מכבים את המתג ומדליקים במקומו אחד אחר, נכנסים לחדר השני אם האור דלוק, הרי שהמתג השני הדליק אותה, אם היא כבויה וחמה הרי שהמתג הראשון הדליק אותה, ואם היא קרה, אז המתג השלישי בו לא נגענו מדליק אותה.

בדיקת שעונים

יום אחד אתה מפליג בספינה לתדהמת הרבה הספינה נקלעת לסערה עזה והספינה נשברת, לאחר טלטולים רבים אתה מוצא את עצמך על אי בודד, באופן מיידי אתה בונה לעצמך שעון חול ושעון מטוטלת על מנת לדעת כמה זמן אתה שוהה באי, אך הבעיה היא שאין לך מושג איזה שעון מדייק יותר, האם יש לך אפשרות לבדוק איזה שעון מדייק יותר? פתרון: עליך לבנות מספר שעונים ולהפעיל אותם בו זמנית, לאחר פרק זמן מסוים תבדוק את התוצאות, שי לב כי השעונים לא יראו בדיוק את אותה שעה כי לכל שעון תהיה את הסטייה שלו, אך אופן פילוג הסטיות – המרחק בין הזמנים שהשעונים השונים מראים יהוו עבורך אינדיקציה לדיוקם.

נשים בוגדות

יום אחד התגלגלה שמועה לאוזנו של ראש שבט אינדיאני קטן, כי ישנם מספר נשים בשבט שבוגדות בבעליהן, ראש הכפר כינס לאלתר את כל הגברים, וסיפר להם על כך, לאחר מכן הוא הוסיף שכל אחד מהגברים יודע מי כל הנשים הבוגדות מלבד אישתו! ראש השבט קבע שכל מי שמגלה שאשתו בוגדת בו, חייב להרוג אותה עם כדור בראש ב-12 בלילה בדיוק, בלילה הראשון לא קרה כלום – רק בלילה הרביעי נשמעו יריות, כמה נשים בוגדות היו בכפר? פתרון: אישה בוגדנית אחת תתגלה בלילה הראשון היות ובעלה יודע שיש בוגדת והיות והוא לא מכיר אותה אז בהכרח שזו אשתו, למחרת שתי נשים בוגדניות נוספות תתגלנה, מאחר וכל אחד מהבעלים מכיר אישה בוגדת אחת, והיות ובלילה הראשון לא התרחש כלום אז כל אחד מהם מבין שיש בוגדת שניה שהם לא מכירים והבוגדת השניה היא אשתו של כל אחד מהם, וכן הלאה והלאה : 3 נשים בלילה ה-3 וכו’.

שקילות

ישנם 9 חביות, אך ידוע לנו שרק אחת מהם כבדה מהשאר, האם תוכלו לדעת באמצעות 2 שקילות בלבד מהי החבית הכבדה יותר? שימו לב כי אין הגבלה במספר הפריטים הנמצאים על המשקל, אך השקילה מוגבלת אך ורק ל-2 שקילות בלבד! פתרון: מחלקים את החביות ל3 קבוצות, לוקחים קבוצה אחת ושוקלים אותה מול השניה, אם אחת מהם תהיה כבדה יותר, סימן שהחבית הכבדה נמצאת בקבוצה הזו, ואם שניהם שווים, סימן שהחבית נמצאת בקבוצה שלא נשקלה, לאחר שבדקנו מהי הקבוצה בה נמצאת החבית הכבדה, נשקול חבית מול חבית, מי שתהיה כבדה יותר היא החבית הכבדה, ואם שניהם יהיו שווים, הרי בהכרח שהחבית שנותרה היא החבית הכבדה יותר!

חידה יפה

בחדר על השולחן נמצאת כוס שבסיסה בעל קוטר קטן מה של שפתה, האם תוכל לדעת בעזרת הכוס בלבד האם הכוס מלאה בדיוק עד מחצית מהנפח שלה או לא? פתרון: כן, נכסה את הפתח העליון, נסובב את הכוס כך שהפתח יהיה מאונך לרצפה, ואז נבדוק האם המים מגיעים עד חצי מנפח הכוס או לא.

חידה יפה

ליום הולדתך ההורים שלך קנו לך שטיח עם דוגמת פרה בצבעים שחור ולבן, יחד לזה הם קנו לך סט עפרונות באורכים שונים, ברצונך להניח את אחת העפרונות של השטיח, כך ששני קצותיו יהיו מונחים על אותו צבע, האם יש לך הוכחה כי ניתן לעשות זאת באמצעות כל עיפרון שבכל אורך הקטן מאורך השטיח? ניקח עיפרון בכל גודל שהוא, נבנה בו משולש שווה צלעות, כך שכולו יכנס לשטיח מאחר והשטיח גדול יותר באופן יחסי מהעיפרון, ובו שמנית המצה יחייב כי שתיים מקצוות המשולש ישבו על אותו צבע!

חידת המתגם

אתם נמצאים בחדר עם שלושה מתגים, כל אחד מהם שולט על אחת משלוש נורות חשמל שתלויות בחדר הסמוך, המשימה שלכם היא לקבוע איזה מתג שולט על כל נורה! כל הנורות כבויות בתחילה, ואי אפשר לראות מחדר אחד מה קורה בחדר השני, ושימו לי כי אפשר לבחון את החדר אך ורק פעם אחת, כיצד תוכלו לקבוע איזה מתג מחובר לכל נורה? פתרון: הרימו מתג אחד, המתינו 5-10 דקות בשביל שהנורה תתחמם, לאחר מכן מכבים את המתג ומדליקים במקומו אחד אחר, נכנסים לחדר השני אם האור דלוק, הרי שהמתג השני הדליק אותה, אם היא כבויה וחמה הרי שהמתג הראשון הדליק אותה, ואם היא קרה, אז המתג השלישי בו לא נגענו מדליק אותה.

מי השקרן?

הגעת לאי בודד ובו שני שבטים, האחד של דוברי אמת מושבעים והשני של שקרנים פתולוגיים, לפניך שלושה ילידים, ואתה פונה לראשון מביניהם ושואל אותו לאיזה מן השבטים הוא שייך, למרבה הצער, אתה לא מבין את תשובתו כיוון שבדיוק אתמול הוא עשה פירסינג בלשון. היליד השני חש לעזרתך ואומר: “הוא אמר שהוא שקרן”, ואילו היליד השלישי טוען: “אל תאמין לשני, הוא משקר!”, לאיזה שבט משתייך היליד הראשון? פתרון: היליד הראשון בטוח אמר שהוא דובר אמת - גם אם הוא שקרן וגם אם הוא דובר, מה שמחייב שהשני הוא השקרן ואילו הראשון דובר אמת!

לוח שח-מט

לפניך לוח שח-מט (8×8 בצבעים שחור ולבן) שנוסרו ממנו שתי המשבצות השחורות בפינות המנוגדות. האם ניתן לכסות את הלוח באבני דומינו שכל אחת מהן היא בגודל שתי משבצות של הלוח (כלומר- בגודל 1×2)? פתרון: כל אבן דומינו מכסה שני ריבועים אחד שחור ואחד לבן, כיוון שהורידו שתי משבצות מאותו הצבע לא ניתן יהיה לכסות את המשטח כולו באבני דומינו.

חידה לוגית

לפניכם נמצאים 100 כדורים, 50 כדורים לבנים ו-50 כדורים אדומים, עליכם לסדר את הכדורים בשני תיבות בצורה שההסתברות לבחור כדור אדם מהתיבות תהיה המקסימליות ביותר גם כאשר התיבה והכדור נבחרים בצורה אקראית בלבד, איך תעשו זאת? פתרון: שימו כדור אחד בקופסא אחת וכל שאר הכדורים בקופסא השניה, כך ההסתברות עולה בצורה משמעותית [0.5*(1/1+49/99)].

מטבעות מזויפים

יש 12 מטבעות מתוכם נתון שאחד מזויף – לא ידוע אם הוא קל או כבד יותר, לרשותך אך ורק 3 שקילות כדי למצוא את המזויף, האם תוכלו לאתר את המטבע המזויף? פתרון: כן, נמספר את המטבעות מ 0 עד 12. שקילה ראשונה: 5 10 11 12 מול 9 8 7 6. שקילה שניה : 6 7 11 12 מול 5 4 3 2. שקילה שלישית: 1 2 8 10 מול 11 7 5 4. הערך המוחלט של התוצאה היא המטבע המזויף!

שאלות נפוצות על חידות היגיון לראיון עבודה

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות היגיון לראיון עבודה לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות היגיון לראיון עבודה שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות היגיון לראיון עבודה שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות היגיון לראיון עבודה - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות – שמות ערים

חידות שמות ערים

חידות בשפה העברית

חידות בשפה העברית

חידות כן ולא

משפטים חיוביים

חידות חשיבה לילדים

חידות חשיבה

חידות הוא והיא לחנוכה

חידות הוא והיא לחנוכה

חידות כיתה א

בדיחות למה