דף הבית » חידות » חידות לחופש הגדול

חידות לחופש הגדול

החופש הגדול מסמל על סיומה של שנה, ועל התקרבותה של שנה חדשה, החופש הגדול משמש כזמן לאגירת כוחות חדשים, בזמן הזה אתם מבלים עם הילדים בבית, אתם לומדים להכיר היטב אתה ילדים, ומצד שני הילדים רוכשים גם לא מעט ידיעות חדשות. במהלך החופש אתם מבלים יחד עם הילדים במקומות שונים בארץ וברחבי העולם, אך סביר להניח שגם אתם תשמעו לפחות פעם אחת את המשפט 'אמא משמעם לי…', אז בדיוק בשביל זה הבאנו לכם כאן חידון מאתגר ומשעשע שעוסק בכל מה שקשור לחופש הגדול, זה כולל ידע כללי ברחבי העולם ועוד שלל שאלות, כך שתוכלו להעניק לילדים שלכם תעסוקה למספר שעות, ועל הדרך הילדים שלכם ירכשו לא מעט ידע חדש ואיכותי. וכמובן שאם הילדים שלכם יצליחו לפתור את החידון, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח להם לענות על החידות.
בדיחות למה

יבשת אמריקה

במהלך הטיול שלכם באמריקה, שאלתם את ההורים שלכם, מדוע יבשת אמריקה נקראת כך, האם תדעו למה? פתרון: ע"ש 'אמריגו וספוצ'י' שהיה מגלה ארצות וגילה לא מעט יבשות, וכאות כבוד החליטו לקרוא ליבשת אמריקה על שמו.

הר ראשמור

במהלך החופש הגדול יצאתם לטייל ברחבי ארה"ב, הגעתם למדינת דקוטה ושם פגשתם את הר ראשמור, במבט חטוף גיליתם כי בקצה ההר מופיע פסל עם דמות מסוימת, האם תדעו מיהו הדמות המופיעה בפסל? פתרון: על הפסל מופיעים 4 דמויות, ג'ורג' וושינגטון, תומאס ג'פרסון, תאודור רוזוולט ואברהם לינקולן.

קו המשווה

במהלך החופש הגדול יצאתם לטייל ופתאום ראיתם שלט שבישר כי הגעתם לקו המשווה, האם תדעו היכן אתם נמצאים? פתרון: קניה.

חופש ארוך במיוחד

כאן בישראל אנחנו רגילים שהחופש הגדול נמשך למשך 2 חודשים, אך האם ידעתם שישנם מדינות שהחופש הגדול שם הוא במשך 3.5 חודשים? ומצד שני ישנם מקומות בהם החופש הגדול הוא רק במשך 7 שבועות... האם תדעו היכן מקומות אלו? פתרון: כווית ותוניסיה החופש הגדול נמשך במשך 3.5 חודשים, ואילו באוסטרליה ואנגליה החופש הגדול אורך רק במשך 7 שבועות בלבד.

צ'יטות

במהלך הלימודים למדתם לא מעט על צ'יטות, ובחופש הגדול ביקשת מההורים שלך ללכת ולראות צ'יטה, אמא שלך אמרה לך, על מנת לראות צ'יטה עליך ללכת......? פתרון: איראן, באיראן ישנם המון צ'יטות.

החופש הגדול

במהלך החופש הגדול התלמידים אינם עסוקים בלימוד, הם בעיקר עסוקים במנוחת הנפש ובילוי, מחקרים רבים ניסו להעריך מהי כמות הידע המתמטי אותם הילדים מאבדים במהלך החופש הגדול, האם תדעו מהו? פתרון: ידע השווה ללימודים במשך 2.6 חודשים!!!!!.

חופשת לידה

גם להורים שנולד להם ילד יש חופש, וזה נקרא 'חופשת לידה' כיום חופש לידה בישראל מתמשכת על פני 3 חודשים, אך ישנה מדינה אחת בה חופשת לידה נמשכת על פני 16 שבועות, האם תדעו היכן? פתרון: שוודיה.

היכן אין נחשים

כידוע שכמעט בכל מדינה בעולם ישנם נחשים, מה שמחייב אתכם ללבוש נעלים גבוהות בכל עת שאתם יוצאים לטייל בחיק הטבע, אך ישנה מדינה אחת בה אין כלל נחשים, האם תדעו היכן היא? פתרון: אירלנד.

הטמפרטורה הגבוהה בישראל

החופש הגדול מתאפיין בימים חמים במיוחד, האם תדעו מהי הטמפרטורה הגבוהה שנמדדה אי פעם במדינת ישראל? פתרון: בשנת 1942 נמדדו 54 מעלות צלזיוס בטירת צבי.

ביצי חופש

לא רק לכם יש חופש, גם לביצים יש חופש, וישנם ביצים הנקראות 'ביצי חופש' האם תדעו מה הכוונה? פתרון: ביצי חופש אלו ביצים שנולדו מתרנגולות החיות באסמים ויש להם גישה לטבע ולא בתוך כלובי סוללה בהם אין לתרנגולים אפשרות לצאת לטבע.

שאלות נפוצות על חידות לחופש הגדול

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לחופש הגדול לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לחופש הגדול שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לחופש הגדול שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לחופש הגדול - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות ידע כללי

משפטים חכמים

חידות היגיון קשות

חידות הגיון

חידות בלשים

חידות בלשים

חידות ילדים

חידות ילדים

חידות פורים לילדים

ברכה לפורים

חידות חשבון לחנוכה

בדיחות חנוכה