דף הבית » חידות » חידות חשיבה לילדים

חידות חשיבה לילדים

גם ילדים אוהבים חידות ובפרט חידות מלאות אתגר וחשיבה, אז אם גם אתם מתמודדים עם בעיה רצינית שהילדים שלכם צמודים למסך ולא מצליחים להתנתק ממנו, תוכלו להביא להם חידות מאתגרות שיעזרו להם להפעיל את החשיבה היצירתית שלהם, ובדיוק בשביל זה הבאנו לכם כאן 10 חידות חשיבה מאתגרות, חידות שיחייבו את הילדים שלכם לשבת ולחשוב, לשבת ולהבין היכן נמצא הפאנץ', זה לא ילך להם בקלות, אבל אל תדאגו, אחרי מחשבה עמוקה כולם יצליחו לפתור אותם!!! תקראו את החידות ומובטח לכם שגם אתם המבוגרים תופתעו, וכמובן אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות כמה זמן לקח לכם לענות על החידות, בהצלחה!
חידות חשיבה

חידה יפה

כמה פעמים ניתן להחסיר את המספר 2 מהמספר 50? פתרון: פעם אחת, אחר כך זה כבר לא יהיה 50 זה יהיה 48.

2 אימהות ו-2 בנות

שתי אימהות ושתי בנות יצאו לאכול ביחד, כל אחד אכלה המבורגר אחד, אבל במבט על החשבונית מתברר כי הם הזמינו אך ורק 3 המבורגים, האם תדעו איך זה יתכן? פתרון: הן היו סבתא אמא ונכדה, אמא היא גם אמא וגם בת....

חיה מוזרה

איזה חייה יש לה רגליים, אבל היא פשוט הולכת על הראש? פתרון: כינה.

חידה אתגרית

לפניכם 6 כוסות, 3 מלאות במיץ ועוד 3 ריקות, הם עומדות לפי הסדר הזה: 1,2,3, - מלאות במיץ ואילו 4,5,6 ריקות, המשימה המוטלת עליכם היא ליצור סדר של אחד מלא ואחד ריק בסדר רודף, וכל זה באמצעות נגיעה בכוס אחת בלבד, האם תצליחו לבצע זאת? פתרון: ניקח את כוס מספר 2 ונשפוך את תכולתה לתוך כוס מספר 5 וכך נוצר מצב רודף, 1 – מלא, 2 – ריק, 3 – מלא, 4 – ריק, 5 – מלא, 6 – ריק.

בן של רופא

יעקב הולך במורד הרחוב עם רופא מוכר מאוד, יעקב הוא בנו של הרופא, אבל הרופא למרבה הפלא איננו אביו של הילד, האם הדבר הגיוני? פתרון: כן, הרופא הוא אש ה....

חלום מפחיד

אתה שוכב במיטה ואתה מדמיין שאתה נמצא בתוך ים מלא כרישים רעבים ויש ברשותך אך ורק חכה פשוטה, גלגל הצלה ופחית קולה, הלב שלך רועד מפחד ואתה לא יודע מה אפשר לעשות על מנת שתוכל להינצל, האם תוכלו לתת לו עצה איך להינצל? פתרון: להפסיק לחלום!

ביצה על בטן ריקה

יום אחד התווכחו רון ושרית כמה ביצים אפשר לאכול על בטן ריקה, רון אמר 10 ביצים, ואילו שרית אמרה רק ביצה אחת, הם הלכו לשאול את אמא שלהם, ואמא שלהם אמרה ששרית צודקת, האם תדעו מדוע? פתרון: כי אחרי ביצה אחת הבטן לא ריקה...

תפוח בסל

המורה החליטה להביא במתנה לכל ילדי הכיתה תפוח עץ אדום ומתוק, היא ספרה את מספר הילדים שהגיעו היום לבית הספר, והיא גילתה שיש 25 תלמידים, היא לקחה סל והלכה לירקן הסמוך, היא אספה 25 תפוחים וחזרה לכיתה, בכיתה היא קראה לארבל ואמרה לו, אני מבקשת ממך שתחלק תפוח לכל ילד שנמצא בכיתה, אך עליך לוודאות שתפוח אחד יישאר בסל, ארבל לא ידע מה לעשות, לאחר מחשבה הוא חייך והתחיל לחלק את התפוחים, האם תדעו מה הפתרון שארבל חשב? פתרון: הוא יחלק לכל ילד תפוח, ולילד האחרון הוא יביא את התפוח ביחד עם הסל!!!!!

חייב להישבר

כל דבר שאנחנו רוצים להשתמש בו, אנחנו ניזהרים מאוד שהוא לא ישבר, כי אם הוא יישבר, כבר לא נוכל להשתמש בו, אבל יש רק דבר אחד שאם לא נשבור אותו, לעולם לא נוכל להשתמש בו, ואם נשבור אותו, אז הוא יהיה ראוי לשימוש, האם תדעו מהו? פתרון: ביצה.

חכמי יפן

קיסר יפן הכניס 3 מחכמי יפן לחדר, הוא אומר להם, כאן בחדר ישנם 3 מתגים של חשמל שרק אחד מהם מדליק את הנורה שנמצאת בחדר השני, כרגע כל המתגים מורדים, עליכם לדעת איזה מתג מפעיל את הנורה, אך זכרו שאתם יכולים להיכנס לחדר אך ורק פעם אחד בלבד!!! ישבו החכמים מספר ימים וניסו למצוא פתרון, עד שחכם אחד צעק בקול, 'אני יודע מה הפתרון', האם תדעו מה הפתרון שלו? פתרון: תדליקו נורה אחת, חכו 10 דקות ולאחר מכן תכבו אותה, לאחר מכן תדליקו מתג נוסף ותיכנו לחדר, אם הנורה דולקת סימן שזה המתג, אם הנורה לא דולקת תיגעו בנורה, אם היא חמה סימן שהמתג הקודם הדליק אותה ואם לא, סימן שהמתג השלישי מדליק אותה.

שאלות נפוצות על חידות חשיבה לילדים

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות חשיבה לילדים לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות חשיבה לילדים שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות חשיבה לילדים שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות חשיבה לילדים - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות ט"ו בשבט לילדים

בדיחות לטו בשבט

10 חידות בחשבון

10 חידות בחשבון

חידות הקשורות לפסח

חידות של פסח

חידות לחג חנוכה

בדיחות למה

חידות הגיון

חידות הגיון

חידות בהארי פוטר

חידות על הארי פוטר