דף הבית » חידות » חידות ליום הולדת

חידות ליום הולדת

היום יום הולדת, היום יום הולדת ל… חג לו שמח וזר לו פורח…. יום הולדת הוא יום שמח במיוחד, זה למעשה היום שבו הגחנו לאוויר העולם, זה היום שבו יצאנו מהבטן של אמא שלנו והתחלנו לחיות את החיים שלנו כאן בעולם… הנוהג שהשתרש אצל רבים מאיתנו הוא לחגוג את היום הזה ולערוך בו מספר טקסים, כמו הבאת עוגה עם נרות ולבקש משאלה, להרים את חתן השמחה וכמובן להביא מתנות וכרטיסי ברכה… אך האם ידעתם שבעבר בניגוד להיום חגיגות ימי ההולדת היו בעיקר אצל הציבור המבוגר? כיום הנוהג הוא לחגוג ימי הולדת בעיקר לילדים הקטנים ופחות למבוגרים…. וכמובן שכל חגיגת יום הולדת, דורשת פעילות חווייתית מאתגרת, אז אם חיפשתם פעילות חווייתית ליום ההולדת שלכם – הגעתם למקום הנכון, הבאנו לכם חידון על כל מה שקשור לימי הולדת, לא משהו שקשור דוקא ליום הולדת שלכם, אלא לכל יום הולדת, מהם המקורות למנהגים מסוימים, מהם ימי ההולדת המפורסמים ועוד שלל שאלות, וכך תוכלו לבחון את רמת הידיעות שלכם ושל כל המשתתפים במסיבת יום ההולדת! וכמובן שאת/ה בתור חתן השמחה צריך לנצח בתחרות!!!!! אז מה שנשאר לכם, זה להתחיל את החידון, ורגע לפני שאתם מתחילים, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות!
בדיחות למה

היום הולדת הכי נדיר

אתם וכנראה כל מי שאתם מכירים, חוגגים יום הולדת כל שנה, אך ישנם אנשים שחוגגים את יום ההולדת שלהם פעם בכמה שנים... האם תדעו מדוע? פתרון: כל מי שנולד ב-29 בפברואר אינו חוגג יום הולדת בכל שנה, מאחר ותאריך זה נמצא פעם ב-4 שנים בלבד!

מנהג מוזר

האם ידעתם שישנם מדינות שהמנהג הוא לשמך בתנוך האוזן של חתן השמחה לפי מספר השנים אותם הוא חוגג? האם תדעו היכן קיים מנהג זה? פתרון: במדינות כמו ברזיל, הונגריה, ארגנטינה וגם באיטליה כך המנהג, גם בבריטניה ישנו מנהג דומה להכות את הילד לפי מספר השנים ועוד מכה אחת לשנה הבאה...

ימי הולדת מיוחדים

מדינות ועמים רבים מציינים ימי הולדת מסוימים בצורה מיוחדת מאוד, גם כאן בישראל נקבעו מספר ימי הולדת כימים מיוחדים מאוד, האם תדעו אלו ימים נקבעו כאן במדינת ישראל כימי הולדת מיוחדים במיוחד? פתרון: ז באדר נחגג בקרב יהודים אורתודוקסיים כיום מיוחד, משום שביום הזה נולד על פי המקרא משה רבינו ע"ה, גם י' באייר נקבע כיום הולדת לאומי משום שביום הזה נולד בנימין זאב הרצל, 14 במרץ נקבע כיום המדע משום שביום זה נולד אלברט אינשטיין, וכך גם חג המולד מסמל על יום הולדתו של יש''ו.

יום הולדת עם משמעות דתית

באיזה יום הולדת ישנה משמעות דתית, ומשום כך נוהגים לחגוג יום הולדת זה באירוע מיוחד ומכובד מאוד? פתרון: גיל 12 לבנות וגיל 13 לבנים, מאחר ובגילאים אלו על פי היהדות הילדים מתחייבים בכל מצוות הא-ל ומשום כך חוגגים ימי הולדת אלו בצורה מיוחדת ומכובדת יותר, ישנם כאלה שחוגגים גם את יום הולדת של 60 כמאורע מיוחד, משום שעל פי המסורת היהודית אדם שהגיע לגיל 60 ניצול ממספר מיתות משונות.

היום הולדת הראשון בהיסטוריה

היכן התיעוד הראשון בהיסטוריה של חגיגות יום הולדת? פתרון: במצרים העתיקה היו נוהגים המלכים לחגוג את ימי ההולדת שלהם, וכמו שמוזכר בתנ"ך 'יום הולדת את פרעה'.

יום הולדת מוזהב

מהו 'יום הולדת מוזהב'? פתרון: יום הולדת מוזהב זהו יום הולדת שבו הגיל ותאריך הלידה זהים!

מנהגי ימי ההולדת

בכל מסיבת יום הולדת אנחנו מביאים עוגה עם נרות, וחתן השמחה מכבה את הנרות ובה בעוד הוא מבקש משאלה בליבו, אנחנו נוהגים גם להרים את חתן השמחה כמספר השנים אותם הוא חוגג ומוסיפים עוד הרמה אחת לשנה הבאה, האם תדעו מהו מקור מנהגים אלו? פתרון: מנהגי היום ההולדת הנהוגים אצלינו הגיעו מאירופה בפרט מגרמניה במאות השנים האחרונות, ההנהגה הציונית קבעה את הצורה המסוימת בה ינהגו בימי הולדת בדמוי המנהגים האירופיים.

יום הולדת של שנה

מתי חוגגים יום הולדת של שנה? פתרון: באופן כללי בעולם רגילים לחגוג את יום ההולדת של שנה אחרי שנה מיום הלידה, אך ישנם מדינות רבות בהם חוגגים את גיל שנה ביום הלידה, ואילו אחרי שנה חוגגים יום הולדת של שנתיים!

עד מאה ועשרים שנה

ביום ההולדת אנחנו נוהגים לברך את חתן השמחה 'עד מאה ועשרים שנה', האם תדעו מהיכן הגיע ברכה זו, ומי מהאישיים המפורסמים ביותר בהיסטוריה היהודית חי בדיוק מאה ועשרים שנה? פתרון: כפי הידוע אין לזה מקור מבוסס, אלא זו ברכה שהשתרשה במהלך השנים, וישנם כאלה מחכמי היהדות שיצאו חוצץ נגד ברכה זו באומרם כי באופן רעיוני אדם יכול לחיות יותר ממאה ועשרים שנה, ומשה רבינו הוא האישיות שחייה בדיוק 120 שנה.

כרטיסי ימי הולדת

כיום אנחנו נוהגים לשלוח כרטיסי ימי הולדת, האם תדעו מתי לראשונה הופיע כרטיס יום הולדת בתרבות האנושית? פתרון: כרטיסי ימי הולדת הופיעו לראשונה בשנת 1902.

שאלות נפוצות על חידות ליום הולדת

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות ליום הולדת לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות ליום הולדת שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות ליום הולדת שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות ליום הולדת - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות שרק גאונים יכולים לפתור

חידות שרק גאונים יכולים לפתור

חידות ט"ו בשבט לילדים

בדיחות לטו בשבט

חידות לוואטסאפ

בדיחות למה

חידות בגיאומטריה

חידות בגיאומטריה

חידות כיתה א

בדיחות למה

חידות חשיבה מתמטית

חידות מתמטיקה