דף הבית » חידות » חידות ליום הפאי

חידות ליום הפאי

יום פאי הוא יום מועד בינלאומי לא רשמי הנחגג לכבוד ה'קבוע המתמטי פאי', למעשה ישנם שני ימים מקובלים לחגוג אירוע זה, ישנו את יום פאי וישנו את יום קרוב פאי. יום זה נחגג בעיקר בקרב מחלקות למתמטיקה באוניברסיטאות השונות ברחבי העולם, ידיעה מעניינת על היום הזה, המנהג הוא לחגוג את יום הפאי בשעה 13:59…. בדיוק חג זה אמנם אינו רשמי אך הוא נחגג בדרכים שונות לאורך השנים, אנשים רבים בעיקר ממועדוני פאי מקדישים מחשבה רבה לאופן בו פאי מילא תפקיד עיקרי בחייהם ומדמיינים עולם ללא פאי, ישנם כאלה שיאכלו פאי. כל הסממנים של החג הזה קשורים לקירוב מספרים, כך למשל תאריך החג הוא ב-14.3 בגלל שהוא נכתב 3.14 שזהו מספר פאי בקירוב… כך השעה שבו נחוג החג הזה, שהוא 13.59. אז לכבוד יום הפאי, החלטנו להביא לכם חידות קצר על כל נושא 'פאי' בו תוכיחו כמה אתם שולטים במתמטיקה, כך שאם למדתם ורכשתם ידע סביר להניח שתעברו את החידון בקלות, ואם לא אז על הדרך תרכשו לעצמכם לא מעט ידע נרחב…
בדיחות למה

הברכות ביום הפאי

מהם הברכות המקובלות ביותר לברך ביום הפאי? פתרון: ברכות העוסקות בכל הקשור לקירוב, כמו 'בקירוב טוב' או 'שתזכה לספרה הבאה' ועוד שלל ברכות מעין אלו, וכמובן שאל תשכחו לאכול עוגת פאי.

ממציא יום הפאי

מי המציא את יום הפאי? פתרון: ממציא יום הפאי היה פיזיקאי בשם לארי שאו היה מהמוזיאון למדע אקספלורטויום שבסן פרנסיסקו בשנת 1987, באותו יום הוא השקיע מחשבה רבה לחישוב מספר הפאי.

פאי

מהו פאי במתמטיקה? פתרון: פאי הוא מספר אי רציונאלי – כלומר מספר שאינו ניתן לכתיבה כיחס בין שני משפרים שלמים, המציין את היחס שבין היקף מעגל לקוטר שלו, זהו מספר מסתורי שמתמטיקאים רבים מוקסמים ממנו כבר דורות רבים.

כמה מספרים יש לפאי

כמה מספרים יש לפאי? פתרון: למעשה זה כולל אינספור ספרות אחרי הנקודה העשרונית ללא מחזוריות קבועה, השיא היה 10 טריליון ספרות אחרי הנקודה העשרונית שנעשה באמצעות מחשב, אך כדאי לציין כי בשנת 2044 דקלם גאון מתמטי אנגלי ושמו דניאל טאמט את הערך שלך הפאי במשך 5 שעות והגיע עד הספרה 22,514 אחרי הנקודה העשרונית.

אירוע נוסף ביום הפאי

כאן בישראל חוגגים ביום הפאי עוד יום חשוב מאוד, האם תדעו מהו? פתרון: כאן בישראל מקובל לחגוג ביום זה גם את יום המדע!

ערכו של הפאי בקירוב

מהו ערכו של הפאי בקירוב? פתרון: 3.14 .

מספר פאי בתנ"ך

האם ישנו מקור למספר פאי בתנ"ך? פתרון: גם בתנ"ך מצינו מקורות למספר פאי, כך למשל בספר מלכים מתוארת בניית בית המקדש על ידי שלמה המלך ושם כתוב 'ויעש את הים מוצר עשר באמה משפתו עד שפתו עגול סביב וחמש באמה קומתה וקוה שלושים באמה יסוב אותו סביב".

יום הולדת ביום הפאי

למי יש יום הולדת ביום הפאי? פתרון: לאלברט איינשטיין.

יום קירוב פאי

מתי הוא יום קירוב פאי? פתרון: ב-22 ביולי, מאחר ותאריך זה נכתב בצורה 22.7 שהוא שבר שהוא קירוב פשוט לערך של פאי.

יום סופר פאי

מהו יום ה'סופר פאי'? פתרון: יום זה חל פעם במאה שנה כשהשנה מסתיימת ב-15 למשל 2015 או 1915 וכו' והסיבה לכך היא הצורה בה כותבים את התאריך 3.14.15 על פי השיטה האמריקנית.

שאלות נפוצות על חידות ליום הפאי

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות ליום הפאי לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות ליום הפאי שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות ליום הפאי שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות ליום הפאי - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות הוא והיא לראש השנה

חידות הוא והיא לראש השנה

חידות בראיון עבודה

בדיחות מצאתי עבודה

חידות פרשת נח

חידות פרשת נח

חידות היגיון קשות

חידות הגיון

חידות בחשבון לכיתה ה'

בדיחות לילדים בגן

חידות הגיון וחשיבה

חידות הגיון וחשיבה