דף הבית » חידות » חידות היגיון לוגיקה או מחשבה

חידות היגיון לוגיקה או מחשבה

לוגיקה היא שם כולל לתורות הבוחנות קשרי היסק, בין טענות, תוך התבססות על אקסיומות – זהו התרגום המילולי למילה 'לוגיקה', ובמילים פשוטות יותר, הלוגיקה מנתחת את צורת הטענה, ועל סמך הניתוח היא מציעה כללים שבעזרתן ניתן לקשור טענות זו לזו, וגם כמובן להסיק מסקנות. תורת הלוגיקה הגיעה אי שם מיוון העתיקה ומשם היא המשיכה דרך אפלטון, אריסטו ועוד חכמים יוונים מפורסמים, כמעט כולם השתמשו בלוגיקה ככלי דרך חשוב להבנות בסיסיות ביקום, החל מההבנה איך נוצר העולם וכלה בשאר תחומי הפילוסופיה. במאה ה-19 וה-20 חוותה תורת הלוגיקה התפתחות משמעותית, עקב התקדמות המחקר באופן בו ניתן לזקק מבנה לוגי באמצעות שפות מלאכותיות המושתתות על אופני ביטוי סימבוליים, ללא תלות כל שהיא בתחברי של השפה הטבעית, וזה מה שהביא לעולם את המושג 'לוגיקה המתמטית', לוגיקה זו מתמקדת במושג ההוכחה ובתכונות של מערכות אקסיומות שונות. כיום ענף הלוגיקה הוא חלק מענף המתמטיקה, כך שכמעט כל אדם לומד את חוקי הלוגיקה!! אנחנו כאן הבאנו לכם 10 חידות לוגיות ונראה האם תצליחו לענות עליהם בצורה הנכונה! אל תמהרו, קחו לעצמכם את כל הזמן שבעולם, ותנסו לפתור את החידות אחד לאחד, וכמובן שאל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות!
חידות לוגיקה

תחרות שש בש

בתחרות שש בש ישנם 1111 משתתפים, בכל משחק יש אך ורק מנצח אחד שעולה לשלב הבא, אך גם אחד אחר שמפסיק ויוצא מהתחרות, כמה משחקים יצטרכו לשחק עד שיימצא האלוף? פתרון: 1110 משחקים

חידת החפרפרת

ישנה חפרפרת הנמצאת 7 ס"מ מתחת לפני האדמה, בכל יום היא חופרת 2 ס"מ למעלה אך בלילה היא נופלת ס"מ אחת למטה, מתי היא תגיע לפני האדמה? פתרון: 6 ימים.

חידת החיידקים

טבע החיידק שבכל שנייה הוא מתחלק לשני חלקים, אם ניקח חיידק ונכניס אותו לכוס ריקה, כעבור דקה בדיוק הכוס תהיה מלאה בחיידקים, כמה זמן תתמלא הכוס אם נכניס לתוכה 4 חיידקים? פתרון: 58 שניות.

להינצל מהנמר

שני אנשים מטיילים ברחבי אפריקה, לתדהמתם הם רואים נמר רעב שהבחין בהם ובלי לחשוב פעמיים הנמר החליט שהם עומדים להיות הארוחה הקרובה שלו, אחד האנשים ממהר ולובש נעלי ספורט, אומר לו חבירו, אתה חושב שנעלי ספורט יעזרו לך לברוח מן הנמר? עונה לי האיש הראשון, אני ממש לא צריך לרוץ מהר יותר בשביל לברוח מהנמר, למה? פתרון: האיש הראשון מתכוון שהוא צריך לרוץ יותר מהר מהאדם השני וככה הוא ינצל....

ביצה קשה

אתה חייב לבשל ביצה קשה, אך שים לב לביצה קשה לוקח בדיוק 3 דקות להתבשל, כל שינוי הכי קטן בזמן יהרוס את הביצה, לפניך אך ורק 2 שעוני חול, האחד של 2 דקות והשני של 5 דקות, איך תוכל לדעת שאתה מבשל את הביצה בדיוק 3 דקות? פתרון: השתמש ב-2 שעוני החול, וכשהשעון של ה-2 דקות יסתיים תכניס את הביצה, כך יוותר לך בדיוק 3 דקות בשעל של ה-5 דקות.

שני פתילים

יש לך ביער שני פתילים שזמן הבעירה של כל אחד מהן הוא שעה בדיוק, כרגע אתה רוצה למדוד לעצמך 3/4 שעה בעזרת הפתילים, איך תוכל לעשות זאת? פתרון: מדליקים פתיל אחד משני צדדים ואת השני רק מצד אחד (הפתיל שהודלק משני הצדדים יגמר תוך חצי שעה) שהפתיל שהודלק משני הצדדים מסיים לבעור מדליקים את הצד השני של הפתיל שהודלק מצד אחד (הפתיל הראשון היה דלוק כבר חצי שעה ונשארה לו עוד חצי שעה וברגע שמדליקים מהצד השני מסיימים אותו מהר פי 2 לכן תוך רבע שעה) וביחד יוצרים שלושת רבעי שעה.

חידת המשקל

לפניכם הנתונים הבאים: חתול וארנב שוקלים - 10 ק"ג, כלב וארנב שוקלים - 20 ק"ג, חתול וכלב שוקלים - 24 ק"ג, כמה שוקלים חתול, ארנב וכלב ביחד? פתרון: 27, אם חתול וארנב שוקלים 10 קילו וכלב וארנב 20 קילו אז תחברו ביחד יצא לכם שחתול ארנב כלב וארנב שוקלים 30 קילו, ואם תורידו מזה את החתול והכלב ששוקלים 24 קילו תגלו ש-2 ארנבים שוקלים 6 קילו, מכאן שארנב אחד שוקל 3 קילו, אותו תוסיפו לחתול והכלב והתשובה היא 27.

חידת המחצבה

במחצבה יש 5 משאיות גדולות ו-12 משאיות קטנות, המובילות אבן לגריסה, משאית גדולה יכולה להוביל את הכמות היומית במשך 16 שעות, ומשאית קטנה במשך 24 שעות, כמה משאיות משני הסוגים יובילו ביחד את הכמות היומית במשך שעה וחצי בדיוק? פתרון: 4 משאיות גדולות, ו-10 משאיות קטנות.

חידת הכובעים

מלך אחד לקח ארבעה אנשים והכניס אותם לתוך אולם גדול, הציווי של המלך היה ברור אף אחד לא יכול לזוז האפשרות היחידה היא להסתכל אך ורק קדימה! האדום הראשון שנקרא לו א' היה ראשון, לפניו היה את ב' ולפניו היה את ג', ולפני ג' היה את ד' שפניו היו לכיוון ג', אך שימו לב, בין ג' ל-ד' ישנו קיר שחור שלא ניתן לראות דרכו כלום! מה שאומר שהם רואים אך ורק קיר שחור. כלל האנשים יודעים שישנם 4 כובעים, 2 כובעים שחורים ו-2 כובעים לבנים, אך הם אינם יכולים לדעת מהו צבע הכובע שעל ראשם. הוראת המלך היתה ברורה מאוד, אחד מהאנשים חייב להגיד בתוך 10 דקות מהו צבע הכובע שעל ראשו, במידה והוא יצליח כולם ינצלו, ואם לא, המלך מוציא את כולם להריגה, האם תוכלו לדעת מי צעק? ואיך הוא יכול להיות בטוח ב-100% בצבע הכובע שעל ראשו? שימו לב כי אין השפעות חיצוניות, ואין לאנשים אפשרות לדבר אחד עם השני, ובאותה מידה הם גם לא יכולים לזוז!!!! ואל תשכחו שאתם ג' ואדם ד' רואים אך ורק קיר מולם!!!! ב' רואה את ג' ו-א' רואה את ב' ו-ג'. פתרון: ב' צועק את הצבע שלו אחרי דקה בגלל שא' לא צעק את הצבע שלו וההסבר לכך הוא: הרי ידוע שיש 2 כובעים לבנים ו-2 כובעים שחורים. במידה ול-ב' ו-ג' היה צבע כובע זהה (שחור שניהם או לבן שניהם ) הרי שא' היה צועק מיד את צבע הכובע שלו כיוון שהיה יודע ששלו צריך להיות מהצבע השני, לאחר דקה ש-א' לא צעק, הבין ב' שהכובעים שלו ושל ג' שונים בצבעם, ולכן א' לא יכול היה לדעת איזה צבע יש על ראשו. כש-ב' מסתכל קדימה, הוא רואה שצבע הכובע של ג' הוא לבן, אז מכיוון שצבע הכובעים שלהם לא זהה, צבע הכובע שלו חייב להיות שחור.

שאלת אחת ויחידה

ישנם שני שבילים, אחד מוביל למוות ואילו השני מוביל לניצחון, לפניכם שני אנשים אחד מהם דובר אמת ואילו חבירו דובר שקר, ניתנת לכם הזדמנות לשאול אך ורק שאלה אחת בלבד, האם תוכלו לדעת מה השאלה שעליכם לשאול ע"מ לדעת באיזה שביל ללכת? פתרון: "אם אני ישאל את החבר שלך מה הדרך למוות מה הוא יגיד" הסבר: דובר אמת יודע שחברו משקר אז הוא יאמר לכם מה הדרך לניצחון ואילו דובר השקר יודע שחברו יאמר את הדרך הנכונה למוות אז הוא ישקר ויצביע על הדרך לניצחון.

שאלות נפוצות על חידות היגיון לוגיקה או מחשבה

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות היגיון לוגיקה או מחשבה לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות היגיון לוגיקה או מחשבה שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות היגיון לוגיקה או מחשבה שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות היגיון לוגיקה או מחשבה - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות בנושא פורים

בדיחות על פורים

חידות חכמות

בדיחות חכמות

חידות הארי פוטר

חידות על הארי פוטר

חידות לילדים מי אני

בדיחות למה

חידות חיות מי אני

בדיחות על חיות

חידות חשיבה מתמטית

חידות מתמטיקה