דף הבית » חידות » חידות היגיון במתמטיקה

חידות היגיון במתמטיקה

היגיון היא מחשבה מושכלת ושיטתית, שכל ישר, סדר לוגי נכון או לפי חוקי הטבע, רציונליות, עקביות, כל אלה התרגום המילולי של המילה 'היגיון', ובמילים פשוטות יותר, 'היגיון' הוא שימוש נכון בשכל שיש לנו. האופי האנושי בכלל והישראלי בפרט מונע מאיתנו פעמים רבות להשתמש בדבר הכל כך פשוט הזה שנקרא 'היגיון', והסיבה לכך היא התרבות העולמית שפושה בעולם, החיפוש של האנשים ברחבי העולם הוא לכל מה שקל, מהיר, ונוח, התפתחות האינטרנט גרמה לראש שלנו להפסיק לחשוב, כשיש לנו שאלה, אנחנו שואלים בגוגל, והופ.. יש תשובה… יש משפט שמיוחס לאחד מנשיאי ארה"ב שאמר, האויב הכי גדול של ארה"ב הוא האינטרנט!!! והתפקיד שלנו הוא לוודאות שהמח האנושי שלנו לא נשחק, שאנחנו מפעילים אותו ומשתמשים בו לעיתים קרובות! ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן! לפניכם 10 חידות היגיון במתמטיקה, מה שאומר שבשביל לפתור את החידה עליכם לחשוב אך ורק בהיגיון, ואם תחשבו תצליחו לענות על החידות, אל תמהרו, תחשבו טוב לפני שאתם עונים על החידה, ואם תצליחו על תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות, בהצלחה!
חידות מתמטיקה

חשבון סבוך

על אי בודד ומרוחק באמצע האוקיאנוס סמוך למשולש ברמודה ישנם מושבה לא גדולה של אנשים, הבעיה היא שכל תושבי האי מכירים אך ורק את הספרה 3, האם תוכלו לעזור להם להגיע לכל המספרים מ-0 ועד 10 בעזרת 4 פעולות חשבוניות ושימוש בספרה 3 ארבע פעמים בדיוק? פתרון: 3-3+3-3=0 (3:3) · (3:3) = 1 (3:3) + (3:3) = 2 (3+3+3) : 3 = 3 (3·3+3) : 3 = 4 3-(3:3) + 3 = 5 3+3+3-3 = 6 3+(3:3) + 3 = 7 3 · 3 -(3:3) = 8 (3·3) · (3:3) = 9 (3:3) + (3·3) = 10.

חידה יפה

איך יתכן שעשר ועוד עשר לא יהיה שווה עשרים, אבל עוד חמישים יהיה שווה 11? פתרון: בשעון, 10 שעות ועוד 10 דקות, השעה היא 10:10 ועוד 50 דקות, השעה היא 11.

כמה עלתה הלחמנייה

איש אחד נכנס למאפייה וקנה לעצמו לחמים ולחמניות, הסכום הכולל אותו הוא שילם על הקנייה היה 27 ₪ בלבד, לפניכם הנתונים על הקנייה: מחיר הלחם היה פי 4 ממחיר הלחמניה, אך כמות הלחמניות היתה פי 5 ממספר הלחמים, כמה כסף הוא שילם על הלחמניות? פתרון: 15 ₪.

מהו מחיר המלפפון

עומר נכנס לחנות ירקות, כשהוא מגיע לקופה הוא מגלה שהמחיר של כל מלפפון הוא 2 ₪ + חצי מלפפון, האם תוכלו לדעת על פי הנתון הזה מה יהיה המחיר של 2 מלפפונים? פתרון: 8 ₪, כל חצי מלפפון עולה 2 ₪.

ארבעת המספרים

מצא ארבעת מספרים שסכומם יהיה 75, כך שאם תוסיף לראשון 4, ותחסר מהשני 4, ותכפול את השלישי ב-4, ותחלק את הרביעי ב-4 תקבל בדיוק את אותו מספר, האם תצליח? פתרון: 48,3,16,8.

בני כמה אנחנו

גילי הוא פי 3 משהיה גילך כשהייתי בגילך, אבל כאשר אתה תהיה בגילי, סכום גילינו יהיה 42 בדיוק, בני כמה אנחנו? פתרון: 12 ו-18.

משחק שחמט

5 שחקני שחמט התחרו ביניהם במשחק שחמט, הם בחרו בשיטה מעניינת לפיה כל שחקן מתמודד אך ורק פעם אחד עם כל אחד מהשחקנים האחרים, התוצאה היתה: 3 שחקנים סיימו בתיקו, האם תוכלו לדעת מהו מספר הניצחונות שהיו בתחרות? פתרון: 7 מאחר והיה אפשרי רק 10 משחקים.

בן כמה דני?

בכל שנה ביום ההולדת של דני ההורים שלו מכניסים לו כסף לקופת החיסכון האישית שלו, הסכום שאותו הם מכניסים הוא כפי גילו, אם הוא בן שנה הם מכניסים שקל אחד וכל הלאה, כיום יש לשני 21 ₪ האם תוכלו לדעת בן כמה דני? פתרון: בן 6.

חידה מתמטיקאית סבוכה

מלבן שאורך צלעו הגדול הוא 5 ס"מ ושאורך צלעו הקטן הוא 3 ס"מ מה הוא שטח המלבן ומה הוא ההיקף ? הגדילו את הצלע הארוך פי-4 והקטינו הצלע הקטן ב-2 מה הוא השטח וההיקף של הלבן החדש? פתרון: השטח הישן הוא 15 סמ"ר וההיקף הישן הוא 16 ס"מ והשטח החדש הוא 20 סמ"ר וההיקף החדש הוא 42 ס"מ.

קבוצת כדורגל

32 קבוצות כדורגל משתתפות בטורניר (מה שאומר שכל מי שמפסיד יוצא החוצה) האם תוכלו לדעת כמה משחקים יהיו? פתרון: 31 משחקים (1+2+4+8+16).

שאלות נפוצות על חידות היגיון במתמטיקה

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות היגיון במתמטיקה לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות היגיון במתמטיקה שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות היגיון במתמטיקה שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות היגיון במתמטיקה - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות לוואטסאפ

בדיחות למה

חידות בראיון עבודה

בדיחות מצאתי עבודה

חידות הוא והיא לראש השנה

חידות הוא והיא לראש השנה

חידות כיתה ד

בדיחות למה

חידות הוא והיא לט"ו בשבט

משפטים על עצים וטבע

חידות שנונות

חידות שנונות