דף הבית » חידות » חידות ליום המשפחה

חידות ליום המשפחה

יום המשפחה היה נקרא בעבר 'יום האם' יום זה הוא יום מודעות המצוין במדינת ישראל ובמדינות נוספות ומתמקד בתא המשפחתי בכלל ועל תפקיד האם בפרט, יום המשפחה נקבע בחוק לתאריך ל' בשבט, וזאת בעקבות פטירתה של הנרייטה סאלד שהיתה מקימתה של ההסתדרות הציונית הדסה, וכונתה בפי כל 'אם הילדים'. למעשה 'יום המשפחה' או איך שזה היה נקרא 'יום האם' נחגג בקרב דתות נוספות כך מצאנו שביוון העתיקה חגגו יום זה והיה זה יום חגה של האלה 'הרה' שהיא היתה אם כל אלים, ולאחר התפשטות דת הנצרות ברחבי העולם התקבע עוד יותר חגיגת יום המשפחה – האם. במהלך המאה ה-19 החלו מדינות אירופאיות רבות לחגוג את יום האם, בגרמניה צוין יום המשפחה לראשונה ב-1923 ובצרפת זה החל מעט מאוחר יותר ב-1949, גם בארה"ב החלו לחגוג יום זה במחצי השניה של המאה ה-19, וגם כאן במדינת ישראל החלו אז לחגוג יום זה. אז לכבוד יום המשפחה, הבאנו לכם חידון מעניין ומאתגר על כל הנושא של אמהות ומשפחה, וכמובן שאם תצליחו, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
בדיחות למה

ההריון המבוגר ביותר

האם תדעו מהו הגיל המבוגר ביותר שתועד להריון? פתרון: גיל 70 אישה בשם אומקרי פנוור מהודו ילדה תאומים בגיל זה כשהבעל שלה בן 77! יש לציין כי בתנ"ך מפורט על נשים שילדו בגילאים מבוגרים יותר, כמו שרה ועוד.

תאריך יום המשפחה

במדינת ישראל חוגגים את יום המשפחה בל' בשבט, אך במרבית מדינות העולם חוגגים את יום המשפחה בתאריך אחר, האם אתם יודעים מתי? פתרון: ביום ראשון השני של חודש מאי.

משפחה גרעינית

בתקופת הקורונה שמענו רבות על מה שנקרא 'משפחה גרעינית' מהי משפחה גרעינית? פתרון: משפחה הכוללת הורים וילדים בלבד!

הכרת יום המשפחה בארה"ב

יום האם נכנס לארה"ב במהלך המאה ה-19, האם תדעו איזה נשיא ארה"ב הכיר לראשונה ביום האם – יום המשפחה? ומהו הפרח המסמל רשמית את יום האם בארה"ב? פתרון: בשנת 1914 קבע הנשיא וודרו וילסון את יום האם כיום לאומי ברחבי המדינה, והפרח שמסמל רשמית את יום האם הוא פרח ציפורן אדומה או ציפורן לבנה.

משפחה חד הורית

ישנם בישראל לא מעט משפחות חד הוריות, האם תדעו מה הכוונה משפחה חד הורית? פתרון: משפחה שיש בה רק הורה אחד זה מגיע בעקבות גירושין, פרידה, נטישה של אחד ההורים או מוות של אחד ההורים, זה יכול להיווצר גם כאשר ילד נולד מאומץ או בהליך פונדקאות להורה יחיד.

חשיבות יום המשפחה

מדוע ישנה חשיבות רבה לציין את יום המשפחה? פתרון: להראות אהב המיוחדת למשפחה הקרובה.

שמות הבנים

מהו שמו של הבן הראשון שנולד ושמו של הבן האחרון שנולד? פתרון: הבן הראשון נקרא – בן בכור, והבן האחרון נקרא – בן זקונים.

הנרייטה סאלד

כאן בישראל נקבע יום המשפחה ליום פטירתה של הנרייטה סאלד שהקימה את ההסתדרות הציונית הדסה וכונתה בפי כל 'אם הילדים', האם להנרייטה היו ילדים משלה או לא? פתרון: לא היו לה ילדים.

הילודים החריגים ביותר

האם תדעו מיהו הילוד הכבד ביותר ומיהו הילוד הקל ביותר שנולדו אי פעם? פתרון: הילוד הכבד ביותר הוא בן של כרמלינה פדלה מאיטליה שנולד במשקל 10.2 ק"ג, והילוד הקל ביותר היא תינוקת שנולדה במשקל 281 גרם בשנית 1989.

האישה הפורייה ביותר

מי היא האשה הפורייה בעולם שילדה הכי הרבה ילדים באופן מתועד? פתרון: אשתו של איכר רוסי פיודור וסילייב שילדה 27 פעמים והיא בסך הכל ילדה 69 ילדים! חלקם תאומים וחלקם שלישייה.

שאלות נפוצות על חידות ליום המשפחה

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות ליום המשפחה לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות ליום המשפחה שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות ליום המשפחה שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות ליום המשפחה - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות היגיון

חידות הגיון

חידות חיות לילדים

בדיחות על חיות

חידות לפורים לכיתה א'

ברכה לפורים

חידות הוא והיא לראש השנה

חידות הוא והיא לראש השנה

חידות הוא והיא

ציטוטים מהסרט אליס בארץ הפלאות

חידות ליום העצמאות

בדיחות למה