דף הבית » חידות » חידות ליום כיפור

חידות ליום כיפור

יום כיפור הוא היום הקדוש ביותר ביהדות, ביום הזה על פי היהדות אלוהים סולח על כל העבירות והחטאים שעברו בני ישראל, אך יחד עם זאת הוא דורש מעם ישראל תשובה וכפרה. ביום המקודש הזה עם ישראל עומד בצום, מרביתם המוחלט של היהודים צם ביום זה, ובודאי מקפיד שלא לחלל את היום המקודש הזה, כמובן שזה לא מעוגן בחוק, אך ישנה מוסכמות חברתית רחבה מאוד, כי את יום כיפור יש לשמור כיום המיוחד והמקודש ביותר לעם היהודי, גם ברמה הלאומית יום כיפור מוגדר כיום שבתון, ואפילו מרחב האווירי של מדינת ישראל סגור להמראות ונחיתות. השוני הידוע ביום כיפור הוא כמות התפילות אותם אנחנו מתפללים, בעוד שבכל השנה אנחנו מתפללים 3 תפילות ביום כיפור אנחנו מתפללים חמשה תפילות, ובכניסת החג אנחנו מתפללים תפילה נוספת הנקראת 'כל נדרי', ישראלים רבים מקפידים לבוא לבית הכנסת הן בתפילת 'כל נדרי' והן בתפילת 'נעילה' שהיא התפילה האחרונה ביום המקודש הזה. מנהגים רבים חדרו לעם היהודי במשך ההיסטוריה, וכאן המקום לבדוק כמה אתם בקיאים בחג הזה, כמה אתם מכירים את המסורות ואת המנהגים השונים, לפניכם 10 חידות חלקם קצת קשות המקיפות את כל הפרטים על החג הזה, ועכשיו מוטלת עליכם המלאכה לפתור את החידות, ואם תצליחו אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות!
בדיחות למה

המקודם הקדוש ביותר ביום כיפור

לאיזה מקום מיוחד היה נכנס הכהן הגדול ביום כיפור, כמה פעמים הוא היה נכנס לשם? ומה הוא היה עושה שם? פתרון: הכהן הגדול היה נכנס לקודש הקודשים שזהו המקום המקודש ביותר, ולאיש אסור להיכנס לשם מלבד כהן גדול ביום כיפור, הוא היה נכנס לשם 2 פעמים פעם אחת על מנת להכניס את הקטורת ופעם שניה להוציא את המחתה של הקטורת.

הכנת הכהן הגדול

בזמן שבית המקדש היה קיים, עיקר העבודה היתה בבית המקדש, עם ישראל היה מגיע בהמוניו והכהן הגדול היה עושה את העבודות הנדרשות באותו היום, האם תדעו מתי הי המתחיל הכהן את ההכנות לקראת יום הכיפורים? פתרון: שבעה ימים קודים יום הכיפורים היה מתחיל הכהן הגדול את ההכנות לעבודה הגדולה ביום כיפור.

יום כיפור שחל בשבת

מה קורה כשצום יום כיפור חל בשבת? פתרון: צמים אפילו שזה שבת ואין דוחים את הצום, משום שהצום אינו בא מחמת צער, אלא מחמת קדושתו הרבה של היום הזה.

בגדי לבן ביום כיפור

ביום כיפור נוהגים ללבוש בגדי לבן, ישנם כאלה שלובשים רק בגד עליון לבן, וישנם כאלה שמקפידים שכל לבושם יהיה בצבע לבן, האם תדעו מה הסיבה שאנו לובשים בגדי לבן? פתרון: ישנם מספר סיבות, הסיבה העיקרית היא על שם הכתוב 'אם יהיו חטאכם כשנים כשלג ילבינו', סיבה נוספת היא הרצון להידמות למלאכים וצבע לבן הוא צבע המסמל על טוהר וקדושה, לבן הם הצבע של תכריכי המת, ואנחנו רוצים להזכיר לעצמנו את יום המיתה.

ברכת הבנים

בערב יום כיפור רבים מהיהודים נוהגים לומר את ברכת הבנים, האם תדעו מהו? פתרון: ברכת הבנים היא ברכה שההורים מברכים את הילדים שלהם שיצליחו בכל מעשה ידיהם.

תפילת מוסף

חלק מתפילות יום כיפור היא תפילת מוסף, בתפילה זו אנחנו אומרים חלק חשוב מאוד, האם תדעו מהו? פתרון: במהלך תפילת מוסף אנחנו אומרים 'עבודת כהן גדול' שם אנחנו מתארים את כל עבודת הכהן הגדול שהיה בבית המקדש.

המכנה המשותף בין יום כיפור לר"ה

מה המשותף בין יום כיפור לראש השנה, ומה ההבדל ביניהם? פתרון: בשניהם תוקעים בשופר, רק בעוד שבראש השנה אנחנו תוקעים בשופר במהלך התפילה, ביום כיפור אנחנו תוקעים בשופר בסוף תפילת נעילה לבשר על סיום הצום.

מנהגי ערב יום כיפור

ישנם 5 מנהגים ידועים שכמעט כל יהודי נוהג לעשותם בערב יום כיפור, האם תדעו מהם? פתרון: כפרות, התרת נדרים, טבילה במקוה, נתינת צדקה, וקבלת מלקות.

כמה פעמים מתוודים

במהלך יום כיפור אנחנו נוהגים להתוודות, האם תדעו כמה פעמים אנחנו מתוודים ומדוע אנחנו מתוודים מספר פעמים? פתרון: אנחנו אומרים וידוי 10 פעמים במהלך היום, והסיבה שמתוודים 10 פעמים על מנת לתקן את מה שפגמנו ב-10 הדיברות.

תפילת כל נדרי

מה זאת תפילת 'כל נדרי' הנאמרת בכניסת חג יום כיפור? פתרון: בתפילה זו אנחנו מתירים את כל הנדרים שנדרנו במשך השנה, ובנוסף לכך אנחנו מבקשים מבורא עולם שימחל לנו על כל העבירות.

שאלות נפוצות על חידות ליום כיפור

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות ליום כיפור לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות ליום כיפור שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות ליום כיפור שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות ליום כיפור - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות ידע כללי

משפטים חכמים

חידות לילדים לחנוכה

בדיחות למה

חידות ליל הסדר

בדיחות למה

חידות חיות

בדיחות על חיות

חידות הארי פוטר

חידות על הארי פוטר

חידות שרק גאונים יכולים לפתור

חידות שרק גאונים יכולים לפתור