דף הבית » חידות » חידות הגיון פסיכומטרי

חידות הגיון פסיכומטרי

מבחן פסיכומטרי הוא מבחן רחב היקף בו בודקים את רמת היכולות שלכם בכלל המקצועות, כל אחד שרוצתה להיכנס לאוניברסיטה חייב לעבור את המבחן הפסיכומטרי, וחלק משאלות המבחן הם חידות הגיון, אז הבאנו לכם מספר חידות שיעזרו לכם לפתח את ההיגיון והעניק לכם הרגלי חשיבה מיוחדים שיעזרו לכם לפתור את החידות שיופיעו לכם במבחן הפסיכומטרי, אז אל תתעצלו וקראו היטב את החידות, הם ממש לא קלות! וחשבו על פתרון, ואם תצליחו, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
חידות הגיון פסיכומטרי

קלי משקל

ידוע כי כל יצור מכונף הוא קל משקל. כמו כן ידוע כי כל קוף מכונף הוא חום. לפיכך ניתן לומר כי: 1 אין קופים חומים אשר הינם קלי משקל. 2 כל הקופים החומים הם קלי משקל. 3 אם יש קופים מכונפים הם אינם קלי משקל. 4 אם יש קופים מכונפים הם חומים וקלי משקל. פתרון: 4.

משפחת יצחקי

משפחת יצחקי שלושה אחים, אבנר, אלי ואסף, ולהם שלוש תכונות: רמאי, יפה ואמיץ, שלושת האחים התיישבו בצהרי שבת לשחק קלפים, ידוע שאבנר לעולם אינו מנצח, שהרמאי תמיד מסיים אחרון, שאסף הוא האמיץ. במידה והאח היפה ניצח, מה מתחייב? 1 אלי הגיע למקום השני 2 אבנר הגיע למקום השני 3 אלי הוא הרמאי 4 אלי הוא היפה. פתרון: 4.

טיול בפראג

ידוע כי בפראג יותר מטיילים מברלין בכל שנה. לפיכך הסיק עידו כי פראג היא עיר יפה יותר מברלין, איזו טענה עשויה לחזק את מסקנתו של עידו? 1 מדי שבוע יש חמישה ימי גשם בפראג לעומת יום גשם אחד בברלין 2 מדי שנה נערך בפראג פסטיבל פרזול הסוסים השנתי המושך אליו אלפים 3 מחירי המלונות בברלין אינם שווים לכל נפש 4 המטבח הצ'כי נודע בייחודו הקולינארי. פתרון: 1.

למי הוא משקר

שימי משקר רק לבנות. ורד משקרת רק לבנים חוץ מלשימי ולחברו חיים. לפיכך לא יתכן כי: 1. שימי יאמר לורד "את משקרת". 2 ורד תאמר לחיים "אני לא משקרת". 3 שימי יאמר לורד "את שיקרת לחיים". 4 ורד תאמר לשימי "אני משקרת". פתרון: 4.

מדורת ל"ג בעומר

במדורת ל"ג בעומר התיישבו שלושה חברים האחד ליד השני. ידוע כי, מימין לבני יושב האדם שהביא עצים, מימין לאבי יושב צחי, האדם אשר יושב בקצה הימני הביא מרשמלו, היכן יושב בני? 1 קיצוני מימין 2 במרכז 3 קיצוני משמאל 4 לא ניתן לדעת פתרון: 3.

חגיגה במסעדה

במסעדה יושבים חמישה בני משפחה כדי לחגוג יום-הולדת לאחד מהם: יונתן, אייל, שלומית, נטלי ואלעד, בתפריט חמישה סוגי עוגות, ובני המשפחה הזמינו את כולן מבלי לחזור על אחת פעמיים, גבינה, פירות, שוקולד, גלידה ותפוחים. נטלי תמיד מזמינה עוגת שוקולד. מי שיש לו יום-הולדת מקבל עוגה עם זיקוקים. זיקוקים יכולים להיות על עוגות גבינה וגלידה בלבד. בנים אינם אוכלים עוגות תפוחים. אלעד אינו מזמין עוגת פירות. מה אינו נכון בהכרח? 1 שלומית הזמינה עוגת תפוחים 2 אם ליונתן יש יום-הולדת, אז אייל הזמין עוגת פירות 3 אם אייל קיבל עוגת גבינה, אז לאלעד יש יום-הולדת 4 לשלומית בוודאות אין יום-הולדת? פתרון: 3.

מספר אוהדים

למשחקיה של קבוצת "מכבי סביון" מגיעים תמיד יותר אוהדים מאשר למשחקיה של יריבתה, "הכוח רמת-אילן". יושב-ראש התאחדות הכדורגל הסיק מכך כי "מכבי סביון" היא קבוצה טובה יותר. איזה נתון לא יגרום לו לשנות את דעתו? 1 בסביון יותר תושבים מאשר ברמת-אילן. 2. המשחקים מתקיימים בדרך-כלל בשבתות, ורוב תושבי רמת-אילן הם דתיים. 3. תושבי רמת-אילן עשירים יותר מתושבי סביון, והכניסה לכל המשחקים היא בתשלום. 4 האצטדיון נמצא במרחק כחצי שעה נסיעה מסביון, וכשעתיים נסיעה מרמת-אילן. פתרון: 3.

חברים ליד השולחן

סביב לשולחן מרובע יושבים ארבעה חברים, אחד על כל צלע של השולחן: יוני, רמי, דני ורני, דני תמיד יושב מול חבר ששמו מתחיל באות ר', יוני תמיד יושב ליד פאת השולחן הימנית, מה תמיד נכון? 1 רמי יושב ליד יוני 2 יוני יושב ליד דני 3 רמי יושב ליד רני 4 תשובות ב' וג' נכונות פתרון: 4

סידור הספרים

על מדף ישנם ארבעה ספרי לימוד המונחים זה על-גבי זה לאו דווקא בסדר זה : חשבון, אנגלית, עברית וספרות, ידוע: שספר החשבון אינו התחתון ביותר, שספר העברית תמיד מונח מתחת לספר האנגלית ובצמוד לו. מה מהבאים מתחייב על-פי הנתונים? 1 אם ספר העברית שני מלמטה, ספר החשבון הוא העליון 2 אם ספר החשבון הוא העליון, ספר הספרות הוא התחתון 3 ספרי החשבון והספרות תמיד מונחים זה על-גבי זה 4 ספר הספרות לעולם אינו העליון פתרון: אם ספר עברית שני מלמטה, ספר חשבון הוא העליון.

ארוחה מלכותית

המלך ארתור כינס את חמשת אביריו לארוחת ערב סביב שולחן עגול. ידועים הפרטים הבאים: א. סר לנסלוט וסר רובין יושבים זה לצד זה. ב. סר גאווין וסר בריאן יושבים זה מול זה. ג. המלך עצמו, סר לנסלוט וסר בריאן לא יושבים זה בסמוך לזה. אילו מבין סדרי הישיבה הבאים עשוי להיות זה שמתקיים סביב השולחן? 1 המלך ארתור, סר פרדריק, סר בריאן, סר רובין, סר גאווין, סר לנסלוט. 2 סר גאווין, המלך ארתור, סר פרדריק, סר בריאן, סר רובין, סר לנסלוט. 3 סר בריאן, סר פרדריק, סר רובין, המלך ארתור, סר לנסלוט, סר גאווין. 4 סר פרדריק, סר גאווין, סר בריאן, סר לנסלוט, סר רובין, המלך ארתור. פתרון: 2.

שאלות נפוצות על חידות הגיון פסיכומטרי

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות הגיון פסיכומטרי לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות הגיון פסיכומטרי שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות הגיון פסיכומטרי שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות הגיון פסיכומטרי - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות חיות מי אני

בדיחות על חיות

חידות לגיל 7

בדיחות למה

חידות לחודש שבט

בדיחות למה

חידות בגימטריה

חידות בגימטריה

חידות פרשת בראשית

חידות על בראשית

חידות ליום הפאי

בדיחות למה