דף הבית » חידות » חידות פרשת נח

חידות פרשת נח

פרשת נח היא הפרשה השניה בתורה, בפרש מסופר על המבול שהיה בעולם, על חורבן העולם, ועל תיבה אחת קטנה שבה ניצלו כל מיני החיות והבהמות וגם נח ובניו, הפרשה מאריכה בתיאורים על את של התיבה, כמה היה גודלה וכמה היה גובהה, התורה גם מאריכה מאוד בתיאור מפורט על המבול, כשגשם עז ניתך על הארץ, ולא היה מותר לבני האדם, למרות שתיאור התיבה והמבול מפרטים אך ורק בספר התורה, אך בשנים האחרונות נמצאו שרידים לתיבה התואמים במדויק את המידות המופיעות בתורה על רכס הר בחבל טורקיה, החוקרים חקרו היטב את הממצאים והגיעו למסקנה שזו התיבה האמורה בפרשת נח, וזה ההסבר היאך הגיעה התיבה לרכס ההר הגבוה. פרשת נח עמוסה בתיאורים ונתונים, האם אתם בטוחים תצליחו לעמוד במבחן קצר? אז לפניכם 10 חידות, שיעזרו לכם לברר מהי רמת הידיעות שלכם, ואם תצליחו, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות כמה זמן לקח לכם לענות על החידות, בהצלחה!
חידות פרשת נח

מהיכן יצא הגשם

דרכם יוצא עשן בימינו, ואילו בעדם יוצא הגשם בפרשתינו, מה הוא? פתרון: ארובות השמיים.

הקללה בפרשה

גם בעבר וגם בהווה קולל האדם, אך בעוד בעבר היה זהז זה בציוי הקל, בפרשה זה היה בציווי האדם, מי קולל? ומדוע? פתרון: נח קילל את חם מאחר והביט על נח כשהוא היה שיכור.

שליחת העופות

כמה פעמים נח שלח חיות או עופות מחוץ לתיבה? פתרון: 4 פעמים, פעם אחת את העורב, ועוד 3 פעמים את היונה.

אבי האומה

בפרשתנו נולד אבי האומה, סבל ומכואב בימיו ידע, אם אישה התחתן והיא עקרה, ואף מצוין כי הוא היה בן משפחתה, מיהו אבי האומה? ומי זאת אשתו? ומה הקשר ביניהם? פתרון: אברהם אבינו ואשתו שרה, ושרה הייתה בת אחיו.

התיבה אחר המבול

היכן נחה התיבה לאחר המבול? פתרון: על הרי אררט.

האכילה שהותרה לנח

כאדם כן נח – באכילתו הוגבל, אך בנח בשונה מהאדם, תפריטו הוגדל, האם תדע מה הותר לנח ונאסר על האדם? פתרון: לאדם הראשון הותר לאכול רק מן הצומח, ואילו אצל נח הותר לאכול אף בשר.

הבהמות בתיבה

כמה בהמות הכניס נח לתיבה? פתרון: מכל החיות הוא הכניס זוג אחד, ואילו מהבהמות הטהורות הוא הכניס 7 זוגות.

מלך בפרשה

הוא מלך בכח הזרוע, ובהיותו איש ציד השתבח, מיהו זה? פתרון נמרוד.

בניות בפרשה

שתי בניות מוזכרים בפרשתנו, האחת – לעלות לשמים, ואילו השנייה – להעלות לשמיים, שתי הבניות לתגובת ה' זוכות, האחת לפיזור והריסה לדורות, ואילו האחרת להבטחה ששוב לא יחזור להיות, מה הם? פתרון: הראשונה 'הבה נבנה לנו עיר' שהקב"ה הענישם בהריסת המגדל והפצתם ברחבי העולם, והשנייה 'ויבן נח מזבח לה' ועל כך קיבל את ההבטחה שלעולם לא יהיה מבול על הארץ.

בני נח

מהם שמותיהם של בני נח? פתרון: שם חם ויפת

שאלות נפוצות על חידות פרשת נח

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות פרשת נח לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות פרשת נח שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות פרשת נח שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות פרשת נח - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות לדרך

בדיחות למה

חידות טריוויה לילדים

בדיחות לילדים כיתה ב

חידות חורף

בדיחות חורף

חידות המירוץ למיליון

חידות המירוץ למיליון

חידות חיות

בדיחות על חיות

חידות בחשבון לילדים בכיתה ב'

10 חידות בחשבון