דף הבית » חידות » חידות חשבון לחנוכה

חידות חשבון לחנוכה

חנוכה או בשמו הישראלי חג האורות זה אחד החגים האהובים על כל אחד ואחד מאיתנו, בכל לילה אנחנו מדליקים נרות, וחוגגים במסיבות משפחתיות, אוכלים סופגניות ומאכלי חלב, והכל זכר לנס שאלוקים עשה עימנו בשעה שבאו היוונים להילחם עם בני ישראל, העמיד אלוקים את המכבים שהצליחו להילחם עם היוונים והם ניצחו אותם על אף שכל הסיכויים היו לרעת עם ישראל, היוונים היו מרובים ועם ישראל היה מועטים, ואף על פי כן עם ישראל ניצח את היוונים. כמובן שבמסיבות האלה כולנו מחכים לפעילות חברתית מעניינת, ובדיוק בשביל זה הבאנו לכם 10 חידות בחשבון הקשורות לחנוכה שיהוו עבורכם אתגר חוויתי במהלך מסיבת החנוכה, החידות שלפניכם אולי נראות קלות במבט ראשון, אבל אם תחשוב היטב תגלו שהם לא כל כך קלות, לכן אל תמהרו, תחשבו היטב לפני שאתם עונים תשובה, ואם הצלחתם לפתור את כל החידות, אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות!
בדיחות חנוכה

ספר מתכונים

בספר מתכונים כתוב כי צריך להזריק לסופגנייה 3 גרם ריבה, בבית יש לי צנצנת עם 21 גרם ריבה, לכמה סופגניות הריבה תספיק? פתרון: 7 סופגניות.

דמי חנוכה

במהלך מסיבת חנוכה סבא החליט לחלק לכולם דמי חנוכה, הוא הוציא מהכיס 800 ₪ והוא חילק את הכסף בדרך הזו: ראובן הנכד הבכור שעומת להתחתן בשבוע הקרוב, קיבל מחצית מן הסכום, ושאר הכסף התחלק שווה בשווה בין 8 האחים של ראובן, האם תדעו כמה כסף קיבל כל אחד? פתרון: ראובן - 400 ₪, שאל הנכדים - 50 ₪.

קורס אפייה

בקורס לאפייה לימדו אותנו להכין סופגניות, לאחר הקורס החלטתי לנסות בבית להכין סופגניות, התחלתי בשעה 16:00 לישת הבצק ארכה במשך 20 דקות, לאחר מכן הבצק עמד לתפיחה במשך שעתיים, לקחתי את הבצק רידדתי וקרצתי סופגניות במשך 30 דקות, הטיגון לקח עוד 30 דקות, לאחר מכן הזרקת הריבה והציפוי באבקת סוכר נמשך 20 דקות, מתי הסופגניות היו מוכנות? פתרון: 19:40.

נרות

לאחר בדיקה מעמיקה גילינו כי נר אחד דולק במשך שעה שלמה, בשעה 20:00 הדליק דוד 3 נרות, האם תדעו מתי כל הנרות יכבו? פתרון: בשעה 21:00

סביבון אורות

אורי קיבל מאבא ואמו דמי חנוכה, לאחר חנוכה הוא הלך לקנות סביבון מיוחד שמדליק אורות עליו הוא חולם כבר המון זמן, הוא נכנס לחנות צעצועים לקח את המוצר, ונעמד בתור לשלם על הסביבון, הוא מגיע לקופה והוא מגלה שיש שם תור ארוך במיוחד, הוא סופר את מספר האנשים בתור והוא מגלה שהוא עומד במקום ה-16 מההתחלה, לאחר כמה רגעים הוא מסתובב אחורה והוא מגלה שהוא במקום ה-14 מהסוף, האם תדעו כמה אנשים המתינו בתור ביחד עם אורי? פתרון: 31 אנשים.

מסיבת חנוכה

אמא החליטה לערוך מסיבת חנוכה לכל המשפחה, בשביל כך היא שלחה את יהודה שיקנה סופגניות לכל המשפחה, היא ציידה אותו בסכום כסף לקניית הסופגניות, לאחר שיהודה הגיע למאפייה הוא בירר מה המחיר של 8 סופגניות, והמוכר אמר לו, המחיר הוא 16 ₪, יהודה בדק את הכסף וגילה שאין לו מספיק כסף, הוא עשה חשבון וגילה שיש לי כסף מספיק ל-5 סופגניות, האם תדעו כמה כסף היה ליהודה? פתרון: 10 ₪.

לביבות במסיבת חנוכה

אמא החליטה להכין לכבוד מסיבת חנוכה לביבות, היא שאלה את הילדים כמה לביבות צריך להכין, הילדים עשו חשבון ואמרו לה, 'צריך להכין 105 לביבות', אמא התחילה לטגן את הלביבות, לאחר 3 שעות היא סופרת ומגלה כי היא הכינה 45 לביבות, כמה זמן נותר לה על מנת שתוכל לסיים את כל הלביבות? פתרון: 4 שעות.

סופגניות

לאורית היה מגש של סופגניות, מחצית מן הסופגניות היא נתנה לאחיה יאיר, מחצית ממה שנותר לה היא נתנה לאחותה יעל, ולאחר מכן היא פגשה את חברתה תמר והיא החליטה להתחלק איתה שווה בשווה בסופגניות שנותרו לה, תמר קיבלה מאורית 2 סופגניות, האם תדעו כמה סופגניות היו לאורית בהתחלה? פתרון: 16 סופגניות.

בקבוקי שמן במבצע

אבא הלך לחנות המכולת השכונתית על מנת לקנות בקבוקי שמן עבור חג החנוכה, כשהוא הגיע למכולת הוא רואה שלט עליו כתוב 'מבצע! בקבוק ראשון ב-16 ₪ כל בקבוק נוסף ב-8 ₪' אבא לקח מספר בקבוקים והלך לקופה, בקופה אמר לו המוכר שהתשלום הוא 40 ₪, כמה בקבוקים אבא קנה? פתרון: 4 בקבוקים.

כמה נרות?

בחג החנוכה אנחנו מדליקים בכל יום תוספת של נר, ביום הראשון - נר אחד, ביום השני - 2 נרות וכן הלאה, כמה נרות היינו מדליקים אילו חג החנוכה היה נמשך 10 ימים? פתרון: 55 נרות בלי שמש (65 נרות עם שמש).

שאלות נפוצות על חידות חשבון לחנוכה

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות חשבון לחנוכה לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות חשבון לחנוכה שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות חשבון לחנוכה שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות חשבון לחנוכה - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות פרשת בראשית

חידות על בראשית

חידות חקירה

חידות חקירה

חידות הוא והיא קשות

חידות הוא והיא קשות

חידות חשיבה מחוץ לקופסא

חידות חשיבה מחוץ לקופסא

חידות שמות ערים

חידות שמות ערים

חידות בנושא שמיטה

חידות בנושא שמיטה