דף הבית » חידות » חידות ל"ג בעומר

חידות ל"ג בעומר

ל"ג בעומר הוא יום חג בעם היהודי, הוא היום שבו רבי שמעון בר יוחאי נפטר, ועל פי המסורת היהודית אותו היום הוא יום חג, ועל כן אנחנו חוגגים את היום הזה בשמחה ומשתה, באותו יום גם פסקו תלמידי רבי עקיבא למות, בגמרא מסופר על 24 אלף זוגות תלמידים שהיו לרבי עקיבא וכולם מתו עד שביום ל"ג בעומר הם פסקו מלמות, וזו סיבה נוספת לשמחה הרבה שיש באותו היום. אחת המנהגים המזוהים ביותר עם חג 'ל"ג בעומר' הוא המדורות, יהודים בכל רחבי העולם מדליקים מדורות, ובזה מציינים את השמחה הגדולה שיש ביום הקדוש הזה. והאמת שהגיע הזמן לבדוק מהי רמת הידיעות שלכם בכל מה שקשור לל"ג בעומר, אבל לא רק לל"ג בעומר אלא גם לאש ומדורה!!! ובדיוק בשביל זה הבאנו לכם כאן 10 חידות, חלקם קשות וחלקם פחות קשות שמחייבות ידע נרחב, וכך תוכלו לדעת עד כמה אתם בקיאים באירועים שקרו ביום המיוחד הזה, ואם תצליחו כמובן שאל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
בדיחות לג בעומר

איך הם שמרו על הבגדים

רבי שמעון בר יוחאי ובנו רבי אלעזר ישבו במערה 13 שנה, האם אתם יודעים כיצד הם שמרו על הבגדים שלהם שלא יתבלו בגלל החול? פתרון: הם היו פושטים את הבגדים שלהם ומתיישבים בחול כשהחול היה מכסה עד הצוואר שלהם.

פעולות האש

בעברית אש אינה רק 'שורפת' ישנם עוד מספר פעלים המתארים את פעולת האש, האם תדעו מהם? פתרון: יקד – אש יוקדת, אכל – אש אוכלת, קדח – אש קודחת.

חלאקה

אחד הדברים שנוהגים לעשות בל"ג בעומר הוא 'החלאקה' מעמד זה מקיימים על פי רוב על הקבר של רבי שמעון בר יוחאי במירון, האם תדעו מה עושים בטקס זה? פתרון: ברגע שילד בא לגיל 3 שנים עושים לו תספורת.

מדוע רבי שמעון בר יוחאי ברח

רבי שמעון בר יוחאי נאלץ לברוח ביחד עם בנו, האם תדעו מדוע היה עליו לברוח, ולהיכן הוא ברח? פתרון: הרומאים רצו להרוג אותו, והוא ברח ביחד עם בנו רבי אלעזר למערה שבפקיעין.

ירושלים של זהב

כולכם בודאי מכירים את השיר 'ירושלים של זהב' האם אתם יודעים מהו מקור ביטוי זה? פתרון: זה היה תכשיט שרבי עקיבא הבטיח לאשתו רחל לקנות לו ברגע שהם יהיו עשירים, וברגע שנהיה להם כסף הוא קנה לרחל אשתו מתנה זו.

החיילים של בר כוכבא

במרד בר כוכבא בחר בר כוכבא חיילים אמיצים וחזקים, האם תדעו איך הוא בחר את לוחמיו? מה היו התנאים על מנת להיות חלק מהחיל? פתרון: הוא הכריח את כולם לקטוע לעצמם אבצע ובכך להוכיח את האומץ הרב שלהם, וכן לעקור עץ ארז תוך כדי רכיבה על סוס ובזאת להוכיח על הגבורה שלהם.

מדוע מדליקים מדורות

מקומות רבים ברחבי העולם היהודי נוהגים לציין את יום ל"ג בעומר בדלקת מדורה, האם אתם יודעים מדוע מדליקים מדורות ביום ל"ג בעומר? פתרון: 1. בגלל המדורה שהקיפה את ביתו של רבי שמעון בר יוחאי בזמן פטירתו. 2. בגלל המשואות שהיו מדליקים היהודים בזמן המרד של בר כוכבא נגד הרומאים.

מרד בר כוכבא

אחד האירועים שקרו בל"ג בעומר הוא מרד בר כוכבא, בתחילת דרכו גם חכמי היהודים היו בטוחים כי הוא המשיח, האם תדעו מדוע הם חשבו כך? ומה השם שקרא לו רבי שמעון בר יוחאי בסוף ימיו? פתרון: בגלל נבואת בלעם 'דרך כוכב מיעקב' והם פירשו זאת על בר כוכבא, רבי שמעון בר יוחאי היה מכנה את בר כוכבא 'בר כוזיבא'.

מדורה

מהיכן מגיע המילה 'מדורה'? פתרון: שורש המילה מדורה הוא 'דור' שהמשמעות של המילה הזו זה עיגול.

פטירת רבי שמעון בר יוחאי

מה גילה רבי שמעון בר יוחאי לתלמידיו קודם פטירתו, וכיצד נקראים דברים אלו? פתרון: הוא גילה להם את הזוהר וזה נקרא אדרא רבה ואדרא זוטא.

שאלות נפוצות על חידות ל"ג בעומר

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות ל"ג בעומר לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות ל"ג בעומר שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות ל"ג בעומר שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות ל"ג בעומר - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות הוא והיא קשות

חידות הוא והיא קשות

חידות הגיון וחשיבה

חידות הגיון וחשיבה

חידות לפורים לכיתה ה

ברכה לפורים

10 חידות בחשבון

10 חידות בחשבון

חידות בחשבון לכיתה ג'

10 חידות בחשבון

חידות ליום הפאי

בדיחות למה