דף הבית » חידות » חידות לילדים פרשת יתרו

חידות לילדים פרשת יתרו

פרשת יתרו היא פרשה שנמצאת בספר שמות, לאחר שעם ישראל יצא ממצרים והוא נמצא במדבר, פרשת יתרו היא פרשה שלמה שנכתבה על חותן משה רבינו, יתרו היה כהן מדין, הוא היה בעל מעמד חשוב בקהילה, אבל עדיין הוא לא נטש ועמל כל ימיו וחיפש למצוא את האמת הכנה, עד שהוא בא אל המדבר לחזור לחיק האלוקים, בפרשה מסופר על פועליו ועל מעשיו של יתרו על העצות שהוא העניק למשה רבינו, ועל מה שמשה רבינו הבטיח ליתרו. אבל האם אתם בטוחים שאתם בקיאים היטב בפרשה הזו? אם התשובה שלכם היא חיובית, נראה אתכם צולחים את החידות האלה, לפניכם 10 חידות קצת קשות על הפרשה, חידות האלה יאתגרו אתכם ויבחנו את רמת הידיעות שלכם, ואל תשכחו אחרי שפתרתם נכונה, לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות.
בדיחות למה

כוהנים ולא משבט הכהונה

אנחנו יודעים שכהנים הם אותם אלה שהגיעו משבט הכהונה – שבט לוי, אך בפרשה שלנו מצאנו את כינוי הכהונה אף על אנשים שאינם באו משבט הכהונה, האם תדעו מי הם? פתרון: עם ישראל – ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש. יתרו – וישמע יתרו כהן מדין חותן משה. הבכורות – וגם הכהנים הניגשים אל העם התקדשו.

שמות יתרו

כמה שמות היו ליתרו, ומה הם שמותיו? פתרון: 7 שמות, רעואל, יתר, יתרו, חובב, חבר, קיני, פוטיאל.

קולות של מתן תורה ושל הכנסת כלה

בכמה קולות ניתנה התורה – ובכמה קולות נכנסת הכלה לחופה? פתרון: 5 קולות – קולות (לשון רבים – 2) וברקים – (2) קול שופר = 5 קולות, וכך גם אישה הנכנסת לחופש – קול ששון וקל שמחה קול חתן וקול כלה קול מצהלות חתנים.

ילדיו של משה רבינו

כמה ילדים היו למשה בזמן שבא אליו יתרו, מה היו שמותיהם? והיכן הם היו? פתרון: 2, גרשום – כי גר הייתי בארץ נוכריה, אליעזר – כי אלוקי אבי בעזרי, והם היו במדין ויתרו הביא אותם אל המדבר למשה.

ויחד יתרו

'ויחד יתרו על כל הטובה אשר עשה ה לישראל' מה ביאור המילה 'ויחד'. פתרון: א. שמח על כל הניסים שנעשו לעם ישראל. ב. פחד מהעונש שהוא עלול לקבל כמו שקיבלו המצרים.

המקור לקידוש בשבת

כל שבת אנחנו עושים קידוש בערב ובבוקר, האם תדעו מהו המקור לחיוב זה? פתרון: בפרשה כתוב 'זכור את יום השבת לקדשו' ודרשו חז"ל זוכרהו על היין.

מעלות שהן מדרגות האסורות

בפרשה היא מוזכרת כמדרגות אשר הן משמשות מעלות, עליהם אסור לעלות כדי שלא להתגלות, רש"י על כך מביא ק"ו חשוב ביותר, המלמד אותנו איך להתייחס לחבר, מי אני? פתרון: האיזור לעלות על המזבח שלא תגלה ערוותך עליו ואתה נוהג בהם מנהג בזיון, ורש"י הביא ק"ו שכשם שלאבנים אסור להתנהג כך משום בזיון, ק"ו שחייבים להקפיד על הבזיון של החבר.

מקור לביטוי

בטח גם אתם שמעתם את הביטוי 'הכל יבוא על מקומו בשלום' ביטוי זה מופיע בפרשה, האם תדעו מי אמר זאת ולמה? פתרון: אחרי העצה שהביא יתרו למשה רבינו אמר יתרו 'וגם כל העם הזה יבוא על מקומו בשלום'.

ברוך ה'

היכן ומי אמר בפרשה 'ברוך השם', היכן התבטא באופן דומה לזה אבי – שם?, אדם נוסף שאמר זאת היה מלך שלם, והמביא אישה לאבי הבא לעיר שכם, מי אני? פתרון: יתרו אמר ' ברוך ה אשר הציל אתכם מיד מצרים ומיד פרעה'. אבי שם הוא נח שאמר 'ברוך ה' אלוקי שם', מלך שלם הוא מלכי צדק שאמר 'וברוך א-ל עליון. והמביא אישה לאבי הבא לעיר שכם הוא אליעזר שאמר 'ברוך ה' אלוקי אדוני אברהם'.

ביטוי כפול מי אמר ולמה

פעמיים בתורה מצאנו ביטוי זה, פעם אחד אמר זאת ליתרו – משה, ובפעם האחרת אמר זאת האלוקים לאדם, האם תדעו מהו ביטוי זה? ובהקשר למה זה נאמר? פתרון: יתרו אמר למשה 'לא טוב הדבר אשר אתה עושה נבול תיבול גם אתה גם כל העם אשר איתך' ואלוקים אמר לשון זאת לאדם הראשון 'לא טוב היות האדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו'.

שאלות נפוצות על חידות לילדים פרשת יתרו

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לילדים פרשת יתרו לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לילדים פרשת יתרו שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לילדים פרשת יתרו שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לילדים פרשת יתרו - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות הארי פוטר

חידות על הארי פוטר

חידות ט"ו בשבט

בדיחות לטו בשבט

חידות הגיון

חידות הגיון

חידות טריוויה

חידות טריויה

חידות ליום המשפחה

בדיחות למה

חידות בהארי פוטר

חידות על הארי פוטר