דף הבית » חידות » חידות לפורים בחרוזים

חידות לפורים בחרוזים

חג פורים הוא חג שמסמל יותר מכל את ניצחונו של העם היהודי, במהלך כל הדורות קמו אנשים רבים שרצו להשמיד את העם היהודי, הן מבחינה גשמית והן מבחינה רוחנית, בחג הפורים אנחנו חוגגים את ניצחונה של האומה היהודית על המן הרשעה שביקש להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים. סיפור המגילה הוא סיפור ניסי סיפור שמגלם בתוכו מלך שכועס על אשתו, מרגיש בודד ועזוב, מחפש אהבה חדשה, ומוצא אותה באמצעות אסתר המלכה, הסתכנותה של המלכה למען עמה ומולדתה עד הסוף בישועה המופלאה, בשילוב עלייתו של איש סנדלר לגדולה, וכעס רב על גדול האומה, הטלת גורלות והפצת גזירות, עד שהא-ל הקשיב לקול זעקות… סיפור המגילה כולל בתוכו מספר רב של פרטים, ועל מנת לוודא שאתם בקיאים בכולם החלטנו להביא לכם מבחן פתע, לפניכם 10 חידות מאתגרות, אך שימו לב, הם באים בצורה מגוונת ושונה, לציין את החג המיוחד והמופלא… וכמובן שאל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות!
ברכה לפורים

איגרות המלך אחשוורוש

שלשה איגרות במגילה נשלחים, אילולי הראשונה, לא היו ניצלים היהודים, הראשונה יצרה הלם ותדהמה, השניה יצרה הכנה למלחמה, ואילו השלישית יצרה יום משתה ושמחה... פתרון: האיגרות הראשונות – להיות כל איש שורר בביתו ומדבר כלשון עמו. האיגרות השניות – להשמיד את כל היהודים מנער ועד זקן. האיגרות השלישיות – להשמיד את כל אויבי היהודים.

מדוע לא אכלו מצה, ומתי היתה התליה

מדוע בליל הסדר בשושן הבירה מצה לא נאכלה, ובאיזה חג לדעתך, אבי דלפון נתלה? וביום בו תענית אסתר, בימינו סדורה... מה בשושן הבירה בימי הדסה קרה? פתרון: מאחר והיה זה חלק משלשת ימי הצום ,שגזר מרדכי על היהודים משום כך לא אכלו היהודים מצב, המן נתלה במהלך חג הפסח בי"ז בניסן, ובתענית אסתר – י"ג אדר, נלחמו בשושן הבירה.

משתאות היהודים לכלל האנשים

גם היהודים משתה עורכים, אינם מסתפקים באחד אלא שניים מכינים הראשונה היא לכלל היהודים ואילו השנייה עבדי המלך והשרים פתרון: בכל מדינה ודמינה שהגיעו הכתבים האחרונים לנקום באויבי היהודים ערכו היהודים 'משתה ויום טוב', וגם ביום י"ד באדר לאחר המלחמה ובשושן היה זה ביום ט"ו ערכו היהודים משתה נוסף.

שתיית יין של שני אנשים במהלך משתה מרעים

עוד מצאנו שתייתם של שני אנשים שתיית רשעים רעים וארורים, ומשתה נוסף נערך בממלכה אך היה מיוחד לחברות המלכה? פתרון: לאחר חתימת הספרים ישבו המלך אחשוורוש והמן לשתות. גם ושתי המלכה ערכה משתה נשים.

הצלת המלך אחשוורוש

פעם במגילה הם קרויים כך, ופעם אחרת הם קרויים כך, מזימתם הייתה להרוג את המלך, אך איש יהודי גילה את האיוולת, הוא אמר את המזימה לאשת המלך, ותושייתו בספר נכתבת? פתרון: בגתן ותרש (ופעם אחרת הם קרויים בגתנא ותרש) רצו להרוג את המלך אחשוורוש, שמע זאת מרדכי וסיפר לאסתר המלכה, והמלך כתבו בספר דברי הימים לפני המלך.

הטלת מיסים והנחת מיסים

היכן במגילה הטלת – מס נגזרת, ומתי ההנחה למדינות נזכרת... ריבוא ככר לאוצר נשקלים ומורמים, וטבעת מוסרת וספרים נחתמים...? פתרון: הטלת המס – וישם המלך אחשוורוש מס על הארץ ואיי הים.... הנחה למדינות – בהמלכת אסתר 'והנחה למדינות עשה'... המן הביא לאחשוורוש עשרת אלפים ככר כסף, ובתמורה אחשוורוש הביא להמן את הטבעת.

פעמיים משתה

פעמיים משתה מצאנו במגילה ושניהם נערכו בשלושה, בה היו שני גברים ועוד אישה? פתרון: אלו ימי המשתה שאסתר ערכה לאחשוורוש והמן הרשע.

הסתובב בגינה ואל המלך נקרא

הוא הסתובב בחצר הגינה בשעה ששנת המלך נדדה. הצטוו כולם להביא ספרים ועליו הוטלה המלאכה לכבד מצילים פתרון: המן היה בחצר המלך בשעה ששנתו של המלך אחשוורוש נדדה, ובאותה העת קראו את הספרים בהם היה כתוב על הצלת מרדכי את המלך אחשוורוש, והמן נצטווה להרכיבו ברחובות העיר ולומר לפני ככה יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו.

משתאות שמסתיימות בטרגדיות

שתי משתאות בחרון אף המלך מסתיימים, בעקבותיהם מודחים רמים ואף גזירות נחתמים אך שימו לב, בחידה תריסר משתאות נשאלה אך סך כל המשתאות במגילה, היו אך ורק תשעה!!!!! פתרון: משתה הראשון של המלך אחשוורוש הסתיים בתליית המלכה ושתי עקב אי קיומו של ציווי המלך. המשתה השני הוא המשתה של אסתר שבו נהרג המן הרשע.

משתאות ארוכים במיוחד

על ריבוי המשתאות ישנם לא מעט שאלות, אך בעזרת מספר סימנים ננסה כל משתה לזהות ולגלות, משתה אחד נמשך חצי שנה ובו שבוע היה ל'שושנים' בחצר הגינה.... פתרון: משתה אחשוורוש לכלל העם בשושן היה מאה ושמונים יום, ואילו לאנשי שושן היה משתה נוסף במשך שבעת ימים.

שאלות נפוצות על חידות לפורים בחרוזים

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות לפורים בחרוזים לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות לפורים בחרוזים שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות לפורים בחרוזים שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות לפורים בחרוזים - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות לפורים למבוגרים

ברכה לפורים

חידות היגיון מתחכמות

חידות הגיון

חידות היגיון קשות

חידות הגיון

חידות היגיון לראיון עבודה

חידות הגיון

חידות חשבון לילדים

10 חידות בחשבון

חידות בנושא חורף

בדיחות חורף