דף הבית » חידות » חידות יום העצמאות

חידות יום העצמאות

יום העצמאות הוא יום חגה של מדינת ישראל, זה היום שבו הכרזנו על עצמאותנו, זה יום שבו הפכנו להיות עם היושב בארצו, זה יום שבו העם היהודי והישראלי הגיע לבית ההיסטורי מדינת ישראל – מדינת היהודים! אין ספק שביום הזה אנחנו מלאי גאווה על כל מה שיש לנו במדינה, עם זה כלכלה, עם זה צבא, עם זה ביטחון, כל החיים השלווים והרגועים שיש לנו הם לא מעט בזכות המדינה שלנו, והאמת היא, שאנחנו וזה כולל את כולנו שותפים למאמץ האדיר הזה שנקרא 'מדינת ישראל', ביום הזה אנחנו לא מבדילים בין ימין לשמאל, בין דתיים לחילונים ביום הזה כולנו ביחד באהבה ואחווה ושלום ורעות! ולכבוד המאורע הגדול רבים מאיתנו חוגגים ביחד עם המשפחה, אם זה במנגל בפארק הסמוך, או בארוחה ביתית טובה, ומה צריך יותר מחידון מעניין ומרתק על החיים שלנו כאן במדינת ישראל? אין דבר יותר מוצלח מאשר לבצע תחרות משותפת לראות מי מבין המשתתפים בקיא בתולדות מדינת ישראל, ומי מביניהם בקיא פחות… ובדיוק בשביל זה הבאנו לכם כאן 10 חידות על ההיסטוריה של מדינת ישראל, וכמובן שאם תצליחו אל תשכחו לכתוב לנו בתגובות, כמה זמן לקח לכם לענות על החידות!
בדיחות על ישראלים

החוק הראשון במדינת ישראל

האם תדעו מהו החוק הראשון שחוקק במדינת ישראל על ידי נבחרי הציבור? פתרון: חוק המעבר.

דגל 7 הכוכבים

מהו דגל 7 הכוכבים ומהו מסמל? פתרון: דגל 7 הכוכבים הוצע על ידי הרצל כדגל של מדינת היהודית, שבעת הכוכבים אמורים לסמל על 7 שעות עבודה ביום, מאחר והרצל דגל בעבודה כערך עליון.

הרבנים הראשיים

מי היו הרבנים הראשיים בזמן הקמת המדינה? פתרון: הרב בן ציון חי עוזיאל והרב יצחק הלוי הרצוג.

תושבי מדינת ישראל

כמה תושבים מנתה מדינת ישראל בזמן הקמתה? פתרון: כ-800 אלף תושבים בלבד.

חוק יסוד במדינת ישראל

אחד מחוקי היסוד המפורסמים של מדינת ישראל הוא החוק המדבר על זכותם של כל היהודים החיים בעולם לעלות לארץ ישראל ולקבל אזרחות, איך נקרא חוק זה? פתרון: חוק השבות.

מרבד הקסמים

במהלך שנות קיומה של מדינת ישראל ארעו בה לא מעט מבצעים, אחד המבצעים נקרא 'מבצע מרבד הקסמים', האם תדעו מה היה תוכנית מבצע זה? פתרון: מבצע חשאי להעלאת יהודי תימן למדינת ישראל דרך האוויר.

שטר של שקל אחד

בעבר הרחוק היה במדינת ישראל שטר של שקל אחד, האם תדעו איזו דמות הופיעה על השטר? פתרון: מונטפיורי.

משטר הצנע

בעת קום המדינה הונהג לזמן לא מבוטל 'משטר צנע' האם תדעו מהו, ומתי הונהג משטר זה? פתרון: משטר הצנע הונהג בין השנים 1949-1959 במהלכה הרעיון היה לייצר שער חליפין יציב ולחסוך במטבע חוץ וזה באמצעות הגבלת הרכישה של מזון ומוצרי צריכה, והכוונת אשראי והשקעות.

יחידת 101

האם תדעו מהי יחידת 101? פתרון: יחידת קומנדו ישראלית שהוקמה ב-5 באוגוסט 1953 בראשותו של אריאל שרון על מנת לבצע פעולות תגמול כמענה לחדירות הרבות שביצעו מסתננים מירד ומרצועת עזה אל תוך ישראל.

הסכם שלום הראשון

איזה מדינה ערבית היתה הראשונה לחתום הסכם שלום עם מדינת ישראל, ומי היה ראת הממשלה הישראלי שהביא בשורה זו? פתרון: מצרים בראשותו של אנואר סאדאת, ומנגד היה את ראש הממשלה מנחם בגין.

שאלות נפוצות על חידות יום העצמאות

כמובן, באתר שלנו תוכלו להנות ממגוון חידות יום העצמאות לגמרי בחינם וללא עלות כלל, באהבה מאיתנו אליכם.
אתם מוזמנים לבצע שימוש אישי בחידות יום העצמאות שתמצאו בעמוד זה להנאתכם.
כמובן, אנחנו תמיד מחפשים להוסיף מידע נוסף שיעזור לגולשים שלנו. אם יש לכם חידות יום העצמאות שלא נמצאות בעמוד זה ותרצו להוסיף אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר ונשמח להוסיף למאגר.

חידות יום העצמאות - פספסת משהו?

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חידות לפורים לכיתה א'

ברכה לפורים

חידות לילדים לחנוכה

בדיחות למה

חידות כיתה ב'

בדיחות למה

חידות לפורים קשות

ברכה לפורים

חידות בנושא חנוכה

בדיחות חנוכה

חידות לחג חנוכה

בדיחות למה